וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעמים של פולקלור: מאפה בובאלקי

שפע הפרג שנשאר מפורים לא חייב להשכח במזווה. מירב שיינר מכינה אתו בובאלקי - מאפה בסגנון סלובקי שבתוכו שזורים כדורי שמרים מתוקים

בובלקי, כדורי בצק מתוקים מסלובקיה. נמרוד סונדרס
להשקיט את הרוחות הרעות או סתם את הצורך למשהו מתוק ומנחם. כדורוני בובאלקי/נמרוד סונדרס

הרבה לפני התפשטות הנצרות, היו שרויות מדינות אירופה ורוסיה עמוק במיתולוגיה סלאבית, בפולקלור צ'כי ונורדי וגם בפאגניזם קל. רוחות השמיים והשאול הטרידו את בני האדם והם נאלצו, בהיעדר הסברים אחרים, לאמץ אל ליבם דמויות, סיפורים ואמונות שונות. פעמים רבות היו הסיפורים והדמויות קשורים לאוכל ולחגים. כך גם סיפור הבובאלקי (Bobalki), כדורי שמרים קטנים עטופים נוזל מתוק וזרעי פרג. מאפה פשוט לתקופת החורף הקרירה הפך למאכל העוזר להילחם ולהשקיט רוחות רעות. לפי המנהג, משאירים בערב השנה החדשה על אדן החלון או מחוץ למפתן הדלת קערה עם בובאלקי כמנחה לרוחות, בכדי שיסלחו לבני האדם וישובו אל מנוחתם.

אני בסך הכל חיפשתי דרך לנצל עד תום את שאריות הפרג מחג הפורים, מהפולקלור שלנו, ואת נוזל קונפיטורת התפוזים שנותר בתחתית הצנצנת עם סופו של החורף. אתם יכולים להמציא איזה סיפור שמתחשק לכם כדי לתרץ הכנה של בובאלקי, רק אל תסתבכו עם הרוחות.

עוד באותו נושא:
היהלום שבכתר: אורנגולושקה הונגרית
כמו חלום: לחמניות רכות לשבת
שבלולי שמרים ושוקלד

בובלקי, כדורי בצק מתוקים מסלובקיה. נמרוד סונדרס
הפרג מפורים משתלב כאן נהדר. כדורוני בובאלקי/נמרוד סונדרס

מצרכים:

שלב 1:
2 כפיות שמרים יבשים או חצי קוביה שמרים טריים
1 כף סוכר
1/2 כוס מים חמימים

שלב 2:
1 כוס מים
1/2 1 כפות סוכר
1 כפית מלח
3 כפות שמן

שלב 3:
3 כוסות קמח מנופה

לציפוי:
דבש או ריבת משמש או קונפיטורת תפוזים מהולים במעט מים חמים
פרג טחון או שלם לפיזור

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אופן ההכנה:

1. שלב 1: בקערה קטנה מערבבים את השמרים והסוכר עם 1/2 כוס מים חמימים ומניחים בצד למספר דקות עד שמתחילה תסיסה ובועיות קטנות מופיעות.

2. שלב 2: לתוך קלחת קטנה מכניסים את כוס המים, הסוכר, המלח והשמן ומביאים לרתיחה. מעבירים לכלי נפרד ומצננים כ-5 דקות.

3. שלב 3: לקערת המיקסר עם וו לישה מכניסים את הקמח ויוצקים מעל את תערובת השמרים המותססים. מתחילים ללוש במהירות בינונית ותוך כדי לישה יוצקים את הנוזלים (השמן עם המים, המלח והסוכר) כ-7-10 דקות עד לקבלת בצק הנפרד מהקערה. מכסים את הבצק בתוך קערת המיקסר למנוחה בת 10 דקות.

4. מקמחים את משטח העבודה ומוציאים את הבצק מקערת המיקסר. מרדדים ליריעה בעובי של 2-3 ס"מ וקורצים עיגולים בקוטר 4-5 ס"מ או כדורים קטנים (בגודל כדור טניס 15-20 גרם).

5. מרפדים את תבנית התנור בנייר אפייה ומניחים על גבה את הכדורונים במרחק של 0.5 ס"מ האחד מהשני. מכסים במגבת קלה ודקה ומתפיחים 30-40 דקות עד להכפלת הנפח.

6. אפיה: מושחים את הכדורונים התפוחים במעט שמן צמחי ואופים 15-20 דקות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות עד לקבלת גוון חום בהיר.

7. מוציאים מהתנור, יוצקים מעל את הסירופ המתוק ומפזרים פרג. בצ'כיה, סלובקיה ואוקראינה נהוג להפריד את הכדורונים לתוך קערה גדולה, ליצוק את הרוטב המתוק כשהוא חם, לפזר את הפרג ולערבב היטב עד שהכדורונים ספוגים ורכים מאד.

בובלקי, כדורי בצק מתוקים מסלובקיה. נמרוד סונדרס
ניתן להשתמש בכל סירופ מתוק לציפוי הכדורונים/נמרוד סונדרס

הצעות וגיוונים:

• ניתן להשתמש בכל נוזל מתוק לציפוי הכדורונים: סירופ סוכר, ריבות מהולות במעט מים חמים, סירופ מייפל, סירופ סילאן, סירופ חרובים וכו'

• ממירים את הפרג בקוקוס או באגוזים קלויים וטחונים/ קצוצים דק.

• ממלאים את הכדורונים בגבינת טבורג מתוקה, מלית פרג או מלית אגוזים.

• מטגנים בשמן עמוק ומפזרים מעל אבקת סוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully