וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי כפר: המייקאובר של מקום בלב

15.6.2017 / 14:49

במתחם מקום בלב באזור רעננה תתחיל לפעול מסעדה נוספת בשם שסטל, שתציע אוכל כפרי מחומרי גלם מקומיים ותפריט עונתי

שסטל, מקום בלב. אפיק גבאי,
שסטל, מקום בלב/אפיק גבאי

להתפתחות הקולינרית של אזור השרון יש אופי מיוחד, המקומות שנפתחים מדברים את שפת האזור ומציעים חוויית בילוי כפרית, משפחתית ובהרבה מקרים אוכל מקומי ופשוט שנגיש לכולם. כך קרה עם מסעדת קישן שנפתחה לא מזמן בגבעת חיים ורעננה את השרון עם תפריט מזרח אירופאי גרמני כפרי, או עם הטברנה היוונית יורגוס שנפתחה גם היא לא רחוק מחוף הים בנתניה. אחד מהמקומות המוכרים באזור השרון הוא מקום בלב, מתחם חקלאי עם בית קפה מסעדה ומקום לאירועים. השבוע, לאחר תהליך, הפכה המסעדה של מקום בלב למקום חדש הנקרא שסטל, על שמו של חיים שסטל, מי שמוביל את מקום בלב כבר עשרים שנה ומטפח את גינות הירק הייחודיות ואת הבוסתנים האורגניים.

שסטל, מקום בלב. אפיק גבאי,
בוסתן וגינת ירק צמודים/אפיק גבאי

למטבח המתחדש של שסטל הביאו את השף קובי כץ שגם החל את דרכו לפני עשרים שנה במקום בלב ועכשיו חוזר לשם עם נסיון עשיר במטבחים מגוונים באירופה. "החלטתי לעשות שינוי במקום בלב שפועל כבר 22 שנה", מספר חיים שסטל הבעלים, "במתחם תמשיך לפעול מסעדת ארוחות הבוקר המפורסמת אבל במבנה האבן שבכניסה תפעל מעתה מסעדה חקלאית בשם שסטל. מסעדה עם תפריט גדול מחומרי גלם מקומיים, חקלאיים קטנים, יקבים קטנים ומחלבות קטנות, מגדלים שיודעים את העבודה שתומכים בתפריט עונתי שמשתנה בהתאם".

שסטל, מקום בלב. אפיק גבאי,
מגדלים קטנים ומקומיים/אפיק גבאי

המנות מוגשות בסגנון כפרי ופשוט המבוסס על קלאסיקות ים תיכוניות ולבנטיניות ועם הרבה חומרי גלם מקומיים וטריים. בתפריט תוכלו למצוא צלחת ירקות עונתיים מגן הירק שלנו, דלעת מקורמלת וריבת אבטיח (42 שקלים); בוראטה של מחלבות עברי ממושב עזריה עם סלסת עגבניות וקרעי בזיליקום צעיר (59 שקלים); דפי שייטל בקר מעושנים, שמן זית, מלון קולי ועלי כובע הנזיר עם גבינת פקורינו של מחלבות עברי (52 שקלים); פורל ורוד על תפוח אדמה ויטלוט (תפוח אדמה סגול) עם עלי "ריחן תימני", עירית וקרעי גבינת מוצרלה טריה (59 שקלים); פולנטה של תירס מתוק עם עלי מנגולד, בצל ירוק ואספרגוס (79 שקלים); שטרודל אגסים ותפוחים תוצרת בית (44 שקלים) ועוד.

שסטל, מקום בלב. אפיק גבאי,
מהגינה לצלחת/אפיק גבאי

מתחם מקום בלב נשאר כפי שהיה ובו האזור שמיועד לאירועים והשטחים החקלאיים. רק המסעדה עצמה עברה התאמה ושינוי והחלל שלה, הבנוי עץ ואבן, התקשט בצמחי תבלין, כלי עבודה חקלאיים וכלי מטבח כפריים. צנצנות של חומרי גלם כבושים מאפשרים הצצה לתהליכים שעובר המזון במטבח של שסטל בשיטות של פעם כמו שימור, עישון וכבישה. יש גם טאבון, מעשנת ותנור פחמים בשימוש מתמיד ואפילו פתיליה.

שסטל במתחם מקום בלב, פרדס משותף 5 רעננה, שעות פעילות מ-12:00-00:00, 072-3951175

שסטל, מקום בלב. אפיק גבאי,
שסטל/אפיק גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully