וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תנסו לשנות את פלורנטין

21.11.2016 / 15:06

בשנה האחרונה נפתחו שפע מקומות חדשים בשכונת פלורנטין השוקקת. סיור טעימות בשכונה הכי קולית, מחוספסת ועכשו גם טעימה

צילום: ליאור נאור, מתן שופן. עריכה: נטלי זברו

וידיאו: צ'יפס חדש בשכונת פלורנטין, אמסטרדם פרייז

דרום תל אביב על המפה: פלורנטין, האחות החורגת של מרכז תל אביב, הצליחה למצב את עצמה כמעוז קולינרי שנחה עליו רוח צעירה והיפסטרית. הפוטנציאל האדיר של השכונה עדיין לא ממומש אבל ניצנים של איכות מבצבצים בין המרצפות העקומות. תושבי השכונה אולי צעירים יותר, עסוקים יותר או מרוויחים פחות מבשאר תל אביב, אבל זה רק מחדד את הסגנון של המקומות החדשים שנפתחים או אלה שנפתחו זה מכבר- אוכל מהיר יחסית, זול, בעל קונספט מובהק ואיכות הנעה בין טובה למצוינת.

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
ספרינג רולז בקאנו/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

מלבד המקומות שיוזכרו בכתבה זו, נפתחו בשכונה גם מקומות שנכתב עליהם כאן בעבר כמו אמסטרדם פרייז, פופ אפ טבריאני ועוד. לצד ההתפתחות, ישנם גם מקומות שנסגרים, הקורבנות האחרונים הם המסעדה המקסיקנית צ'אנגוס ועלמקל, חנות הארטיקים ברביעיית פלורנטין. ובכל זאת, האם בעתיד נזכה לקרוא לשדרות וושינגטון מתחם וושינגטון? מתי יגיעו לאזור עוד שפים מפורסמים? ומי יטפל בטפטופים של המזגנים? סיור קולינרי בכמה מהמקומות הבולטים בשכונה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

קאנו

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
ספרינג רולז בקאנו/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

לפני שלוש שנים בערך פרצה פה בתל אביב מלחמת וייטנאם והעיר התמלאה בלחמניות באן וספרינג רולז. מה שהתחיל בתור חור בקיר ברחוב נחלת בנימין המשיך למסעדה של ממש בקצה הדרומי של רחוב הרצל.

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
סייגון פינת הרצל/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

בתפריט הרבה סוגים של ספרינגל רול, מהטבעוניים דרך בשר הסרטנים, אווז מעושן ועד גבינת עיזים. הרולים השמנמנים מצופים בפאנקו או בפירורי קוקוס ומלווים בעומס של ירקות טריים ורטבים בצד. מלבד ספרינג רולז יש גם כמה סוגים של באן מאודה, סלטים טריים ומרק פו בשלוש גרסאות. אפשר להשלים את התמונה עם פחית מי קוקוס או קינוח של טפיוקה וממש להתבלבל לרגע, פלורנטין או סייגון?

קאנו, הרצל 77 תל אביב, 03-6430846. לא כשר

ניוקי שופ

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
ניוקי שופ/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

כבר יותר משנה שפועלת בפלורנטין הפנינה הקולינרית ניוקי שופ שמוסיפה קורט של קלאסה לשכונה הזרוקה הזאת. המסעדה מציעה ניוקי טריים, בגרסה השמנמנה והרכה ובליווי רטבים קבועים או מתחלפים הנעים בין קלאסיים ליצירתיים

סיור אוכל בפלורנטין. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
ניוקי בשדרה/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי

גם הפסטה המוגשת במקום טרייה והתפריט מפלרטט גם עם הטבעונים - יש ניוקי שאינו מכיל חלמונים. נחמד שבתפריט פלורנטיני מופיעים מרכיבים כמו חמאת מרווה, קרם פרש, פטריות כמהין או זעפרן ועוד יותר נחמד שבפחות מ-50 שקלים (יש מנות ספורות מעל 50) אפשר לאכול ארוחה איטלקית ברמה.


ניוקי שופ, שדרות וושינגטון 22 תל אביב, 054-2569919. לא כשר

פלורנטין האוס

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
אוכלים ברחוב/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

שרון כהן הכניס לשכונה את פלורנטין האוס, מסעדת שף מתוקתקת בחסות מלון מעוצב למשעי. לטובת תושבי פלורנטין ועוברי אורח פער כהן חלון בקיר שפונה לרחוב ומשם הוא מגיש תפריט אסייתי קליל ונגיש, במחירים נוחים יותר מאלו של המסעדה שבפנים.

סיור אוכל בפלורנטין. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
חלון למזרח הרחוק/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי

המנות בחלון מותאמות לטייק אווי ומוגשות בכלים שקל לשבת איתם ברחוב או לקחת הביתה. בתפריט הטייק אוויי, המנות מתחלפות מאוכל רחוב במחירים מגניבים לפירות ים ודגים במחירים שמגיעים גם ל-98 שקלים למנה. נכון שרחובות פלורנטין הם לא הסט-אפ המושלם לשבת ולאכול בו, אבל אם מתעלמים מהבלגן ומצליחים להתחמק מטפטופי המזגנים האוכל של פלורנטין האוס בשכונה הוא חוויה אורבנית נהדרת.

פלורנטין האוס. פלורנטין 6, תל אביב. 03-6164449. לא כשר

חומוס ושות'

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
חומוס אבל לא רק/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

אלה הם הפרטים הקטנים שהופכים את החומוסיה הפלורנטינית הזאת לראויה לאיזכור- צ'יפס קרוע עם גרדת לימון, סלט עלים עם שקדים ופרמזן, בטטה צלויה בטחינה, מסבחה שעועית לימה ועוד מנות רבות נוספות, צמחוניות כולן.

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
הפרטים הקטנים/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

ויש גם את החומוס, בגרסה עדינת טעמים ולא מכבידה, ועוד תבשילים ביתיים שיצר השף הצעיר שלומי אנלינגר, מי שהשתפשף במטבחים של אייל שני עד שהחליט להנחית את החומוס שלו ברחוב אליו מגיעים לרכוש ארונות הזזה. המקום עצמו קטן ומבוקש, בצהריים יש תור והשירות הלבבי לפעמים מתקשה לעמוד בעומס, אבל האוכל מושקע והצלחות יפות, וזה בהחלט שינוי מרענן מהחומוסיות שהתרגלנו לראות.

חומוס ושות', הרצל 98 תל אביב, 3488878?054. לא כשר

דדה

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
חביתה משודרגת/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

התוספת הטרייה לשכונה לקוחה הישר מהדי אן איי שלה: חביתה משודרגת ומושקעת שלא מתביישת להציג את עצמה כפתרון המושלם למאנץ'. הרחוב הפלורנטיני השקט מתמלא בשישי בצהריים, וגם בערבים של ימי חול, בקולות הרעבים שהגיעו לטעום חביתה קריספית בדדה, בזכות פירורי לחם שמצפים אותה, במילויים שונים כמו פטריות, פלפלים, בייקון, גבינות שונות, נקניקים ועוד.

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
די אן איי פלורנטיני/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

הכל מוגש לצד סלט עלים מרענן וזיתים לא רעים. יש גם מיצים סחוטים ובירה מהחבית להשלים את החוויה. הכל במחירים נוחים ונעימים ויחס אישי. אבל זה לא נגמר באוכל- מרחב היפסטרי משופשף עם תאורה מעומעמת וספות דהויות, קומיקס על הקירות בשירותים וגיטרות שפזורות בחלל. גם המוזיקה שנפלטת החוצה לא משאירה מקום לספק- מדובר בפלורנטין.

דדה, אוריאל אקוסטה 16 תל אביב, טלפון 052-5373459. לא כשר

שייקאאוט

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
שחיתות/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

לפני שנה רעדו אמות הסיפים של השכונה השקטה פלורנטין כאשר ברחוב ויטל השוקק התחילו לשקשק שייקים של ממתקים ושוקולדים מושחתים במיוחד. על הקירות הורודים של שייקאאוט אפשר למצוא מדפים מוסים בחטיפי שוקולד, עוגיות, סוכריות וממרחים מתוקים וכולם נזרקים כלאחר כבוד לתוך הבלנדרים יחד עם גלידה מהמכונה.

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
משקשקים בפלורנטין/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

יש גם פירות קפואים ומשקאות סורבה אבל העיקר הוא שייקים צבעוניים מעוגיות אוריאו, סוכריות סקיטלס, סוכריות גומי וטוויזלרס, ממרחים של מרשמלו או עוגיות לוטוס, אם אנד אם, טוויקס, באונטי וטורטית. זה לא המקום להגיע אליו עם מחשבות על דיאטה.

שייקאאוט, ויטל 2 תל אביב, 058-7240283. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully