וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשר הכי טעים שאתם לא מכירים

2.8.2017 / 9:05

בשר ההודו אידיאלי להכנת מנות עשירות ובריאות במטבח הביתי ובמיוחד עבור הילדים. מאיזה נתח מכינים קציצות מצוינות, מה לבקש מהקצב עבור שווארמה ביתית, ומה מכינים מהכנפיים? כל התשובות בפנים

כדורי בשר. ShutterStock
יותר בריא ויותר טעים. קציצות ביתיות/ShutterStock

בזמן שבשלנים ובשלניות רבים בישראל בקיאים בנתחי הבקר השונים ויודעים הכל על חלקי העוף, את חלקי ההודו הרבה פחות אנשים מכירים. בשר ההודו עשיר בטעם ובברזל ודל בשומן, מה שהופך אותו לאידיאלי להכנת מנות במטבח הביתי ובמיוחד עבור ילדים. מאיזה נתח מכינים קציצות מצוינות, מה לבקש מהקצב עבור שווארמה ביתית, ומה מכינים מהכנפיים? בכתבה זו מוצגים חמשת נתחי ההודו הכי פופולאריים ואיך הכי נכון לשלבם במנות האהובות עלינו.

כדורי בשר הודו בחלב קוקוס וקארי ירוק
10 עובדות שכדאי לכם לדעת על ההודו

גרונות: סוד הטעם למרק של סבתא

מרק עוף של סנדר. דרור עינב
מרק עוף של סנדר/דרור עינב

גרון הודו הוא נתח זול, נגיש ומלא טעם. ניתן לרכוש אותו בשלמותו, אבל מומלץ לבקש מהקצב שיחתוך אותו עבורכם לחתיכות גסות.

השימוש המוכר ביותר לנתח זה הוא מרק. פשוט שמים נתחי גרון הודו בסיר יחד עם ירקות שורש כמו בצל, גזר וסלרי, מכסים במים, מתבלים במלח ומבשלים שעה, עד שטעמי ההודו משתחררים. בנוסף, גרון הודו יכול לשדרג כל תבשיל או מרק של קטניות. פשוט מוסיפים 2-3 נתחי גרון לסיר בפעם הבאה שמבשלים חומוס, אפונה או שעועית.

עוד באותו נושא

הודו כי טוב: 3 מתכונים מעיפים

לכתבה המלאה

כנפיים: הגרסה הגדולה והבשרנית

חלקי תרנגול ההודו. נמרוד סונדרס,
חלקי תרנגול ההודו/נמרוד סונדרס

כל מה שאפשר להכין מכנפי עוף אפשר להכין עם כנפי הודו. לצלות על המנגל, לטגן, להקפיץ במחבת ועוד. כנפי ההודו גדולות יותר ומכילות יותר בשר, לכן מומלץ גם לשלב אותם במרקים. ניתן לבקש מהקצב שיזמין עבורכם כנפי הודו ללא עצמות ואז ניתן להקפיץ את נתחי הבשר כמו שמקפיצים נתחוני פרגית עוף.

חזה: פסטרמה טעימה ובריאה

חלקי תרנגול ההודו. נמרוד סונדרס,
חלקי תרנגול ההודו/נמרוד סונדרס

חזה ההודו הוא נתח רזה ובריא מאוד, מקור מעולה לחלבון איכותי ודל שומן. השימוש המוכר ביותר שלו הוא להכנת פסטרמה ביתית. היתרון בהכנת פסטרמה בבית הוא שיש לכם שליטה מלאה על התבלינים והתוספות.

חזה הודו מתאים מאוד גם לשניצלים עסיסיים; ניתן לבקש מהקצב שיפרוס וישטח לכם את הנתח לקראת הטיגון בבית.

נתחוני חזה הודו מתאימים להקפצה מהירה במחבת, במנות פסטה או מנות נודלס אסיאתיות. כאשר טוחנים את הנתח מקבלים בסיס מצוין לקבבים דלי שומן וקציצות שונות.

ירך: מלכת השווארמה והקציצות

חלקי תרנגול ההודו. נמרוד סונדרס,
חלקי תרנגול ההודו/נמרוד סונדרס

נתח אידיאלי למנת השווארמה האהובה הוא ירך ההודו ללא העצם. מדובר בנתח מלא טעם, עשיר בחלבון, אבץ וברזל. בבית מכינים ממנו שווארמה על ידי חיתוך הנתח לפרוסות או רצועות דקות, אותן מקפיצים עם תבלינים ובצל.

מלבד מנת השווארמה, רצועות ירך הודו מתאימות למנות מוקפצים נוספות כגון מעורב ירושלמי, מוקפצים מהמזרח הרחוק או מנות פסטה שונות. כאשר טוחנים את הנתח מקבלים את הבשר המושלם לקציצות.

במטבח האמריקאי אחת המנות האהובות היא pulled turke-כריך מנתח השווארמה שעובר בישול ארוך עד שהוא נימוח. את הבשר מפרקים לרצועות וסוגרים בלחמנייה יחד עם רוטב ברביקיו, סלט כרוב, רטבים וירקות שונים.

שוק הודו: תבשילים מפוארים

חלקי תרנגול ההודו. נמרוד סונדרס,
חלקי תרנגול ההודו/נמרוד סונדרס

שוק הודו היא נתח אופטימלי לבישול ארוך, ומתאימה לכל מי שרוצה לגוון את הפולקע של העוף ולקבל מנה עשירה יותר בטעם ואופי. ניתן לצלות את שוקי ההודו בתנור, בתיבול פשוט של מלח ופלפל בחום של 180 מעלות כשעה עד הזהבה. אם הגודל מעט מרתיע אתכם, ניתן לבקש מהקצב שיחתוך אל השוק ל-3-4 חתיכות גסות שיתבשלו מהר יותר. מי שלא אוהב להתעסק עם העצמות, יכול לבקש מהקצב שוק מפורק מהעצם.

וואלה! NEWS בשיתוף מועצת הלול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully