וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי מפרגן: אגז בנדיקט שקשוקה סטייל

3.3.2016 / 7:44

מסעדת בנדיקט עשתה מהפכה קטנה כשהחלה להגיש ארוחות בוקר במהלך כל היום. אבי ביטון מפרגן עם מנת אגז בנדיקט, המנה המזוהה עם המסעדה יותר מכל, על תבשיל שקשוקה טעים וקל להכנה

צילום ועריכה: עמית טרפוצ'ניק, בבושקה הפקות

ארוחת הבוקר היא אחת הארוחות האהובות ביותר, ואנחנו הישראלים אוהבים אותה במיוחד. כשאנחנו פותחים את היום עם ארוחת בוקר מפנקת אנחנו יודעים בדרך כלל שגם המשכו יהיה טוב יותר. מסעדת בנדיקט הלכה עם קונספט ארוחת הבוקר שלב אחד קדימה והיא מגישה אותן לאורך כל שעות היום והלילה. זה הצליח לה כל כך שמהר מאוד היא פתחה עוד ועוד מסעדות. מנת הדגל של המקום, איך לא, היא האגז בנדיקט פלורנטין. ביצים עלומות המונחות על פרוסות חלת בריוש רכה עם תבשיל תרד ושמנת ומעליהםרוטב הולנדייז חמים.

שיטת הכנת ביצים עלומות הרבה יותר פשוטה ממה שנדמה. נביא לרתיחה קלה סיר עם מים חמים וחומץ בהם נבשל את הביצה. הטריק הוא ליצור מערבולת במים בעזרת כף ולשבור את הביצה במרכזה, כך שהחלבון ינוע מעט בצורה מעגלית ויכרך סביב החלמון לצורה עגולה ויפה. חלמון הביצה נעלם בתהליך הבישול בחלבון ומכאן שמה. במקום תבשיל התרד והשמנת נכין תבשיל שקשוקה קליל מעגבניות שרי, שום ופלפל חריף, נניח על לחם לבן קלוי ונסיים עם מעט טחינה ופטרוזילה קצוצה מעל. שילוב מושלם בין מנת האגז בנדיקט לשקשוקה לאורחת בוקר ישראלית אמיתית.

אגז בנדיקט בסגנון ים תיכוני. אפיק גבאי,
אגז בנדיקט בסגנון ים תיכוני/אפיק גבאי

חומרים:
ל-2 מנות

5 כפות שמן זית
250 גרם עגבניות שרי חצויות
4 שיני שום
פלפל חריף ירוק פרוס דק (לפי הטעם)
כוס טחינה מוכנה
פטרוזיליה קצוצה להגשה
2 פרוסות לחם לבן
2 ביצים
3 כפות חומץ
כוס וחצי מים

אופן ההכנה:

1. השקשוקה: במחבת יוצקים את שמן הזית, מוסיפים עגבניות, שום ופלפל חריף ומטגנים כחמש דקות. מתבלים במלח פלפל. מנמיכים להבה ומבשלים חמש דק נוספות, מוסיפים מעט פטרוזיליה קצוצה ושמים בצד.
2. הלחם: קולים את פרוסות הלחם עד להשחמה במחבת פסים עם מעט שמן זית .

3. הביצים: בסיר קטן מרתיחים את המים עם החומץ . כשהם רותחים יוצרים מערבולת בעזרת כף ושוברים פנימה ביצה, למרכזה של המערבולת. מבשלים על אש נמוכה על סף רתיחה כשתי דקות. רצוי להכין את הביצים אחת אחת ולא ביחד.

4. ההגשה: מסדרים את העגבניות על הלחם, מעל את הביצה יוצקים מעט טחינה וזורים פטרוזיליה קצוצה.

לעוד מתכונים מפרגנים:
מאפה פילו במילוי עוף מפורק
רביולי פתוח עם תבשיל עגל
קובה סינייה

אבי ביטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully