וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שלא ידעתם על תרנגול הודו

4.7.2017 / 8:22

גם אם נדמה לנו שאנחנו הישראלים, צורכים בעיקר עוף או בשר, תתפלאו לדעת איפה אנחנו ממוקמים בצריכת ההודו העולמית. קבלו 10 עובדות על הודו שהולכות להפתיע אתכם

פסטרמה הודו. ShutterStock
מעדן. פסטרמה הודו ביתית/ShutterStock

1. העוף של אמריקה

תרנגול ההודו מגיע אלינו במקור מיבשת אמריקה. ביבשת זו התפתח לפני 10 מיליון שנה המין Meleagris gallopavo, ציפורים גדולות בעלות יכולת תעופה למרחקים קצרים. בטבע תרנגולי ההודו יכולים לחיות 10 שנים ואף יותר. כבר בשנת 800 לפני הספירה החלו בני אדם לתרבת זני בר של ציפור זו.

2. .חלק חשוב בארוחת חג ההודיה

תרנגולי ההודו היו חלק קבוע בחוות של הילידים האמריקאים (אינדיאנים) הידידותיים, שהדריכו ואירחו את המתיישבים החלוציים בצפון מזרח ארצות הברית. אכילת תרנגול ההודו כחלק מארוחת חג ההודיה לילידים המקומיים, היא מסורת שנשתמרה מאז.

הבשר הכי טעים שאתם לא מכירים
קציצות הודו מעלפות של אביב משה
בלי להסתבך: מעורב ירושלמי בקלי קלות

ארוחת חג ההודיה. ShutterStock
הצגה לחג ההודיה המתארת את הארוחה המסורתית/ShutterStock

3. חנינה נשיאותית

לפי חלק מההערכות, בכל חג הודיה נצלים כ- 46 מיליון תרנגולי הודו בארצות הברית. בשנות ה-40 של המאה הקודמת, מימי הנשיא הארי טרומן, החלה מועצת הלול האמריקאית להעניק לנשיא תרנגול הודו מיוחד עבוד סעודת ההודיה. ב-1989 הנשיא ג'ורג' בוש האב החליט לא לבשל את התרנגול שהוענק לו ולהעניק לו חנינה בטקס מיוחד. כך נוצרה מסורת שנשמרת עד היום.

4. למה הודו?

אפשר להאשים בעיקר את כריסטופר קולומבוס בשם שניתן לציפור הגדולה. לאחר שהוא גילה את אמריקה, הוא קרה לילידי המקום אינדיאנים, מכיוון שהוא חשב שהוא מפליג להודו (India). כשהספרדים החלו לייבא תרנגולים אמריקאיים לאירופה הם קראו להם תרנגולים אינדיאניים, מה שתורגם בטעות לתרנגולים הודיים. עם זאת, בארה"ב נקרא תרנגול ההודו בכלל 'טורקי', בפורטגל 'פרואני', ביוון 'תרנגול צרפתי' ובערבית 'רומאי' או 'חבשי'.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ובנותיו סשה ומאליה בטקס חנינת תרנגול ההודו לקראת חג ההודיה, 2013. AP
הנשיא לשעבר ברק אובמה עם בנותיו בטקס החנינה המסורתי/AP

5. כמעט סמל לאומי

כיום הנשר הקירח הוא סמלה הלאומי של ארצות הברית. עם זאת, בן פרנקלין, אחד מהאבות המייסדים של ארצות הברית, הציע שדווקא תרנגול ההודו יהיה מייצגה של האומה.

6. הייתם גרים בתרנגול הודו?

למרות שהוא לא התקבל לתפקיד הסמל הלאומי, ישנן מספר עיירות בארצות הברית שנקראות, בתרגום ישיר, תרנגול הודו. כך למשל עיירה בצפון קרוליינה בה התמקמה קבוצה של תרנגולי בר שינתה שמה מספרינגוויל (Springville) ל'תרנגול הודו' (Turkey). עיירות דומות תמצאו בטקסס (Turkey, Texas), ובלואיזיאנה ( Turkey Creek, Louisiana).

7. דל שומן ועשיר בברזל

בשר ההודו נחשב על ידי דיאטנים רבים כבשר רזה ובריא, עם תכולת שומן נמוכה של פחות מ-2% בבשר חזה ופחות מ-5% בבשר הכהה (שוקיים וירכיים). בנוסף, הוא מקור מצוין לברזל, אבץ, מגנזים ו-ויטמין B12.

8. תרנגול הודו מטוגן בשלמותו

אחת הדרכים היצירתיות ביותר להכין תרנגול הודו הוא לטגן אותו בשלמותו. שיטת הכנה זו, הנהוגה בעיקר בדרום ארצות הברית, כוללת שימוש בסיר שמן ענק ומערכת של גלגלות להורדת והנמכת הציפור אל השמן. נדרשת חצי שעה רצופה של טיגון עמוק על מנת לבשל לחלוטין את תרנגול ההודו.

תרנגול הודו מטוגן. ShutterStock
דרך מקורית להכנת תרנגול הודו בשלמותו/ShutterStock

9. הגודל כן קובע

לפי אוניברסיטת אילינוי, תרנגול ההודו הכבד ביותר הגיע למשקל של 43 ק"ג. זאת בזמן שתרנגול הודו ממוצע שוקל 10 ק"ג.

10. איפה אוכלים הכי הרבה הודו בעולם?

ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בצריכת ההודו לנפש, וזאת בעיקר בזכות דוכני השווארמה הישראליים, שהחליפו את בשר הטלה והכבש, שנמצאים במנה המקורית.

וואלה! NEWS בשיתוף מועצת הלול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully