וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מקומות שאהבנו החודש

1.4.2016 / 7:38

מתלבטים מה לעשות בסופ"ש? אנחנו מביאים פה המלצות למקומות שביקרנו בהם החודש, ואהבנו במיוחד בזכות אוכל טוב, ולא פחות חשוב - אווירה

פבלה, אשדוד

תיאור טורטליני במילוי חצילים במסעדת פבלה. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
תפריט אקלקטי עם וייב איטלקי. טורטליני במילוי חצילים/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

קפיצה מקרית לאשדוד, הביאה אותנו למסעדת פבלה השוכנת ממש מול הים, בצמוד למסעדת פסקדו המצויינת גם היא. המסעדה הוקמה לפני שלוש שנים על ידי ארבעה חברים צעירים, כולם ילידי העיר. לדבריהם, המקום התחיל בכלל כבר, אך מתוך דרישת הלקוחות הקבועים, הם החלו לשים יותר דגש על המטבח, צעד מבורך לכל הדעות.

התפריט הוא אקלקטי, אך נשען ברובו על הוייב האיטלקי והים-תיכוני, עם מנות כמו לחם גרוזיני, סלט רודוס (פרשנות שלהם לסלט היווני), סטייק אנד אגס, פיש אנד צ'יפס ופסטות שונות כמו לינגוויני דייגים, ניוקי א-לה רומנה ועוד. אנחנו אכלנו טורטליני, כיסוני בצק שנעשים במקום, במילוי קרם חצילים וברוטב שמנת ופרמז'ן. הכיסונים בושלו בדייקנות והתאפיינו בבצק שמנמן וטעים. מלית החצילים היתה עדינה והרוטב העשיר הפך את כל המנה לחגיגה של ממש. מעבר לזה, העיצוב של המקום מגניב, לא מתאמץ וסך הכל משדר אווירה מזמינה שלא לוקחת את עצמה ברצינות יתרה. מתפריט הקוקטיילים מומלץ להזמין את קוקטייל הליטופית.

פבלה, מרטין בובר 1, אשדוד. 08-8526583. לא כשר

סאטיה, ירושלים

כריך דג במסעדת סאטיה. מתן שופן, ספק 500
מטבח ים תיכוני עם תוצרת ימית טרייה. כריך פיש אקמק/ספק 500, מתן שופן

מסעדת סאטיה נפתחה בשנת 2014 על ידי אילן גרוסי, מי שהיה בעבר אחד הבעלים של מסעדת צ'אקרה (שעדיין קיימת). המסעדה, שגם פתוחה בשבת, ממוקמת ברחוב קרן היסוד, ומציעה תפריט ים תיכוני עם הרבה תוצרת ימית טרייה, לא דבר מובן מאליו בירושלים.

אכלנו מגוון מנות דגים, וכולן היו טובות. כריך הפיש אקמק (בתמונה) היה חם, מתובל כמו שצריך ועם ירקות טריים ופריכים. מתוך הספיישלים הזמנו ספייסי טונה - טונה טרייה קצוצה עם תיבול חרפרף על גבי ברוסקטה, שהיה מעולה. האווירה שם רגועה, ואפילו קצת אינטימית, האוכלוסייה מגוונת, מתושבי השכונה דרך תיירים ועד צעירים בני 30 היושבים על הבר, וגרוסי עצמו מפקד על המטבח. ירושלים בהחלט זקוקה למקומות מהסוג הזה.


סאטיה, קרן היסוד 36, ירושלים. 02-6506808. לא כשר

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

קולוניה, אילת

קבב דג ים במסעדת קולוניה. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
אוירת חופש ואוכל טוב. קבב דג ים בקולוניה/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

על פתיחתה של מסעדת קולוניה באילת סיפרנו לכם בתחילת החודש, ולמזלנו הספקנו כבר לפקוד אותה. בתפריט, וגם באוכל עצמו, ניכרת (ואפילו מאוד) השפעתו של השף אייל שני עם מנות כמו כרובית בתנור או סביח מפורק. יחד עם זאת, מדובר באוכל שמבוצע היטב והוא בגדר של בשורה בעיר הדרומית.

הבישול הישראלי, חומרי הגלם המצוינים שמלוקטים מכל רחבי הארץ, היד הבטוחה של הטבח אייל סמוראי והמיקום עם מפרץ אילת מלפנים והרי אדום מאחור - עושים את שלהם בהחלט. מה צריך יותר מאוכל טוב, כמו שקית של ברבוניות מטוגנות או קבב דגי ים, ואווירת חופש? המקום עובד חודש בלבד, וכבר צבר לו עדת מעריצים מקומית (אפילו זוג השפים ליאור רפאל וענבר שפירא ממסעדת ליוויתן פוקדים את המקום בשבתות).

קולוניה, צמוד למעבר טאבה (הגבול עם מצרים), אילת. 052-5015802. לא כשר

א-לה רמפה, תל אביב

כרובית עם טחינה באלה רמפה. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
אחת הטעימות שאכלנו. כרובית מוזהבת עם טחינה/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

המיקום והמבנה, שעיצובו נע בין המוזנח להיפסטרי, אינם מרמזים על האוכל המוגש שם. לאחר הופעת סטנד אפ כמעט מחתרתית בשכונה, נכנסנו לא-לה רמפה רק בשביל לשתות קפה. בסוף מצאנו את עצמנו פותחים שולחן.

התפריט של המקום צמחוני, וגם אם האוכל נראה לא מתאמץ, הוא מוקפד מאוד. מנת הכרובית המוזהבת עם הטחינה, אולי המנה הבנאלית ביותר בארץ, עדיין מהדהדת בבלוטות הטעם שלנו. אכלנו גם אספרגוס צרובים בדייקנות על קרם סלק עז צבע ולזניה חלומית. הצוות, גם ב-1 בלילה, היה ידידותי ומחוייך, ובכלל - אנחנו כבר ממתינים בקוצר רוח לפעם הבאה שלנו במקום.

א-לה רמפה, העמל 21, תל אביב. 03-5461506. לא כשר (פתוח בשבת)

קפה אירופה, תל אביב

פיתה עם מעורב דגים בקפה אירופה. מתן שופן, ספק 500
פיתות עם מעורב דגים וצזיקי. קפה אירופה/ספק 500, מתן שופן

כשחיפשנו מקום כייפי שאפשר גם לשתות בו וגם לאכול טוב - ישר חשבנו על קפה אירופה.

המנות בתפריט מסודרות לפי מחירים, כאשר אף אחת מהמנות אינה חוצה את רף ה-100 שקלים (למעשה הרבה פחות מזה; הגבול העליון הוא 72 שקלים). יחד עם זאת, החשבון הסופי אינו יוצא זול במיוחד, אבל על אוכל טוב (שעליו אחראי השף שרון כהן) אנחנו מוכנים לשלם. אהבנו מאוד את מנת טרטר הדג עם איולי ווסאבי המוגשת עם קרקרים דקיקים הנעשים במקום וכמובן את מנת הפיתות, הנעשות במקום, במילוי מעורב דגים, צזיקי וכוסברה, לצד פלפל ירוק חריף שנותן בוסט לכל המנה. בכלל, האווירה במקום כייפית, חו"לית וטרנדית. שני החללים של המסעדה, העליון והתחתון, מציעים שתי חוויות שונות; אם בא לכם דרינקים ונשנושים, ועשן הסיגריות אינו מפריע לכם, פרגנו לעצמכם בקומה העליונה. אם בא לכם ארוחה רגועה יותר, הזמינו מראש מקום לקומת הקרקע.

קפה אירופה, שדרות רוטשילד 9, תל אביב. 03-5259987. לא כשר

יהלומה בנמל, תל אביב

יהלומה בנמל. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
ניוקי סלק היהלומה בנמל/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

למרות החשש מהמעבר של יהלומה מלוינסקי לנמל, בעיקר בשל המיקום המועד לפורענות של משפחות וילדים, היום אנחנו סבורים שהוא, כמו גם החיבור עם השפית המוכשרת עינב ברמן, עשה לה רק טוב.

אמנם לא מדובר כבר באותו מקום קטן ואינטימי, אבל דווקא האוויר שמגיע מהים, מתאים באופן מושלם לפאלפל המיתולוגי של הביסטרון, למוסקה הלבנטינית עם סלט המלפפונים והאבוקדו הרענן, לצד מנות קצת יותר גדולות כמו ניוקי סלק כיפי, ועוגת גבינת עיזים, שהיא יציאה מבריקה לקינוח. כיף לשבת שם עם כוס יין לבן, במיוחד עכשיו כשכבר מתחיל להתחמם.

יהלומה בנמל, שוק הנמל (נמל תל אביב), תל אביב. 03-7162757. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully