וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי חום וקור: הצ'ורוסיה הראשונה בישראל

20.6.2017 / 13:01

אם ביקרתם בעבר בספרד או בדרום אמריקה בטח טעמתם כבר צ'ורוס מופלאים, חמים מהשמן ומצופים בסוכר. מקום חדש בת"א בשם הצ'ורוסיה לוקח את הקינוח המופלא לשלב הבא ויש גם גלידה בסיפור

צלמים זמניים מורשים

את הצ'ורוס, הקינוח הספרדי, אשר נפוץ בספרד ובארצות אמריקה הלטינית אין באמת צורך להציג. סביר להניח שרובכם נתקלתם בו בגרסה כזו או אחרת, בטיולים שונים בעולם. לרוב הוא מגיע כמקבץ של מקלות בצק חמים ומטוגנים, מצופים סוכר, מגיעים עם רוטב סמיך של שוקולד או ריבת חלב. גם בארץ אפשר למצוא צ'ורוס כקינוח בכמה מסעדות, בעיקר מהז'אנר הספרדי והמקסיקני, או כספיישל חנוכה, בשל השמן בו מטוגנת המנה כמובן.

כמו הרבה מאכלים אחרים שתרבות האינסטגרם שכללה, גם המנה הזאת קיבלה השנה שלל צורות ואינטרפרטציות ברחבי העולם. אחת הבולטות שבהן שייכת למקום בקליפורניה בשם The Loop Churros אשר מגיש צ'ורוס עגולים ומשגעים בהגשות שונות וצבעוניות - בתוך גלידות, באננס ועוד שלל חידושים והפתעות. זה גם אחד המקומות שהיוו השראה עבור ניב פורמן ועמית חי בפתיחת המקום החדש שלהם - הצ'ורוסיה.

הצ'ורוסיה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
תתכוננו להתאהב/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

הצ'ורוסיה נפתחה השבוע להרצה, בחלקו הדרומי של רחוב אבן גבירול. המקום הקטן, אך המעוצב בקפידה, מציע צ'ורוס בשתי גרסאות: האחת בתוך קונוס, עם חמישה מקלות ורוטב לטבילה, והשניה עם שני צ'ורוס עגולים מונחים על גבי גלידה אמריקאית טרייה עם שלל רטבים ותוספות לבחירה.

פורמן וחי מגיעים מתחום האוכל, עד לא מזמן היה להם מפעל לייצור פסטה טרייה ורביולי, אותה נהגו למכור בין היתר בדוכני סוף השבוע בקניונים. לפני כשנה הם התחילו להציב לצד דוכן הפסטה גם דוכן צ'ורוס קטן, עם שני רטבים בלבד - נוטלה וריבת חלב, על מנת לבדוק איך המוצר מתקבל.

התגובות הבהירו להם שעם ישראל מוכן לדוכן הצ'ורוס הראשון שלו. לפני חצי שנה החליטו שהולכים על זה, הם טסו לספרד ועשו קורס במפעל אשר מייצר את מכונות הצ'ורוס, ללמוד איך להכין את הבצק נכון ובצורה מושלמת, וקינחו בעוד שבועיים במדריד שם אכלו כמעט כל סוג צ'ורוס אפשרי.

עוד באותו נושא

ק-פה האנוי: יש וייטנאמית חדשה ולוהטת בשכונה

לכתבה המלאה
הצ'ורוסיה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
השראה מרחבי העולם/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

לבסוף מצאו את הנוסחה המושלמת עבורם. הבצק עצמו של הצ'ורוס הוא טבעוני, כך שגם טבעונים יוכלו ליהנות כאן. בין הרטבים במקום יש עשרה סוגים (כשבעתיד יתווספו טעמים נוספים), ביניהם רוטב פיסטוק, חלבה, קינדר בואנו, נוטלה, שוקולד חלב, חמאת בוטנים וריבת חלב, ובגזרת הרטבים הטבעונית - סירופ מייפל ופירות יער.

בצ'ורוס המגיעים על גבי גלידה תוכלו לבחור איזה רטבים שתרצו ושלל תוספות כמו קוקוס קלוי, פקאן סיני, שברי מקופלת, פירורי עוגיות אוראו, חלבה, מיני מרשמלו ועוד.

לאנשים שמתקשים בקבלת החלטות הרכיבו במקום תפריט של הצעות הגשה וחיבורים מומלצים כמו מיקס פררו - נוטלה ושברי אגוזי לוז, מיקס רפאלו - רוטב שוקולד לבן, שברי אגוז לוז וקוקוס, מיקס פיסטוק - רוטב פיסטוק, שערות חלבה ופקאנים מסוכרים, מיקס אספרסו - אספרסו עם שברי לוטוס ונוטלה, מיקס הרשיז - רוטב שוקולד לבן ושברי אוראו, מיקס ריסז - נוטלה, חמאת בוטנים ובוטנים מסוכרים, מיקס מרנג - שברי מרנג, נוטלה ורוטב שוקולד לבן ואלפאצ'ורוס - ריבת חלב, קוקוס ושברי בצק פריך.

הצ'ורוסיה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
אפשר גם בקונוס/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

כרגע המקום עובד על לקנות ולקחת בלבד, בעתיד הקרוב יהיו כאן גם שולחנות ומקומות ישיבה בחוץ.

הצ'ורוסיה, אבן גבירול 17 ת"א, שעות פעילות בתקופת ההרצה: ראשון - חמישי: 17:00-00:00, משבוע הבא: ראשון - חמישי: 11:00-02:00, שישי: 11:00 עד כניסת השבת. כשר

הצ'ורוסיה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
חמים מהשמן/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור
הצ'ורוסיה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
עם מבחר תוספות/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור
הצ'ורוסיה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
בעיצוב מושקע/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור
הצ'ורוסיה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
לקחנו לדרך/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully