וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו הסושי הטוב בארץ?

18.6.2017 / 13:03

יום הסושי הבינלאומי הוא סיבה מצוינת לבדוק, מהי מסעדת הסושי הטובה ביותר בארץ? הצביעו והשפיעו

מנות יפניות באוקינאווה. אפיק גבאי
סושי באוקינאווה לבונטין/אפיק גבאי

חשבתם שאנחנו נמצאים בתקופת שיממון בלי חגים, אבל מסתבר שיום הסושי הבינלאומי חל היום, וזאת בהחלט סיבה למסיבה.

הסושי הוא מאכל יפני המורכב מאורז בחומץ המשולב עם מרכיבים שונים כמו דג נא או מעושן, אצות מאכל וירקות. המונח "סושי" הופיע לראשונה ביפן בשנת 718 , בקובץ חוקים ואשר נקרא "יו?רו?ריטו?ריו?". אז משמעות המילה הייתה סחורות המועברות לשלטונות כמעין מס.

בתחילת המאה ה-19, השתנתה המשמעות של המילה סושי, במקביל לשינויים בהרגלי האכילה של היפנים. החל מסוף שנות ה-60 החל הסושי לצבור פופולריות ברחבי העולם, בעיקר בזכות ההתאמות שנעשו בסגנון הכנתו בקליפורניה, תוך הוספת מרכיבים ויצירת מאכל בסגנון פיוז'ן. המצאת הקליפורניה רול והוספת האבוקדו לסושי היוותה פריצת דרך בהפיכת הסושי ממאכל אתני אזוטרי למאכל גלובלי המשתלב בסקציית הפאסט פוד.

לישראל, הגיע הסושי בשנת 1988, הוא נחשב אז למאכל ברנז'אי למביני עניין בלבד. מי שהביא את הסושי לישראל באותה תקופה היה המסעדן אריאל (עלי) גרוסמן, (שאגב צפוי לפתוח בתקופה הקרובה מסעדה יפנית חדשה אחרי לא מעט שנים בהן נעדר מהנוף הקולינרי). גרוסמן חזר לארץ אחרי תקופת לימודים בטוקיו ובניו יורק, ופתח את מסעדת טקאמרו בהרצליה, שהפכה מהר מאוד למבוקשת. בהמשך, פתח גם את אונמי התל אביבית, אשר נחשבת עד היום לאחת ממסעדות הסושי הטובות בארץ (אתם יכולים להצביע לה כאן, אם גם אתם חושבים ככה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully