וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקה ולינו: טופולינו מגיעה לתל אביב

22.9.2016 / 9:12

תכירו את מסעדת לוקה ולינו החדשה, הגירסה התל אביבית של טופולינו. במקום החדש יגישו אוכל איטלקי ביתי עם סיבוב ירושלמי

לוקה ולינו. איתיאל ציון, ספק 500
לוקה ולינו/ספק 500, איתיאל ציון

שפים ירושלמים שעושים עלייה לתל אביב זה לא דבר חדש. זה קרה לאבי לוי כאשר הוא פתח את צ'יריפום, ולאלרן שרפלר עם מסעדתו עזורה. בעקבות התקופה הלא פשוטה שעוברת על עיר הבירה, לא נדיר להתקל גם במסעדות שסוגרות ומעתיקות את פעילותן מהבירה לתל אביב כמו למשל מסעדת ראצ'ה הגרוזינית.

עכשיו זה קורה גם למסעדת טופולינו הירושלמית שנסגרה פני כחצי שנה ונפתחת עכשיו בתל אביב בגרסה מחודשת ובשמה החדש לוקה ולינו. המסעדה, שנפתחה היום ברחוב לילנבלום בת"א, רוצה לשחזר את ההצלחה שנחלה במשך 10 שנות הפעילות שלה בירושלים. בשנים אלו נתפסה כאחת המסעדות האיטלקיות הטובות והאותנטיות בארץ, למרות אי אילו שינויים שעברה עם הזמן, הגדול והמשמעותי שבהם היה המעבר מכשרות חלבית לכשרות בשרית.

"המצב הבטחוני בירושלים דחק אותנו החוצה, יש בירושלים מן אדישות למצב", מספרים המסעדנים בעלי המקום יונה ששון ומוריס גיני על הסיבה לעזיבה. "מבחינתנו אי אפשר היה להתגורר בעיר הזאת וגם לא להתפרנס בה", אומרת ינוה ומוסיפה. "אנחנו מגיעים לתל אביב ופתאום אנחנו יכולים לנשום, לא כבד פה כמו בירושלים, יש תחושה של שמחה, מקבלים אותנו בזרועות פתוחות. זה מאוד הדדי, את התחושות הטובות האלה שאני מקבלת אפילו מללכת ברחוב אני רוצה להעביר למי שיגיעו למסעדה שלי, תחושה של חום ואהבה".

לוקה ולינו. איתיאל ציון, ספק 500
לוקה ולינו/ספק 500, איתיאל ציון

במקום החדש בתל אביב לא יעסקו בכשרות אלא ישימו דגש על המטבח האיטלקי-סיציליאני שמאופיין בחומרי גלם עונתיים או זמינים כמו פירות הדר, זיתים, צלפים, כמו גם עם השפעות מהמטבחים הסמוכים ובמיוחד זה מטוניס שמביא איתו חומרי גלם כמו פיסטוקים, משמשים, מלונים וחצילים, ותבלינים כמו זעפרן וציפורן. כך בין המנות הראשונות ניתן למצוא דג נא פרוס על קוביות סברס, מתובל במיץ ליים, צ'ילי וחמציצים (42 שקלים), בריק טוניסאי ממולא בריקוטה, עלי תרד וחלמון ביצה (37 שקלים), מוח עגל מטוגן על עשבי תיבול, שום, צ'ילי ולימון (44 שקלים), פסטות כמו רביולי ארטישוק וריקוטה בחמאת לימון ותימין (56 שקלים), פיצ'י פקיילה, שמן זית, יין לבן ותרד עם שום (46 שקלים), ניוקי סלסיצ'ה עם זרעי שומר עגבניות וקצת חמאה (54 שקלים), קוסקוס ביתי במרק פירות ים, מוסר וזעפרן (78 שקלים), זנב שור בתבשיל יין לבן עשבי תיבול ותרד, מוגש עם פסאטלי (78 שקלים), קינוחים כמו קרם לימון ובזיליקום עם עוגיות אמרטי ותאנים (39 שקלים) ועוד.

בלוקה ולינו מבקשים המסעדנים הותיקים ששון וגיני, לפנות לקהל חדש, "אנחנו מגיעים לתל אביב בזרועות פתוחות ורוצים לקבל את כל מי שבא אלינו בשמחה ובחיוך", מספרת ששון, "בינתיים קיבלנו המון פרגון וזה מחמם את הלב".

לוקה ולינו. לילינבלום 20, תל אביב. 03-9027377. לא כשר.
שעות פעילות: א'-שבת 18:30-23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully