וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא גינונים מיותרים: החלוצים 3 מציגה פשטות מרעננת

26.5.2016 / 7:22

3 וחצי שנים עברו מאז אבי אפרתי ביקר בחלוצים 3, וכמה הוא שמח לגלות שהמקום הזה כאן כדי להישאר בזכות פשטות נטולת יומרות, אוירה ביתית וחומרי גלם איכותיים המתחברים באמצעות מחשבה עמוקה

מנות לביקורת של החלוצים 3. דרור עינב
אמנם קיים בתפריט מאז הקמת המסעדה, אבל לא בשבילו כדאי להגיע. סלט עדשים שחורות/דרור עינב

למעלה משלוש וחצי שנים חלפו מאז פתחו בני הזוג איתן ונונו ונעמה שטרנליכט את החלוצים 3 ברחוב בסמטה קטנה בשוק לוינסקי. מה שהחל אז כבית אוכל ויין קטן וצנוע, כזה שעושה חמים ונעים בחיך ובלב אבל לא ברור האם יצליח לתקוע יתד ולשרוד, התברר עם הזמן כמקום שנמצא כאן כדי להישאר. לא מעט מסעדות, חלקן טובות וראויות, הספיקו להיפתח ולהיסגר מאז. לא רק שהחלוצים עדיין בשטח, בזמן הזה הפך המקום הזערורי מבר אוכל בסיסי לביסטרו-בר יין, עם חלוקה לראשונות/ עיקריות ומטבח מורכב יותר מזה שהיה.

במקביל לחלוצים, גם אזור לוינסקי כולו התפתח בזמן הזה והפך לכזה שיותר מנעים להסתובב בו בלילה, לאכול או לסיבוב שתייה. קפצנו לחלוצים 3 בשבוע שעבר כדי לבדוק האם עדיין טעים ונעים שם. תיכף בכניסה, עוד לפני האוכל, ברור היה שנעים. יש בו, בחלל הזערורי של החלוצים, שפעם אכלס בוודאי חנות צנועה ונראה כמי ששופץ בארבע ידיים וכמעט ללא תקציב, קסם לא מבוטל. חמימות, נינוחות וביתיות עניינית, לא דביקה מדי.

בתפריט, שכאמור הלך והתפתח מאז הפתיחה, ישנן לא מעט מנות שעושות חשק, כולן ברוח ביסטרו צרפתי-צפון איטלקי-תל אביבי שכזה, ללא יומרות רבות אבל עם תשוקה ואהבה ברורות לאוכל במובניו הטובים, העמוקים והאמתיים.

פתחנו בסלט עדשים שחורות ויוגורט (44 שקלים) וסבידה על טוסט (56 שקלים). בסלט העדשים, המוגש במקום מיום היווסדו, היו גם שקדים, לימון כבוש, כוסברה, פטרוזיליה ועגבניות. הייתה בו טריות נעימה וגם ניקיון והוא היה בסדר, לא יותר. אין מדובר בעילה לתלונה בגין אי תקינות, אבל לא בשבילו שווה להגיע לחלוצים. בשביל המנות שתיכף יתוארו כאן, בהחלט.

מנות לביקורת של החלוצים 3. דרור עינב
טעים להפליא. טוסט סבידה עם איולי יוגורט ופטרוזיליה/דרור עינב

טוסט הסבידה היה טעים להפליא. החיבור בין טעמי הים המובהקים של הסבידה לכל מה שעטף אותם עשה שמחה אמתית בחך. היו שם איולי יוגורט ופטרוזיליה, זיתים, בצל ירוק, לימון כבוש וגרידת תפוז וביחד הם סיפקו פשטות מוקפדת שמחברת חומרי גלם ראויים עם יד מדויקת ביותר וטעם טוב. זו מנת בר-ביסטרו מוצלחת במיוחד שיותר ממהנה ללגום לצידה יין לבן מינרלי וטוב או מבעבע יבש ראוי.

תמנון צרוב (94 שקלים) וטורטליני במילוי שומר, מסקרפונה וצנוברים (82 שקלים) היו העיקריות. נהנינו מאד מהטורטליני. זו הייתה מנה גדולה ונדיבה ובה שבעה טורטלינים לא קטנים כלל, עשויים בצק מוצלח שהיה עשיר במידה ומרקמו שכנע. מלית המסקרפונה-שומר הייתה טעימה לאללה. לא עדינה מדי, לכדי שקט רב מדי, ולא מוגזמת בעוצמותיה. כזו שחוברת היטב לרוטב חמאת עגבניות השרי האדמדם והמרוכז שעטף את כיסני הבצק. זו הייתה מנה שכולה, מתחילתה ועד סופה, ביתיות מהסוג המשמח. כמו בברוסקטת הסבידה שתוארה ממעל – יד טובה, חומרים טובים והרבה אהבה היו שם.

בשבוע שעבר

האם בינדלה תחת יורם ניצן עומדת בציפיות?

לכתבה המלאה
מנות לביקורת של החלוצים 3. דרור עינב
בצק מוצלח ומילוי טעים. טורטליני במילוי מסקרפונה ושומר/דרור עינב

לצד נתחי התמנון הצרובים הגיעו רביולי מתרד וגזר קונפי, ואת הכל חיבר רוטב יין לבן. הרוטב היה מגובש ועמוק טעמים, הגזר היה עשוי היטב ונתחי התמנון צרובים בדיוק עד לנקודה הנכונה, בלא שיהפכו צמיגיים מידי. זו הייתה מנה ראויה וטובה.

קינחנו בנקטרינות בסירופ ג'ק דניאלס על קרם פטיסייר עם שטרוייזל ארל גריי ובזיליקום (42 שקלים), שהיה פשוט פשוט וטעים-טעים. כמו במנות הקודמות: אי אפשר היה לטעות ביד הטובה, האוהבת, המדויקת.

מנות לביקורת של החלוצים 3. דרור עינב
רוטב עמוק ומידת עשייה מושלמת. תמנון צרוב לצד גזר קונפי/דרור עינב

בחלוצים 3 לא מנסים להמציא שום גלגל מחדש. יש שם צניעות המודעת לעצמה היטב. בתוך הצניעות הזו אפשר בהחלט לדבר על ניצול קרוב למיטבי של האפשרויות שמעמיד הז'אנר. האוכל הפשוט טעים באופן מלבב והפרודוקטים, מראשון ועד אחרון, טובים וראויים. מי שאינו זקוק לגינוני הסעדה מהסוג הפורמאלי, ייהנה שם מאוד.

החלוצים 3, החלוצים 3, תל אביב. 03-5231016. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשבון, בבקשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully