וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניחוח צרפתי: באגט ביתי מושלם

אורי שפט

20.3.2016 / 13:10

יום הלחם הצרפתי הבינלאומי, כן יש דבר כזה, הוא זמן מצוין למלא את הבית בניחוחות של מאפיה צרפתית עם הלחם הכי צרפתי שיש. האופה אורי שפט ממאפיית לחמים, במתכון מתוך ספרו "לחם בבית" לבאגט ביתי טרי טרי עם קרום מתפצח

בגט צרפתי מתווך הספר של אורי שפט ממאפיית לחמים. דניאל לילה
ניחוחות של מאפיה צרפתית בבית, באגטים של אורי שפט/דניאל לילה

חופשה בפריז לא מרגישה חופשה אמיתית בלי לפתוח את הבוקר עם באגט טרי, כזה שיצא הרגע מתנור המאפיה עם קרום מתפצח בחוץ ופנים רך ואוורירי. לכבוד יום הלחם הצרפתי ביקשנו מהאופה אורי שפט, הבעלים של מאפיית לחמים, מתכון ביתי פשוט יחסית להכנת הלחם הממכר. לא מדובר במתכון מסובך, רק כזה הדורש קצת זמן התפחה ולכן גם תכנון מראש.

המתכון מתאים להכנת שמונה באגטים. אם רוצים להקפיא ולהוציא בכל בוקר באגט טרי, ממליץ שפט אחרי האפייה, לעטוף היטב בניילון נצמד ולהקפיא. אחרי ההפשרה נותנים עוד מכת חום בתנור. בכל מקרה הוא לא ממליץ לשמור את הבאגטים יותר משבוע במקפיא.

בגט צרפתי מתווך הספר של אורי שפט ממאפיית לחמים. דניאל לילה
קרום מתפצח בחוץ ופנים רך ואוורירי, באגט טרי טרי/דניאל לילה

החומרים:
ל-8 בגטים

לבצק מקדים (מכינים 12 שעות מראש):
150גרם (1 כוס) קמח חיטה לבן מנופה
150 גרם (2/3 כוס)מי ברז קרים
2 גרם (קורט) שמרים טריים

לבצק:
500 גרם (3 ו-3/4 כוסות) קמח חיטה לבן, מנופה
280 גרם (1 ורבע כוסות) מי ברז קרים
8 גרם (1 כף) שמרים טריים
300 גרם בצק מקדים (כל הבצק שהוכן מראש)
16 גרם (1 כף) מלח



אופן ההכנה:

1. הבצק המקדים: יוצקים את המים לקערה, מוסיפים את השמרים והקמח ומערבבים לתערובת חלקה. מכסים ומניחים בטמפרטורת החדר לשעתיים ומעבירים למקרר לעשר שעות.

2. הבצק: יוצקים את המים לקערת הלישה, מפוררים לתוכם את השמרים ומוסיפים לפי הסדר: קמח, בצק מקדים ומלח. בעזרת וו הלישה לשים במהירות נמוכה 3 דקות, לאיחוד החומרים. מגבירים למהירות בינונית ולשים עוד 8 דקות לקבלת בצק גמיש ורך. מניחים את הבצק על שולחן עבודה מקומח קלות, לשים ידנית כדקה ומגלגלים לכדור.

3.התפחה: מניחים את כדור הבצק בתוך קערה מקומחת קלות, מכסים במגבת או בניילון ומתפיחים 25 דקות. מקפלים את ארבעת הצדדים של הבצק לאמצע- למעטפה, והופכים , כך שהתפר פונה כלפי מטה, מכסים ומניחים ל-25 דקות נוספות.

4. מחלקים את הבצק בעזרת סכין ל-8 חלקים שווים, לאורך, ומגלגלים בעדינות לגלילים, ללא הוצאת האוויר. מניחים את גלילי הבצק על משטח מקומח קלות ומכסים ל-5 דקות. מועכים כל גליל לעובי אחיד של 2 ס"מ.

5. מקפלים את השליש העליון של הגליל למרכז, מהדקים עם שורש כף היד את הקצה, ממשיכים לקפל ולהדק עוד פעמיים-שלוש ליצירת גליל באורך 35 ס"מ על קוטר של 2 ס"מ. מגלגלים את הבצק תוך חידוד הצדיים לשפיצים, עד שהתפר סגור והבאגט ארוך ומהודק. מניחים כל שני באגטים על תבנית מרופדת בנייר אפייה.

6. מתפיחים עוד 40 דקות. כ-15 דקות לפני תום ההתפחה מחממים את התנור ל-240 מעלות. הבאגטים מוכנים לאפייה כשכמעט הכפילו את נפחם .

7. אפייה: אופים 10 דקות. מנמיכים את הטמפרטורה ל-190 מעלות ואופים עוד 15 דקות. בשתי הדקות האחרונות לאפייה, פותחים חריף קטן בדלת התנור לייבוש ויצירת קרום פריך. מוציאים ומצננים על רשת.

לעוד מתכוני לחמים ביתיים:
לחם פוגאס צרפתי
בריוש
לחם גבינות קטלני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully