וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתטעמו את הבייגלה הירושלמי הזה לא תרצו לאכול אחר

5.9.2017 / 7:08

המונה מגיע לשוק רמלה ומגלה ממש במקרה את הדוכן של ג'אבר, שמוכר בייגלה ירושלמי בגוון שטרם נראה כמותו, עם תערובת תבלינים סודית ומיוחדת

בייגלה ירושלמי. קובי רובין, קובי רובין
הבייגלה הירושלמי של ג'אבר/קובי רובין, קובי רובין

בשנים האחרונות כל שף בתל אביב עסוק בלהמציא את עצמו מחדש בתוך סצנת אוכל הרחוב השוקקת, כל אחד עם השטיק שלו וסוללת יחסי הציבור שבועטת אותו חזק אל תוך התודעה הציבורית, אותם מקומות שבלי הרעש הבלתי פוסק סביבם לא היו מתקיימים. אני מעדיף את הפשטות, אותה הבנה ברורה שלא צריך לסבך הכל . שוק רמלה אף פעם לא היה צריך לפרסם את עצמו בכל פינה בשביל להצדיק את קיומו, קהל הלקוחות האזורי אף פעם לא ויתר עליו, ואלו פוקדים את המקום מדי יום.

הגעתי אל השוק על הבוקר לאכול בורקס מעולה של סיסו. אחרי הבליסה הקבועה התחלתי את השוטטות של השמן שאף פעם לא יודע שובע, בצדה של אחת מסמטאות השוק, לכיוון מזרח, עברתי על פני עוד מאפייה רגילה למראה, לא היה שם שום דבר שמשך לי את העין, אבל האוזן שמעה את האופטימיות הכל כך מעניינת של ג'אבר, הוא יודע שהוא לא ממוקם במרכז השוק, ומבין שהוא חייב למשוך את אוזניו של הלקוח על מנת שיעיף מבט אל תוך המאפייה הקטנה שלו.

לכל הטורים של המונה טועם

בייגלה ירושלמי. קובי רובין, קובי רובין
את הבצק מכינים במקום/קובי רובין, קובי רובין

בחלקה הימני של המאפייה עומד טאבון, בצד העין ראיתי פיתה עיראקית עם צבע לא שגרתי, ג'אבר מכין במקום פיתות עיראקיות מחיטה מלאה ושעורה טחונה, הגוון שלהן לא לבן בכלל. עמדתי בתור כשלפני כמה אנשים ומאחורי הצטברו עוד לקוחות, כולם רמלאים, חיכיתי לתורי בסבלנות, ליד הטאבון ראיתי שלוש קערות עם תוספות, מימין שומשום, משמאל זעתר, הכי טוב שטעמתי לאחרונה, לא מלוח כמעט. ביניהם נמצאת גולת הכותרת של המקום, תערובת צהבהבה טעימה שלא תצליחו להפסיק לאכול אותה, ג'אבר הסביר לי על המרכיבים של התערובת, לא הבנתי עד הסוף, כנראה תצטרכו להגיע עד לכאן לטעום בעצמכן, אבל הצלחתי לזהות חתיכות של כורכום, את אותו זעתר מעולה, שומשום, חילבה ושומר.

הגיע תורי, מתחת לדלפק היו בייגלה ירושלמים גם הם עם צבע לא רגיל, ג'אבר ישר הוציא אחד ואמר חמישה שקלים, "בייגלה כושי כמוני? או לבן כמוך?" ישר לקחתי בייגלה כושי, בלי שאלות. הבייגלה נעשה מתערובת בצק שג'אבר מכין בעצמו, חיטה מלאה עם שעורה. הצבע של הבייגלה הזמין אותי לנגיסה. הבייגלה הכושי של ג'אבר לא פריך כמו בייגלה ירושלמי אמיתי, אבל הגענו עד לכאן בשביל הערך המוסף. ג'אבר לא מחכה רגע ומוסיף לכל לקוח מעט שמן זית על התערובת הסודית שלו, הוא מאמין בה בכל ליבו.

בשבוע שעבר

הסוד של השוק: המנה שגרמה למונה לאכול ירוק

לכתבה המלאה
בייגלה ירושלמי. קובי רובין, קובי רובין
הערך המוסף של המקום - התבלינים/קובי רובין, קובי רובין

יחד עם שמן הזית, כל התבלינים יחדיו מתחברים אל תוך הפריכות הקצת כבדה של החיטה המלאה והשעורה, לא תרצו לאכול בייגלה ירושלמי אחר, רק כאן אצל ג'אבר, בשקט בשקט, אבל עכשיו כולם ידעו, כאן בטאבון יסמין בתוך שוק רמלה באמצע היום.

טאבון יסמין (המאפייה של ג'אבר), המעפילים 4 שוק רמלה, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 08:00-17:00, שישי: 08:00-16:00.

בייגלה ירושלמי. קובי רובין, קובי רובין
לרמלאים שמבינים עניין/קובי רובין, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully