וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא הפיצה עם האננס הלך לעולמו

10.6.2017 / 0:48

הקנדי סם פאנופולוס הלך לעולמו בגיל 83, פחות מארבעה חודשים לאחר הסערה שעורר נשיא איסלנד, שאמר כי היה מוציא את הפיצה בסגנון הוואי מחוץ לחוק. סיפר בעבר כיצד נולד הרעיון: "פשוט פתחנו קופסת שימורים, שמנו ורצינו לראות מה תהיה תגובת הלקוחות"

פיצה בסגנון "הוואי". ShutterStock
חיה ובועטת מ-1962. פיצה בסגנון הוואי/ShutterStock

בפברואר השנה עורר נשיא איסלנד גודני יוהאנסון סערה קלה, כשאמר בהומור כי היה מוציא מחוץ לחוק את מנת הפיצה עם אננס. אז כמובן שהפיצה עדיין חיה וקיימת, אבל מייסדה כבר לא.

שלשום בלילה (בין שישי לשבת) הלך לעולמו סם פאנופולוס, האיש שהמציא את הפיצה בסגנון הוואי. הוא היה בן 83 במותו. פאנופולוס נולד ביוון ב-1934 והיגר לקנדה כעבור 20 שנה. הוא פתח מספר מסעדות מצליחות, והגיע לפריצת הדרך ב-1962, כשהוסיף לפיצה אננס מקופסאות שימורים. המאכל, אותו רבים כידוע לא מחבבים אבל לא מעט אחרים דווקא כן, הפך ללהיט במהרה.

"פשוט שמנו אותו כי רצינו לראות מה יקרה", סיפר פאנופולוס בפברואר, בעקבות דבריו של נשיא איסלנד, "הלקוחות השתגעו על זה". השם "Hawaiian" נלקח מהחברה שייצרה את קופסת השימורים (היום מוכרת כקונצרן Dole). ב-1999 הוכתרה הפיצה הזאת כפופולארית ביותר ביבשת אוסטרליה. אגב, דבריו של יוהאנסון נתקלו בהתנגדות מוחצת מצד ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, שהצהיר כי הוא מת דווקא על הפיצה הזאת.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בנאום בפרלמנט, פברואר 2016. רויטרס
יכבד את המנוח עם יום שיוקדש לפיצה אננס? ג'סטין טרודו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully