וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים כי טוב: החומוס החדש בתל אביב

23.2.2016 / 7:34

לא להתבלבל: חומוס אסף המוכר והאהוב עזב את רחוב החשמונאים בתל אביב לטובת הרצליה, אבל את מקומו תפס לא אחר מאשר אחיו התאום שרון. המונה טועם קפץ לבקר, ומכריז שהחומוס שונה בין השניים - אבל לא פחות טוב

חומוס פעמיים כי טוב. קובי רובין
כל הטוב הזה ב-30 שקלים בלבד. חומוס פעמיים כי טוב/קובי רובין

לפני שבוע הסעתי בחורה צעירה במונית בנסיעה קצרה בתוך תל אביב. לא יכולתי שלא לגחך למשמע שיחת הטלפון שניהלה עם חברתה; אחרי כל ההתבכיינות המאולצת על מר גורלה כבחורה רווקה וצעירה בתל-אביב, היא אף תיארה בזוועה כיצד יצאה מהעיר לכמה שעות, עד להרצליה הרחוקה, והצד השני בשיחה לקח את הבשורה בעצב מתחשב. אני מצידי החזקתי את ההגה קצת יותר חזק, מנסה להבליע צחוק חנוק.

לפני חצי שנה חומוס אסף ברחוב החשמונאים בתל אביב נסגר. ועבר לאותו אזור אי שם מעבר להרי החושך, הרצליה, וטוב לו שם. לי לעומת זאת רע מאוד פה. כבר הספקתי להסביר לאסף עצמו את מורת רוחי על התרחקות החומוס המעולה. אבל כמו בסיפורים, גם פה יש סוף טוב, אם כי מעט שונה. לפני שלושה שבועות הייתי עסוק במסורת תל אביבית ידועה של שעות הלילה: עמידה בתור במאפיית לחמים בהמתנה ללחם לילה בהנחה משמעותית. לאחר המתנה מעצבנת, פניתי חזרה אל המונית בתוך החושך של רחוב החשמונאים. ואז, לרגע אחד, חשבתי שאני חולם, ומישהו פתח את החומוסיה הידועה של אסף מחדש. אפילו הייתי בטוח שאני מזהה את הצללית של אסף. אבל זה לא היה אסף, אלא אחיו התאום שדומה לו מן הסתם בצורה מפחידה. שמחתי לפגוש את שרון, ועוד יותר שמחתי על הגילוי שהוא הולך לפתוח את החומוסיה שלו במקום. עד כאן הדמיון לחומוס אסף, אבל פה מתחיל השינוי הגדול.

טרם הגעתי למקום החדש, הודעתי לעצמי שוב ושוב לשנות רמת ציפיות, ולהכין את עצמי למשהו אחר מהחומוס של אסף. ואכן, שרון עושה חומוס יפואי מעולה. מי שמכיר את שרון, יודע שהוא עושה חומוס כבר שנים על הגבול שבין תל אביב ליפו. זהו החומוס עליו גדלתי ואותו אני אוהב, עם טעמים חמצמצים. לאלו הנמנעים להגיע ליפו לאכול חומוס, שרון מאפשר לכם את אותו הדבר אבל במרכז תל אביב יחד עם האפשרות הגאונית של ביצה בצלחת, מה שאי אפשר כנראה להשיג ביפו. גם הפול של שרון מעולה. מדובר רבותיי בפול יפואי לא דליל אשר מבושל שעות על גבי שעות, מתיישב לו בעדינות בתוך החומוס וממלא את האף באדי תיבול עדין וקל.

הזמנתי מנה עסקית של המקום, אשר כוללת מנה ענקית בצלחת לא קטנה בכלל וגם צלחת צ'יפס או סלט. יש גם פיתות מעולות, חריף עם תוספת של טילים ירוקים ואל תשכחו לבקש את הרוטב החמוץ-חריף הידוע. כל הארוחה הזאת ב-30 שקלים. בניגוד לחומוס אסף, פה אצל שרון, אם הצלחתם לסיים את החומוס - אין מילוי חוזר.

פעמיים כי טוב, החשמונאים 88, תל אביב. 03-5087704. שעות פעילות: ימים א'-ה' 09:00-17:00, יום ו' 09:00-שעה לפני כניסת שבת. ללא תעודת כשרות (בקרוב)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully