וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה: נפתח מתחם האוכל החדש בת"א

4.1.2017 / 17:15

מתחם ענק בשם אמריקה נפתח השבוע בבית ציוני אמריקה בת"א, והוא כולל בתוכו בית קפה, בר, מסעדה מקסיקנית ומסעדה של אוכל אמריקאי מושחת ומנחם. גולת הכותרת: עוף מטוגן על וופל וטאקו ממולא בשווארמה ואננס

צילום: עידו שחם עריכה: מיכאל ברגמן

בית ציוני אמריקה, מרכז התרבות של תל אביב, אכלס במבנה הגדול שלו לאורך שנות קיומו הרבות בתי קפה שונים ומסעדות, אבל אף פעם לא סיפק את הסחורה מבחינה קולינרית. במידה מסוימת הייתה תחושה כי הקהל הרב המגיע להצגות ומופעים במתחם קצת מתפספס. כל זה צפוי להשתנות החל מסוף השבוע הקרוב, כאשר מתחם אמריקה המבטיח ייפתח לקהל הרחב.

מתחם אמריקה מתפרש על פני קומפלקס של 1200 מ"ר וכולל בתוכו שתי מסעדות, בית קפה ובר. את הפרויקט הענק הזה הגה צביקי עשת, מבעלי מתחם גרינברג, יחד עם שותפו השף אליאב גולדנברג. מתחם גרינברג הכולל את מסעדת גרקו, ביסטרו גרינברג, פיצרייה וגלידרייה, הוקם לפני יותר משלוש שנים ונחל הצלחה. עשת מגדיר את עצמו כיזם, "אני פחות מתחבר לחלק התפעולי, מהרגע שהמקום פועל ועובד בעצמו אני מתחיל לחשוב על האתגר הבא", הוא מספר והאתגר הבא, או למעשה הנוכחי, הוא אמריקה, עליו עבד עשת בכל החודשים האחרונים והשבוע זכה לראות לראשונה את הפרויקט שלו קורם עור וגידים.

עוף על וופל. בן יוסטר, מערכת וואלה! NEWS
ישראלים אוהבים אמריקה/מערכת וואלה! NEWS, בן יוסטר

הפרויקט השאפתני מורכב כאמור ארבעה חלקים; בית הקפה שנקרא אמריקן קופי ממוקם בגינה הפונה לרחוב אבן גבירול. שם בפינה אחת הוקמה גינת ירק ותבלינים ובחלק אחר הוצבה עגלת קפה, מהסוג שאפשר למצוא ברחובות מנהטן וברוקלין. הגינה המקיפה את המתחם בחלקה הדרומי היא בר ענק שנקרא ג'ונסון, שם בימים בהם מזג האוויר יאפשר, יגישו קוקטיילים אמריקאים ובירה מהחבית. הקיר החיצוני של המתחם הפונה לבר כאילו תוכנן עבור האינסטגרם, בריכת שחייה מוקטנת, כזו שאולי אפשר לשכשך בה את כפות הרגליים, כיסאות מתקפלים צבעוניים, וציור קיר ענק של דגל אמריקה שכנראה עוד תראו הרבה ממנו ברשתות החברתיות. בגינה הפנימית של המתחם, בין העצים, יש שולחנות וכיסאות הפונים למטבח הפתוח. משם יוצא האוכל של מסעדת מריקה, מסעדה שמגישה soul food אמריקאי, עם מנות שיש להן זיקה לדרום ארצות הברית, לאוכל מהתרבות האפרו-אמריקנית ולמנות מהחלקים הכפריים והמרוחקים יותר בארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתחם אמריקה בתל אביב. בועז לביא,
אמריקה/בועז לביא

בתפריט של מסעדת מריקה אפשר למצוא מנות כמו Devils On Horseback שהם כבדים עטופים בייקון מטוגנים ברוטב בקר ומרווה (36 שקלים); Scotch Eggs שהיא ביצה מטוגנת עטופה בשר בקר עם חרדל וקורנישון (36 שקלים); שורט ריב מבושל ברוטב ברביקיו וד"ר פפר, מוגש עם קייל חלוט, פירה כרובית, רוטב בקר ושאלוט מטוגן (92 שקלים) ועוד.

בתוך החלל הפנימי של המסעדה יש בר ענק ממנו מוציאים קוקטיילים ובירות מהחבית ולצידו פועל דוכן מקסיקני שנקרא גרינגוס טאקוס. בדוכן עובד שף מקסיקני ומאחוריו מסתובב על האש שיפוד אל פסטור, הלא הוא השווארמה המקסיקנית. כאן בגרינגוס טאקוס מדובר בבשר פרגית שמסתובב בגריל ומעליו נעוץ אננס שמגיר את המיץ שלו על הבשר הלוהט. המנה הזו נקראת טאקו אל פסטור מבשר עוף במרינדה מקסיקנית, אננס ובצל צלויים, כוסברה, סלסת עגבניות, טקילה וצ'יפוטלה (36 שקלים); ויש גם BLOODY MARY CAMARON טוסטדה בלאדי מרי ושרימפס (38 שקלים); או ארוחת חלוקה לזוג שנקראת CONDERO BARBACOA שהיא שוק טלה מבושל בפלפל פאסייה מקסיקני, מוגש עם טורטיות תירס, קרם שעועית שחורה, שמנת חמוצה וסלסת פיקו דה גאיו (168 שקלים) ועוד.

ביצה מטוגנת עטופה בשר בקר. בן יוסטר, מערכת וואלה! NEWS
ביצה מטוגנת עטופה בשר/מערכת וואלה! NEWS, בן יוסטר

מלבד מסעדת מריקה והדוכן המקסיקני גרינגוס טאקוס יש במקום גם בית קפה בשם אמריקן קפה שיגיש במהלך שעות היום כריכים וסלטים, לרובם הגדול זיקה אמריקאית. אם אתם מתגעגעים לבייגל אמריקאי של פעם אז שם תוכלו למצוא אותו. יש גם מאפים וכריכים כמו B.L.T הכריך האמריקאי הקלאסי של בריוש עם מיונז, עגבנייה, חסה ובייקון (36 שקלים); באגט רוסטיק עם רוסטביף, חרדל, בצל מקורמל, עגבנייה וחסה (38 שקלים); ועוד מנות אמריקאיות כמו אמריקן וואפל עם מייפל סירופ וריבת פירות יער (38 שקלים) בריוש עם גבינת גרוייר ובצל (34 שקלים) ועוד רבות נוספות.

המתחם מעוצב כולו עם מירב תשומת הלב ואפילו מציע, כמיטב המסורת האמריקאית, דוכן מרצ'נדייז בכניסה למסעדה. יש שם פוסטרים, מדבקות, סיכות ואפילו התפריטים והצילומים של אמריקה נמצאים שם למכירה. הקירות מלאים בגרפיטי, הצבעוניות של הדוכן המקסיקני ברורה, עבודות וידאו ארט המוקרנות על התקרה מקבלות את פני הנכנסים למתחם ובין השולחנות במרפסת יש עצים, עציצים ותאורה מגניבה. בקומה התחתונה של הבניין חלל נוסף שעוד לא נמצא בפעילות שאמור להפוך למקום להופעות חיות, עם במה, בר פנימי וכמה שולחנות.

אמריקה, אבן גבירול 26 תל אביב, 03-6884884, שעות פעילות של מריקה וגרינגוס טאקוס הן א'-ש' 18:00-24:00 ושעות הפעילות של אמריקן קפה א'-ש' 8:00-18:00. בר הג'ונסון יפתח ב-15/1 ויפעל מדי יום החל מ-18:00.

מתחם אמריקה בתל אביב. בועז לביא,
מתחם אמריקה בתל אביב/בועז לביא
מתחם אמריקה בתל אביב. בועז לביא,
מתחם אמריקה בתל אביב/בועז לביא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully