וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמינה כוס קפה וקיבלה משהו שעורר סערה מטורפת ברשת

2.6.2016 / 9:15

סופרת שהתיישבה בבית קפה במלבורן, הזמינה קפה ופרסמה את מה שקיבלה מהמלצרית בעמוד הפייסבוק שלה. היא בסך הכל רצתה כוס קפה - ובמקום זה קיבלה "ניסוי מדעי" מאתגר שדווקא מאוד מקובל בת"א

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: 5 דברים שלא ידעתם על קפה

הסופרת האוסטרלית ג'מילה ריזווי הזמינה כוס קפה באחד מבתי הקפה בעיר מלבורן, אוסטרליה, ומה שקיבלה גרם לה להבין, לדבריה, ש"ההיפסטריות הלכה צעד אחד רחוק מדי".

מסעדות ובתי קפה תמיד חושבים על דרכים יצירתיות ומקוריות להגיש לנו אוכל - גם כשלא באמת צריך. הסועדת קיבלה במקום הפוך קטן - קפה מפורק במבחנות - דבר שדווקא מאוד מקובל למשל במסעדות בתל אביב, אבל במלבורן זה חידוש. ג'מילה לא הביטה בתפריט לפני שהזמינה את הקפה שלה וכשקיבלה את הקפה ה"מדעי", הייתה חייבת לכתוב עליו פוסט עצבני בפייסבוק. הפוסט הפך לויראלי, זכה ל-4 אלף שיתופים וקיבל קרוב ל-20 אלף לייקים.

קפה להכנה במבחנות

הקפה המפורק של ג'מילה ריזווי. פייסבוק, צילום מסך
קפה במבחנות: הדבר הכי היפסטרי שראיתם?/צילום מסך, פייסבוק

"סליחה מלבורן, אבל לא. לא לא לא לא", כתבה ג'מילה על הקפה הביזארי שקיבלה - המגיע ב-3 מבחנות שונות: באחת מים רותחים, בשניה חלב מוקצף ובשלישית אספרסו, "ההיפסטריזם הולך רחוק מדי כשהקפה שלך מגיע מפורק. חיכיתי כמעט 20 דקות שיביאו לי כוס עד שהבנתי שהיא לא תגיע. רציתי קפה, לא ניסוי מדעי".

"נכנסתי לבית קפה חדש בצפון מלבורן והזמנתי הפוך. עשיתי מה שהרבה אנשים עושים כשהם יושבים בבית קפה. אתה מבקש קפה לפני שאתה מסתכל על התפריט", היא סיפרה ל- 774 ABC מלבורן, "מה שהוגש לי היה קרש עם 3 כלים מיניאטורים, כאילו הייתי עכשיו במעבדה. בתי קפה במלבורן חושבים לפעמים שאם הם קצת רעים אליך, זה חלק מהקסם שלהם - אבל זה לא היה זה. הם דווקא היו מאוד נחמדים אליי".

עוד באותו נושא

בואו לבדוק: כמה אתם מכורים לקפה?

לכתבה המלאה

הפוסט המלא של ג'מילה ריזווי:

ברשת הדעות חלוקות

הקפה המפורק עורר לא פחות מטירוף ברשתות החברתיות, כשהתגובות נעות בין כאלה שאוהבים לכאלה שלא מבינים מה הטעם לשתות קפה מחוץ לבית - אם אתה צריך להכין אותו בעצמך. "הייתי יותר מוטרד אם הייתי מקבל נס קפה, קומקום, כוס מים ופרה עם דלי", כתב אחד הגולשים. אחר דווקא אהב את הרעיון: "אתה אף פעם לא יודע כמה חזק הקפה שלך הולך להיות. ככה אתה יכול להכין אותו חזק או חלש ברמה שתרצה".

על אף הפוסט העצבני, ג'מילה מודה שהקפה היה דווקא טעים. "זה היה קפה טוב מאוד, אבל זה היה מוזר לשתות אותו מתוך מבחנות", היא אמרה, "זה תמיד מלהיב אותנו לעשות את אותם דברים בדרך אחרת, כמו לאכול סופגניות שתקוע בהן מזרקים או לאכול בייגל שמגיע בצבעי הקשת. אני חושבת שכולם פשוט מנסים לעלות על גימיק טוב יותר מהשני, כשאין באמת צורך".

אפשר לדבר עם האחראי פה?

צמד האחים שמנהלים את בית הקפה, האחראים בין היתר לקפה שג'מילה קיבלה, מכחישים שהם היפסטרים וטוענים שהם פשוט בקטע של כימיה ומדעים. על פי דיילי מייל אוסטרליה, תמונת הפייסבוק שעוררה היסטריה נלקחה מ- Beans Cafe שבבעלות האחים סטיב וטרבור סימונס, הנמצא בפרבר בצפון-מזרח מלבורן.

לאחים, שכנראה ממש בקטע של "קפה מדעי", יש מתכונים לקפה שנראים יותר כמו נוסחאות כימיות מורכבות. הם מגישים את הקפה "ההיפסטרי" שלהם כבר 3 שנים, אולם הוא מעולם לא משך תשומת לב, עד שכמובן ג'מילה הגיעה. "בעוד בתי קפה אחרים עושים את זה בשם האמנות, אנחנו עושים את זה בשם המדע", אמר סטיב סימונס, "עשינו את זה כדי לתת ללקוחות קצת תובנות לגבי האופן שבו הקפה נראה לאחר החליטה הראשונה שלו. רצינו להגיש קפה בצורתו הפשוטה ביותר".

האחים בעלי בית הקפה המגיש "קפה מפורק". פייסבוק, צילום מסך
האחים סימונס. נראים קצת היפסטרים, לא?/צילום מסך, פייסבוק

עוד קפה להרכבה:

עוד קפה להרכבה. פייסבוק, צילום מסך
קפה עם דף נוסחאות/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully