וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בירושלים: מסעדה איטלקית כשרה עם מטרה נעלה

19.5.2016 / 14:02

למרות התקופה הקשה שחווה עיר הבירה, מסעדות חדשות ממשיכות להיפתח בה. האחרונה היא אנה, מסעדה איטלקית כשרה ומסקרנת עם אג'נדה חברתית למען נוער בסיכון

אנה. נועם פריסמן, מערכת וואלה! NEWS
אנה, איטלקית כשרה עם מחירים נוחים/מערכת וואלה! NEWS, נועם פריסמן

העיר ירושלים, שחוותה לאחרונה תקופה קשה שפגעה גם בענף המסעדנות, מתחילה להתאושש, ואין כמו מסעדה חדשה ומסקרנת בשביל לעשות זאת. אז אחרי שעיר הבירה נפרדה בצער רב ממסעדת טופולינו האיטלקית (שתיפתח בקרוב בת"א), מסעדת אנה החדשה, שנפתחה השבוע לקהל הרחב תנסה למלא לירושלמים את החלל האיטלקי שנפער בלבם. מאחורי אנה האיטלקית החדשה, עומדים מספר גופים. מהתחום הקולינרי הקבוצה שעומדת מאחורי מסעדת מונא המצליחה, שותפה גם כאן, השף של מונא, מושיקו גמליאל, סייע בהקמת המסעדה ומלווה אותה מבחינה קולינרית.

אבל לא רק האוכל מייחד את מקום. מי שעוד חברו לשותפות הזאת הם קרן דואליס ומוזאון ישראל. המסעדה ממוקמת בבית טיכו, מבנה מרהיב ביופיו השוכן במרכז העיר ירושלים, מדובר במבנה היסטורי אשר נמצא בבעלות מוזאון ישראל. המסעדה שוכנת בקומה השנייה של המבנה בעוד בקומתה הראשונה מוצגות תערוכות מתחלפות לצד תצוגת הקבע של בית טיכו.

אנה. נועם פריסמן, מערכת וואלה! NEWS
מסעדת אנה בבית טיכו היפה וההיסטורי/מערכת וואלה! NEWS, נועם פריסמן

על הפאן הנוסף והחברתי של המסעדה מופקדת קרן דואליס אשר יחד עם עמותת חוט המשולש מפעילה במקום תכנית חברתית של הכשרה ותעסוקה של בני נוער במצבי סיכון. קרן דואליס מפעילה את אותה תכנית גם במסעדת ליליות התל אביבית ובמסעדת קפה רינגלבאום הבאר שבעית. מטרת התכנית היא לסלול בפני אותם בני נוער, דרך להשתלבות מועילה בחברה. השף נאור כהן, הבעלים של מסעדת השוק השומר 1 בשוק הכרמל, צמח מאותה תכנית. "אנה היא כבר העסק השני שאנחנו פותחים בירושלים, למרות המתח הביטחוני אנו לא חוששים לפתוח דווקא עכשיו מסעדה בעיר" מספר חנוך ברקת, יו"ר ומייסד קרן דואליס.

השף בפועל של אנה הוא נמרוד נורמן, לשעבר סו שף של אסף גרניט במסעדת מחניודה, הקונספט - מסעדה איטלקית איכותית, חלבית וכשרה במחירים ידידותיים לכיס. כרגע מגישה המסעדה ארוחות צהרים וערב, כשהכוונה כבר בעוד כשבועיים להתחיל להגיש גם ארוחות בוקר. התפריט נמצא בהרצה בימים אלו ועוד צפויים לחול בו שינויים, אבל בין המנות שמוגשות כרגע במסעדה ומסתמן שהן כאן בשביל להישאר תמצאו סלט קפרזה (36 שקלים), פוקצ'ה עם תבשיל קפונטה (חצילים) (34 שקלים), דניס שלם בתנור עם תוספת לבחירה (82 שקלים), רביולי בהכנה ביתית עם תרד וריקוטה (54 שקלים) וניוקי ביתי עם קרם פרש ועגבניות צלויות (42 שקלים). בגזרת הקינוחים המיוצרים במקום תמצאו בין היתר טארט לימון (34 שקלים) וקרם ברולה (26 שקלים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אנה. נועם פריסמן, מערכת וואלה! NEWS
ניוקי ביתי עם קרם פרש ועגבניות צלויות/מערכת וואלה! NEWS, נועם פריסמן

"הדיאלוג בין אומנות לאוכל תמיד סיקרן אותי" מספר השף גמליאל אשר מלווה את התהליך. "אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לבנות בסביבה האומנותית של בית טיכו מסעדה יחודית ושונה. המטרה שלנו הייתה לייצר מסעדה כשרה עם אווירה מדהימה ולהביא את המקצוענות, היצירתיות וההקפדה שלנו לאנה שתציע אוכל יומיומי, סוג של ביסטרו שף, במחירים שפויים".

אנה, רחוב אג"ן 10, בית טיכו, ירושלים, 02-5434144. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 13:00-23:00, ובהמשך 09:00-23:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully