וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמליה: מסעדה ישראלית חדשה בפאתי שוק הכרמל

25.7.2017 / 14:32

על חורבות מסעדת גדרה 26 נפתחה בימים האחרונים מסעדת עמליה. הקונספט: בית קפה בשעות הבוקר, מסעדה ישראלית עם אוכל ביתי בשעות הצהריים ובר עם נשנושים בשעות הערב

עמליה בית קפה מסעדה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
סלט סלק ואפרסקים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

לפני כחודש, לאחר שנסגרה מסעדת גדרה 26, אשר שכנה בפינה של רחוב הלל הזקן בשוק הכרמל הגיעו למקום שני אנשים, כל אחד בנפרד, כדי לבחון את הנכס ולהתרשם ממנו, כל אחד מהם חלם על מקום משלו. המתווכת, על תקן המשדכת, הציעה להם להיפגש, שכן הם חולמים חלומות דומים ואולי הם יכולים להגשים אותם יחד. כך נולדה עמליה, מסעדה פינתית חדשה, ישראלית וקז'ואלית. אם צריך להגדיר אותה בצורה מדויקת, אפשר להגיד שבשעות הבוקר היא מתפקדת כבית קפה, בצהריים כמסעדה ובשעות הערב המקום הופך לבר.

לילך פורת ואלעד כהן עשו כל אחד את דרכו בעבודה ממושכת במסעדות שונות ברחבי הארץ לפני שפתחו יחד את עמליה. המקום, שנפתח להרצה לפני שבועיים, עדיין פועל במסגרת ניסויית, כפי שפורת מגדירה את זה.

עמליה בית קפה מסעדה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
נשנושי ערב במחירים נוחים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

בתפריט של עמליה תמצאו ארוחות בוקר שמוגשות כל היום עם מנות כמו שקשוקה (45 שקלים) בוקר סביח (42 שקלים), ארוחת בוקר שוק, שמגיעה גם בגרסה טבעונית (47 שקלים) הכוללת ביצים, סלט, לחם, מטבלים וממרחים וכוס משקה. בהמשך התפריט מגיע תורם של הכריכים והסלטים עם כריך סנט מור וסלק (28 שקלים) או כריך סרדינים של אורטיז (36 שקלים). יש מגוון סלטים ענק עם אפשרויות כמו סלט שוק עם קינואה (45 שקלים) או סלט בריאות עם מיקס ירוקים, חמוציות שקדים ואגוזים, ירקות ונבטוטים (45 שקלים). החל מ-12 בצהריים יש גם תפריט חם עם מנות כמו קבב (42 שקלים); חזה עוף מושחר (42 שקלים) או עיג'ה, קציצת ירק צמחונית (42 שקלים).

עוד באותו נושא

חדש בנווה צדק: קפה בסגנון פריזאי ובניחוח גלילי

לכתבה המלאה
עמליה בית קפה מסעדה. לילך פורת, מערכת וואלה! NEWS
ארוחת בוקר ישראלית/מערכת וואלה! NEWS, לילך פורת

בשעות הערב עמליה לובשת תפריט משוחרר יותר ומציעה נשנושי ערב בשלוש דרגות מחיר: 15, 25 או 30 שקלים, עם בירה נגב מהחבית, יינות מיקב כנען ובקרוב גם תפריט קוקטיילים. בין מנות הערב יש אנטיפסטי עם קוביות פטה וזעתר (15 שקלים); הום פרייז בגרסה מעניינת מתפוחי אדמה מדורה מוקפצים בשמן זית עם זיתי קלמטה ועגבניות, מוגשים עם איולי שחור (25 שקלים) או מנה שנקראת יוסף המרושל, סוג של סלופי ג'ו של מאמאות - שתי קציצות ברוטב עגבניות ובמיה (30 שקלים).

עמליה בית קפה מסעדה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אוכל פשוט ומרכיבים מהשוק/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

לפורת וכהן חשוב מאוד שהמקום ישדר ישראליות. המיתוג ישראלי, הכל בעברית צחה, המוזיקה המתנגנת ברקע היא ישראלית בלבד, מין אידיאליזציה ישראלית כזאת. גם השם עמליה שלקוח משירם של אתניקס "היא לא תשוב" המספר על בחורה שעזבה את הקיבוץ לעיר הגדולה, נרטיב ישראלי מוכר.

עמליה בית קפה מסעדה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אווירה רגועה ושכונתית/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

בעמליה מאוד רוצים לספק את הסועדים, זה מתחיל מכך שהמטבח פתוח לכל שינוי או דרישה, ממשיך עם מגוון מנות שאפשר להפוך לטבעוניות או שהן טבעוניות מלכתחילה, היחס המיוחד שכלבים מקבלים במקום (בקרוב יהיו קערות מים מיוחדות לכלבים). עמליה פועלת כרגע במתכונת הרצה והצוות במקום פתוח לשמוע רעיונות ודעות.

עמליה, הלל הזקן 16 תל אביב, שעות הפעילות א'-ה' 7:00-23:00, ו' עד 16:00 וש' עד 23:00, 050-9761234. לא כשר

עמליה בית קפה מסעדה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
חליטות קרות/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully