וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיט או תרמית? טעמנו המבורגר טבעוני

6.12.2016 / 12:18

בשורת ההמבורגר הטבעוני מגיעה גם לרשת מוזס. שלחנו את עורך וואלה טק הטבעוני לדגום את הקציצה החדשה. שווה?

מוזס מיזורי בורגר. צילום: דור בן שמעון,
ההמבורגר הטבעוני של מוזס/צילום: דור בן שמעון

"יש מנה טבעונית בתפריט?" - השאלה הזו הייתה עלולה להלחיץ לא מעט מלצרים עד לפני כמה שנים. נדמה שלאחרונה כל בית אוכל שמכבד את עצמו ואת הלקוחות שלו, מצטייד גם בכמה מנות למי שמעדיף לא להתעלל בבעלי חיים כדי למלא את הקיבה. גם רשת מוזס שידועה בהמבורגרים שלה הצטרפה למשפחת המקומות הידידותיים לטבעונים בזכות כמה מנות מתפריט הבריאות שלה.

המנה העיקרית המוצעת לטבעונים ברשת היא המבורגר "לאס ויגאן בורגר" - קציצת פטריות, פתיתי סויה ובצל, המוגשת בלחמניית בריאות עם מיונז רוקט טבעוני, בצל סגול וסלט קולסלאו (59 שקלים).

גילוי נאות: לא נגעתי בבשר כבר 12 שנה. אני לא זוכר מה טעמו של המבורגר אבל ניסיתי בערך כל מנה טבעונית בתל-אביב כך שההשוואה פה היא לא להמבורגר בשרי אלא למנות טבעוניות אחרות כמו השווארמה הצמחונית, בודהה בורגרס וכו'. ביחס לאחרונים, עשו פה עבודה טובה. המנה גדולה מה גם שהצ'יפס למרבה המזל מעולם לא הפסיק להיות טבעוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקור. המבורגר של מוזס. האם זה משתווה למקור?/מערכת וואלה!, צילום מסך
ההמבורגר הוא חלק מתפריט בריאות, מה שאומר שקהל היעד הוא לא חבורות של טבעונים אחרי הפגנה

הקציצה עצמה הייתה מעט תפלה אבל היא עטופה בירקות טריים בדיוק במידה - שילוב מושלם של רצועות חסה קטנות ופרוסות עגבנייה יחד עם רטבים שהופכים את הביס למאוד עסיסי. זו מנה פשוטה יחסית אבל מדויקת. הלחמניה מגניבה. הקציצה הייתה רכה ולא התפרקה על הצלחת אחרי הביס הראשון.

מי שרגיל לאכול המבורגרים טבעוניים יבחין מיד בדומיננטיות של הפטריות בטעמי הלוואי בפה אבל לא מדובר באלמנט שהורס את המנה הטעימה, בעיקר בזכות הרטבים השווים של מוזס. בשורה התחתונה - המנה טובה ומשביעה מאוד, ובקושי הצלחתי לסיים את הצ'יפס (מכירים מישהו שהשאיר אי פעם צ'יפס בצלחת במסעדה?!)

ההמבורגר הזה הוא חלק מתפריט בריאות, מה שאומר שקהל היעד הוא לא חבורות של טבעונים אחרי הפגנה אלא אוכלי בשר, שאחד מהם נפל לטבעונות ועדיין לא רוצה להפסיק ללכת לארוחות שחיתות עם החברים. מי שמפריע לו לראות קציצות בשר יתקשה לשבת בחברת שאר הסועדים אבל אין תחושה שהמנה הטבעונית לא מושקעת או טובה פחות משאר המנות בתפריט.

בונוס: מנת פתיחה טבעונית נוספת שמציעה הרשת הוא הרול הווייטנאמי: ירקות טריים, אטריות זכוכית ועשבי תיבול מגולגלים בדפי אורז עם רוטב סויה-ג'ינג'ר וייטנאמי (31 שקלים). מדובר במנה גדולה יחסית למתאבן אבל נטולת ייחודיות או השראה. היא לא רעה, אבל לא משהו ששווה לצאת בשבילו במיוחד מהבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully