וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מסושי: האוכל האמיתי של רחובות טוקיו

ציון ברנץ

15.2.2016 / 12:30

המטבח היפני כבש אותנו תחילה עם הסושי ועכשיו עם קערות הראמן הענקיות מלאות הטעמים, ויש לו עוד הרבה מה להציע. השף ציון ברנץ ממסעדת אובן קובן ממליץ על המקומות הכי שווים לאכול בהם בעיר הכי מסקרנת בעולם

דוכן טקויאקי Gindaco. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
כדורי טקויאקי/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

טוקיו, עיר מכוכב אחר, לא דומה לשום מקום שביקרתי בו. מעין שילוב של ניו יורק והמזרח, אבל עם אופי ואווירה שונים לגמרי. קשה לרכז בכתבה אחת את כל האטרקציות של העיר המרתקת כל כך. אפשר לבלות בה חודש ימים ולהרגיש שלא הספקתם כלום. כשאני חושב על טוקיו, הדבר הראשון שעולה לי הוא הריח המיוחד שלה. בעיקר של הבוניטו (שבבי דגים מיובשים) והציר של הראמן. בכל פינת רחוב יש את הריח הממכר, שליווה אותי לכל אורך השהות ביפן, וגם הרבה אחרי.

מסתבר שסושי הוא לא המאכל הפופולארי ברחובות, אלא ראמן. והמון ראמן. זה כנראה המאכל הטעים ביותר שאוכל להמליץ לכם עליו. יש כל כך הרבה סוגים, תוספות מיוחדות, צירים שונים ומשונים. קשה להמליץ על הראמן הטעים ביותר שאכלתי. פשוט תתנסו בכל דוכן ראמן עמוס בלקוחות, ותתמסרו לחוויה. מהחוויה האישית שלי, אני יכול לומר שככל שדוכן הראמן נידח, מוסתר ולא ידידותי לתייירים – כך לרוב הראמן טעים יותר. וכמובן ששווה לעמוד בתור.

אז הנה עוד כמה המלצות, שחלקן קשה למצוא במדריכי התיירים הרגילים. בהצלחה ובתיאבון.

תחנה ראשונה: פארק סנטרל yoyogi park

פארק סנטרל, טוקיו. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
פארק סנטרל, טוקיו/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

במהלך סופי השבוע נפתחים דוכני אוכל רבים הממלאים את הפארק ומביאים אליהם מבקרים מכל רחבי העיר. המגוון גדול ומאפשר הצצה לאוכל הרחוב הפופולארי כל-כך. מרקים, אטריות, יאקיטורי, קארי יפני מעולה; קוביות חזיר, גזר ותפו"א ברוטב ממכר וירקות ופירות בשלל צורות בישול. מומלצת במיוחד היא בטטת "יאם" צלויה על גריל פחמים.

כתובת: 2-1 Yoyogi kamizonocho, Shibuya, Tokyo 151-0052, Japan

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תחנה שנייה: דוכן טקויאקי Gindaco

דוכן טקויאקי Gindaco. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
דוכן טקויאקי Gindaco/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

אחת הסיבות שהגעתי לטוקיו הייתה כדי ללמוד להכין את כדורי הטקויאקי הממכרים האלה. מדובר בבלילת בצק ממולאת בתמנון, בני שוגה ובצל ירוק. מעל הכדורים מפזרים כמויות של מיונז יפני, טריאקי ובוניטו (שבבי פלמידה מיובשים). אני ממליץ על הדוכן הקטן וההומה שבו עשיתי את ההתמחות. כל המטבח פתוח וניתן ללמוד ממש מקרוב את סודות הכנת המעדן. מדהים איך מאות כדורים נחטפים במהירות, ויש אפילו מגשי טייקאווי ענקיים שנגמרים בקצב מסחרר.

כתובת: Japan, 〒160-0021 Tokyo, Shinjuku, 歌舞伎町1丁目18−6

תחנה שלישית: רחוב קפאבשי

רחוב קפאבשי, טוקיו. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
רחוב קפאבשי, טוקיו/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

קפאבשי הוא רחוב ארוך ועמוס חנויות. גן עדן לחובבי הבישול. עשרות חנויות/ דוכנים שבהן מוכרים כל מה שפודיז חולמים, צריכים וחושקים: כלי מטבח, כלי בישול, דקורציה יפנית, כלי הגשה, ציוד למסעדות ולמטבח הביתי. פשוט תענוג. זהירות- זה ממכר, וזול מאוד.

במרחק הליכה מהרחוב ישנו שוק מקורה בו ישנן מסעדות רבות, מאפיות, חנויות תבלינים ועוד. אני ממליץ במיוחד על דוכן למכירת תערובת טוגרשי טרייה. ברגע ההזמנה מכינות המוכרות החביבות (שלא מבינות מילה באנגלית) את תערובת התבלין המשגעת, מלאת הטעם והארומה. כל קשר לאבקה התעשייתית שאנו מכירים מקרי בהחלט.

כתובת: Kappabashi Street

תחנה רביעית: Shinjuku Golden Gai

Shinjuku Golden Gai. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
Shinjuku Golden Gai/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

ברגע שיורדים מתחנת הרכבת (שינג'וקו דורי), נכנסים לסמטאות הסואנות של הרחוב ומיד מתפעלים מההמולה וממגוון האפשרויות הקולינריות שהן מציעות. יש שם עשרות דוכנים ומסעדות פועלים קטנות, שמציעות את כל מה שטעים ביפן. המומלץ ביותר הוא דוכן למכירת מרק סובה בליווי של טמפורה ירקות ופירות ים. הישיבה היא על בסיס מקום פנוי ואותנטית מאוד. זה לצד זה יושבים תיירים סקרנים, סועדים בחליפות עסקים, מבוגרים וצעירים. חוויה. מומלץ במיוחד לביקור בשעות הערב.

כתובת: תחנת Shinjuku Golden Gai

תחנה חמישית: סדאהרו אאוקי Patisserie Sadaharu AOKI

סדאהרו אאוקי Patisserie Sadaharu AOKI. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
סדאהרו אאוקי Patisserie Sadaharu AOKI/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

כנראה שמעתם את השם של הפטיסרי היפני המהולל שמסעיר את עולם הקונדיטוריה בפאריז. אם לא שמעתם - אז הגיע הזמן. מאז מגוריי בפאריז אני מכור אליו וגם בטוקיו ניתן למצוא מספר סניפים שלו. המאכל המומלץ ביותר הוא מקרון מצופה בקרפ מאצ'ה- זה מטורף כמה שזה טעים. בעצם, הכול מומלץ, טעים ויפהפה.

http://www.sadaharuaoki.com/boutique/tokyo-en.html
כתובת:
Japan, 〒100-6611 Tokyo, Chiyoda, Marunouchi, 3−4−1, 新国際ビル 1F

תחנה שישית: רובע גינזה

שיפודים ביאקיטורי בר גינזה, טוקיו. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
שיפודים ביאקיטורי בר גינזה, טוקיו/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

רובע מסחר יוקרתי, עם בתי כלבו ענקיים ואינסופיים.
למען האמת הגעתי לאזור בערב לגמרי במקרה. קיבלתי המלצה על מסעדה ממש שווה שהתגלתה כמאכזבת למדי. בלית ברירה יצאתי וחיפשתי מסעדה אחרת באזור וגיליתי אזור שופע אטרקציות ומקומות מעניינים. חיי הלילה של טוקיו תוססים. בשעות הערב העובדים הרבים שבאזור מסיימים את יומם הארוך באחד הברים, פאבים או מועדוני חברים שבאזור. מומלץ במיוחד לחוות ערב ביאקיטורי בר, שבמרכזו מוצב גריל עצום, עליו צולים אינסוף שיפודים שונים ומשונים. הכי אהבתי את השיפודים של כבדי העוף, לבבות הבקר ושיראטמה (ביצי שליו). לצד האוכל שותים בעיקר בירה יפנית ממכרת.

כתובת:
Hibiya station – Hibiya, Chiyoda lines - Exit 2

תחנה שביעית: Warayakiya

Warayakiya-איזאקייה וואקוויארה, יפן. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
Warayakiya-איזאקייה וואקוויארה, יפן/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

איזאקייה וואקוויארה נמצאת ברובע הבילויי החביב על תיירים – רופונגי. איזאקייה זה בעצם פאב -מסעדה. יש סוגים רבים של איזאקיות , חלקן מגישות אוכל מסורתי ואחרות מגישות דוקא פיוזן ומטבח יפני חדש. אין להן את הכללים הנוקשים של מסעדות, והאלכוהול הרב שנמזג בהן משחרר קצת את האווירה. אופציה מעניינת וכיפית לארוחת הערב. חלק מהאיזאקיות בטוקיו נחשבות למסעדות הכי טרנדיות ולפעמים קשה להשיג בהן מקום.

זאת אחת המוצלחות שביקרתי בהן. היא מבוססת בעיקרה על שני גרילים מרשמים שנמצאים במרכז המסעדה. באחד מעלים אש בעזרת זרדים, הנותנת טעם וצבע של מדורה למנות ומשם מועברים הנתחים לגריל השני- גריל פחמים רגיל, להמשך צלייה.צורת הישיבה של המקום, כוללת שיטת ישיבה מסורתית, שולחנות ובר שפונה למטבח. המקום הומה ומבוקש מאוד. מומלץ להזמין מקום מראש.

כתובת:
Warayakiya, 6-8-8 Roppongi, Minato-ku; +81 (0) 3 5410 5560

תחנה שמינית: Komagata Dojo

Komagata Dojo- דוגו דוזאו, טוקיו. ציון ברנץ, מערכת וואלה! NEWS
Komagata Dojo- דוגו דוזאו, טוקיו/מערכת וואלה! NEWS, ציון ברנץ

למסעדה המיוחדת דוגו דוזאו הגעתי בהמלצה של חברים יפניים שגרים בטוקיו. מסתבר שמדובר במוסד פופולארי ועתיר מוניטין בטוקיו. כשנכנסתי הבנתי מדוע. הקהל- יפני, בעיקר מבוגר. המקום מעוצב בסגנון יפני מסורתי, עם מלצריות בלבוש קימונו. טעמנו את מנת הדגל, דגים (קצת כבושים), שהוגשו על מחבת ברזל לוהטת, שהייתה מונחת על גחלים. המלצרית הוסיפה רוטב סויה מיוחד (מומחיות המקום) שבישל את הדגים. הוספתי לאחר חמש דקות (בהוראת המלצרית) בצל ירוק ואבקת טוגרשי. טעים ומהנה מאוד.

כתובת:
1-7-12 Komagata, Taito, Tokyo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully