וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלט קינואה עם טחינה, קישואים אפויים ונענע

22.3.2016 / 7:52

סלט נהדר ומלא בערכים תזונתיים בזכות הקינואה שמככבת בו בשלושה צבעים: מוסיפים קישואים קלויים, נענע רעננה וכמה כפות גדושות של טחינה ויש לכם ארוחה שלמה ומזינה

סלט קינואה עם טחינה, קישואים אפויים ונענע. אפיק גבאי,
צבעוני ובריא. סלק קינואה עם קישואים וטחינה/אפיק גבאי

מאז שנכנסה לחיינו, הקינואה הצליחה לתפוס מקום של כבוד בשולחן האוכל. היא מתבשלת בקלות, מגיעה בכמה צבעים ובעלת ערך תזונתי גבוה. לסלט זה השתמשנו בקינואה מעורבת שמוצאים על מדפי הסופר או בחנויות תבלינים: 50% קינואה לבנה, 25% שחורה והשאר אדומה. אם לא מצאתם, אפשר לערבב בעצמכם לפי אותם יחסים או להשתמש בסוג אחד של קינואה. את הסלט ניתן להכין מראש ליום המחרת.

חומרים:

1 כוס קינואה מעורבת (ראו הקדמה)
2-3 קישואים בגודל בינוני
3-4 כפות שמן זית
4-5 משמשים מיובשים, חתוכים לקוביות קטנות או חופן קטן של חמוציות מיובשות
עלים מ-1/3 צרור נענע, חתוכים גס
מלח ופלפל שחור
מיץ מחצי לימון (או יותר, לפי הטעם)
1 כוס טחינה מוכנה

אופן הכנה:
1. שמים את הקינואה בסיר, מוסיפים ¾ 1 כוסות מים, מעט מלח ומביאים לרתיחה. מכסים את הסיר, מנמיכים את הלהבה ומבשלים 18 דקות. מכבים את האש ומשהים 15 דקות. מערבבים מעט עם מזלג והקינואה מוכנה לשימוש.

2. בזמן שהקינואה מתבשלת, מכינים את הקישואים: חותכים אותם לקוביות בגודל בינוני. שמים במחבת רחבה את שמן הזית והקישואים, ומתבלים במעט מלח ופלפל. מטגנים מעל להבה בינונית, תוך ערבוב, בערך 10 דקות או עד שהקישואים רכים מעט אבל לא לגמרי (צבעם עדיין ירוק בהיר) ומעט זהובים. לחלופין, ניתן לערבב את הקישואים עם השמן, לתבל במלח ולשים על תבנית עם נייר אפייה, ולאפות ב-200 מעלות 10 דקות עד הזהבה קלה.

3. בקערה מערבבים את הקינואה המוכנה עם הנענע הקצוצה, קוביות הקישואים (ושמן הזית בו השתמשתם להכנתם) וקוביות המשמש או החמוציות. מתבלים במיץ לימון, מלח ופלפל ועוד שמן זית אם רוצים.

4. מעבירים לקערות ומעל כל מנה שמים מהטחינה המוכנה. מגישים מיד או שומרים במקרר ללא הטחינה עד שלושה ימים.


לעוד מתכונים:
סלט בורגול וסלק
סלט בורגול ועדשים כתומות
כרובית בטחינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully