וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר החלל

28.11.2016 / 11:46

אחד האתגרים העומדים בפני האנושות בתכנון הנסיעה הממושכת למאדים, הוא האוכל. בתכנית חדשה מנסה השף הסטון בלומנטל לפצח את האתגר ולהפוך את המזון העיסתי שעד עתה שימש כדלק לגוף בלבד בחללית, לאוכל טעים לנשמה

צלמים זמניים מורשים

אחת מהשאלות הגדולות שמעסיקות את החוקרים בתחום קחר החלל היא תזונת האסטרונאוטים. בתכנית החדשה שלו בערוץ האוכל, "סעודת החלל של הסטון", מנסה השף הבריטי הסטון בלומנטל לפצח את הבעיה ביחד עם צוות נאס"א כדי לייצר פתרון תזונתי לאסטרונאוטים שיטוסו למאדים.

כדי לצאת למסע אשר לוקח שנים רבות, יש לפתור לא מעט בעיות, אחת מהן היא עניין האוכל בחללית. אסטרונאוטים כיום אוכלים אוכל שמזין את גופם מקופסאות שימורים או שפורפרות מתכת, אך מדובר בהזנה פיזית בלבד. מחקרים רבים שנעשו בנושא מראים שבכדי לשמור על בריאות הנפש אוכל צריך להיות גם מהנה. את הבעיה הזאת מנסה בלומנטל לפצח ולייצר מזון טעים שצליח להזין את הנפש ולשרוד בתנאים הקשים בחללית.

הסטון בלומנטל משימה בחלל. באדיבות ערוץ האוכל, מערכת וואלה! NEWS
הסטון בלומנטל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ערוץ האוכל

בהמראה הראשונה לחלל, של האסטרונאוט יורי גאגארין בדרכו לירח, לא ידעו בכלל אם תהיה אפשרות לאכול בחלל באפס כבידה. מחית בשר הוכנסה לשפופרת מתכת ואכן ברגע האמת הצליח גאגארין לאכול ממנה. בהמשך, בשנים הראשונות של חקר החלל ניזונו האסטרונאוטים מאוכל שהוכן על ידי וטרינרים. בימינו אנו הוא כבר לא מטופל על ידי וטרינרים אבל עדיין רחוק אלפי שנות אור מלהיות טעים ומספק. הצצה לתהליך ניתן לראות בתכנית המלאה שתשודר בערוץ האוכל בשני חלקים, הערב, יום שני ה-28 בנובמבר (החלק הראשון) ושלישי ה-29 בנובמבר בשעה 17:00 בערוץ האוכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הסטון בלומנטל משימה בחלל. באדיבות ערוץ האוכל, מערכת וואלה! NEWS
הסטון בלומנטל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ערוץ האוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully