וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המשקאות שפשוט אסור לכם להזמין בפאבים

19.10.2017 / 9:06

משקאות אלכוהולים יכולים להיות משמינים, יקרים מאוד ואפילו מסוכנים, ולכן חשוב לדעת ממה כדאי להימנע. ממוחיטו, דרך לונג איילנד אייס טי ועד בירות מהחבית - המדריך המלא לשתייה נכונה בפאבים

חמש עובדות על בירה/מערכת וואלה! News

כאשר אנחנו מנסים להחליט איזה משקה להזמין - בפאב, מועדון, או כל מקום בילוי אחר - יש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון. הטעם, התדמית של המשקה ומה הסובבים אותנו יחשבו אם נזמין קוקטייל כזה או אחר - או פשוט הרצון להשתכר כמה שיותר בכמה שפחות כסף. מעבר לדברים הללו, יש מספר גורמים שאנחנו בדרך כלל לא לוקחים בחשבון ולא תמיד אנחנו יודעים ממה להיזהר, וממה כדאי להימנע.

חלק מהמשקאות הם משמינים במיוחד, אחרים מאפשרים לברמנים לעשות רווח כלכלי קל ויש אפילו משקאות שעלולים להיות מסוכנים. אז כדי לא לעשות את הטעויות הללו בעתיד, לפניכם המדריך המלא:

והנה ההסברים

מוחיטו

המוחיטו אולי נראה לא מזיק, מתוחכם ומרענן, אבל זהו משקה שעשוי להכיל חיידקים שהגיעו מעלי הנענע שבתוכו. הבעיה נוסעת מכך שזהו משקה שפאבים מגישים בתדירות יחסית נמוכה, ולכן נדיר שהם מחזיקים עלי נענע טריים.

ווייט ראשן

גם במקרה הזה מדובר בפוטנציאל גבוה למוצר מקולקל. הקוקטייל הזה מכיל חלב או שמנת, מרכיבים שלא מחזיקים במשך זמן רב, וכך מועדים לפורענות.

משקאות קפואים/שייקים

המשקאות הללו אולי נועדו לרענן, אבל הם מפוצצים בקלוריות וסוכר. בדרך כלל מכינים אותם עם מיצים מסוכרים ומגישים אותם בכוסות גבוהות - שגדולות יותר מהגודל הממוצע של משקה אלכוהולי רגיל.

עוד באותו נושא

דיילים חושפים: אלו המשקאות שאסור לכם לשתות בטיסה

לכתבה המלאה
מוחיטו. shutterstock., ShutterStock
עלי הנענע מועדים לפורענות. מוחיטו/ShutterStock, shutterstock.

בירה מהחבית בבאר לא נקי

אם אתם רוצים להזמין בירה מהחבית, כדאי לבדוק את תאי השירותים במקום, כך ממליצים מומחים. ההיגיון הוא שמקומות שלא שומרים על ניקיון השירותים גם לא ממש שמים לב למצב החביות.

בלאדי מרי

משקה שידוע כתרופה להאנגאובר, אך כמו כל משקה אחר שמכיל רוטב טבסקו, הוא מסוכן לבריאות. אפילו הברמנים המנוסים ביותר לא תמיד יודעים מהי הכמות הנכונה של הרוטב שיש לשים במשקה, ושימוש מוגזם יכול להביא לרמת חריפות גבוהה, ובכך לפגיעה במערכת העיכול.

וודקה עם משקה אנרגיה (או כל אלכוהול אחר עם משקה אנרגייה)

סיכון בריאותי נוסף הם המשקאות האלכוהוליים שמהולים במשקאות אנרגיה. מלבד העבודה שהם יכולים להרוס את הטעם, "אלכוהול הוא חומר מדכא והקפאין מעורר, כך הוא מסווה את השפעות השתייה החריפה וגורם לאנשים לשתות יותר ממה שהם צריכים", מסבירים מומחים.

לונג איילנד אייס טי

כמובן שכדאי להימנע מהקוקטייל הזה, שמכיל שישה משקאות אלכוהולים ומתוקים שונים. יש שם יותר אלכוהול ממה שכדאי לצרוך וגם הרבה מאוד קלוריות, אפילו עד 780 לכוס אחת!

תמונת אילוסטרציה אלכוהול. אורי לנץ
שלא יעבדו עליכם. שוטים/אורי לנץ

ג'ין וטוניק

אפילו המשקה השכיח הזה נושא עימו כמות מפתיעה של קלוריות. אנשים רבים חושבים שטוניק הוא בחירה בריאה, אבל הוא הרבה יותר משמין ממה שהוא נראה.

שוטים

תמיד כיף להרים כמה שוטים (או צ'ייסרים) כשחוגגים יום הולדת או סתם מבלים, אבל הם למעשה דרך קלה עבור מקומות הבילוי לגבות מאיתנו יותר כסף עבור פחות אלכוהול. הגובה או המשקל של הכוס עשויים ליצור את הרושם שהיא מכילה כמות גדולה של משקה, אבל במקרים רבים הרושם מוטעה.

כל משקה שמגיע בזול, או בחינם, יחד עם אוכל

האלכוהול בעצמו הוא בעצם קלוריות ריקות, ואם תשלבו אותו עם מאכלים כמו אצבעות גבינה או פלטת מטוגנים, מנות מקובלות בפאבים, תהיו בבעיה. כשאנחנו מעט שיכורים היכולת שלנו להגיד "לא" יורדת, ואם מציעים לנו דברים בהנחה כמובן שהפיתוי גדול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully