וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצל 16: נפתח המקום שהכי חיכינו לו השנה

28.1.2018 / 9:14

אחרי שנים של תכנונים יוצא לדרך המתחם החדש והסקסי של המסעדנים מתי ורותי ברודו. אז מה הולך להיות בהרצל 16 ולמה כולם מדברים על המקום הזה?

עידו שחם
נתחי טלה בגריל רובוטה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
נתחי טלה בגריל רובוטה- מנה להרכבה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

קבוצת R2M בראשות רותי ומתי ברודו היא אחת מקבוצות המסעדנות הבולטות בישראל. בבעלותם מסעדות הבראסרי, קופי בר, רשת הבייקרי והגלידריה קרים, הוטל מונטיפיורי ומעדניית הדליקטסן. דווקא בגלל זה, מפתיע שמאז מעדניית הדליקטסן, לא פתחה הקבוצה מסעדה של ממש מזה שנים ארוכות. השבוע פתחה הקבוצה לאחר תכנון ממושך את הרצל 16, המסעדה והבר החדשים שסופגים לתוכם את הפעילות של רוטשילד 12 שנסגר. בסוף השבוע האחרון המקום נפתח לראשונה לפעילות ועוד כחודש תיפתח שם גם המסעדה החדשה של הקבוצה, דיסקו טוקיו, שלפי שמה לא קשה לנחש מה הסגנון של התפריט.

קינוח רולדה עם תותים. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
ויש גם קינוחים משגעים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

פתיחתה של היפנית דיסקו טוקיו בבניין הישן והיפה ברחוב הרצל, תוכננה תחילה ל-2017 ונדחתה לחורף 2018, עד שהבשילו התנאים, לפי מיטב המסורת הפרפקציוניסטית של R2M. עד שתיפתח המסעדה המסקרנת, אפשר להגיע בכל שעות היום להרצל 16, לארוחות בוקר, צהריים או ערב במתכונת קלילה לצד מוזיקה חיה. התפריט, אותו רקח שף הקבוצה גיא פולק, יציע את ארוחות הבוקר הפופולריות הישר מרוטשילד 12, בראנץ' סוף שבוע יפני, ארוחות צהריים מגניבות עם עסקיות בהן הראשונה כלולה במחיר העיקרית, ותפריט ערב משתנה עם מנות קלילות המתאימות לבר ולהופעה מוזיקלית.

קציצות חזיר ועוף ברוטב אסיאתי. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
עסקית של ראשונה במחיר העיקרית/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אז מה אוכלים? התפריט של הבוקר (עד 12 בצהריים) נפתח עם המאפים המוכרים מבית הבייקרי, דניש, סקונס, מאפינס אוכמניות ובריושים וקרואסונים. יש טוסטים פתוחים עם אבוקדו (19 שקלים) או עם חמאת בוטנים, בננות ודבש (19 שקלים). קרוק מאדאם (38 שקלים) או ביצת עין עם גבינת שמנת וסלט טונה (36 שקלים). יש גם כריכים קטנים כמו כריך גאודה, חמאה ועגבניה (14 שקלים) או כריכון גבינת עיזים עם עגבניות קלויות וזיתי קלמטה (14 שקלים). הבראנץ' המסקרן (שישי ושבת עד 17:00) יציע מנות שעוד לא אכלנו בימים ובשעות האלה כמו שקשוקה עם שמן שומשום חריף (36 שקלים), אוקונומיאקי שהוא פנקייק יפני עם רוקט ובצל ירוק, וולדורף ורוטב שמנת חמוצה (28 שקלים) או בריוש טמאגו עם עגבניות ובצל ירוק (29 שקלים), קאקיאגא - פנקייק יפני עם זוקיני, נענע ובזיליקום, קרם אבוקדו וביצה (36 שקלים) ועוד.

אוכל יפני. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אווירת בר בהרצל 16/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

בערב התפריט כבר מדבר יפנית שוטפת (במבטא ישראלי) עם מנות כמו טונה ניגירי עם קולורבי, פונזו ואורז קריספי (48 שקלים); סלט חם של תמנון עם כרוב סיני, סלרי, עשבים וחמאת שום (38 שקלים); סלט תפוחי אדמה בגרסה יפנית עם שרימפס קריסטל (42 שקלים); יאקיטורי כבד ברווז ברוטב קוריאני חריף (32 שקלים); עוף טמפורה עם קוקוס, למון גראס, לבבות חסה וכוסברה (45 שקלים) ועוד מנות רבות מעניינות. אל דאגה, כיאה למקום השייך לקבוצת R2M הקינוחים לא מאכזבים, יש מרשמלו פירות על גחלים מגריל הרובוטה (38 שקלים) או פנקוטה תה יסמין עם קולי הדרים וטוויל קקאו (38 שקלים) או מאצ'ה ברד מקרואסון אפוי בקרם אנגלז עם גלידת תה ירוק (38 שקלים) ועוד.

סלט קלמרי. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
סלט קלמרי/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

להרצל 16 ולדיסקו טוקיו מטבח משותף, כזה שפתוח לכל אורך המסעדה ועד לפתיחתה משרת את הרצל 16 ובו נמצא גם גריל הרובוטה המרשים (גריל גחלים יפני מיוחד). החלל עצמו ענק, כשנכנסים היישר לתוך חצר הגדולה ובה שולחנות תחת כיפת השמיים כשמסביב צמחיה ירוקה וגם המבנה העתיק של המעלית הראשונה בתל אביב שנותר כפי שהוא. יש חלל קטן ובו המטבח הפתוח וחלונות הפונים לרחוב הרצל שישמש את מסעדת דיסקו טוקיו, ומעבר לגינה יש חלל נוסף מאורך שהוא הרצל 16 ובו בר ושולחנות נמוכים וכורסאות רכות, ובקצהו במה להופעות ועוד חצר אחורית קטנה וקסומה.

אטריות סובה קרות. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אטריות סובה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

הריהוט עצמו הובא לכאן בחלקו מרוטשילד 12. יש הרבה קירות אבן חשופים, בטון, כורסאות עור, תאורה עדינה ואקוסטיקה מצוינת. כמו בכל הפתיחות הקודמות של הקבוצה גם הפעם אין תקופת הרצה, הניסויים והבדיקות התקיימו במהלך השבועות האחרונים ומהרגע שנפתחו דלתות המקום ביום שישי הכל מתקתק. החורף בעיצומו ומסתמן שמצאנו את המקום החדש להצטופף בו ולהתחמם מעל קערת ראמן, כשמוזיקה חיה זה רק בונוס.

הרצל 16. רחוב הרצל 16, תל אביב.

מרק מיסו. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
מרק מיסו/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
החצר בהרצל 16. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
החצר של הרצל 16/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
סאקה בכלי קרמיקה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
סאקה בכלי קרמיקה עבודת יד/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
החלל בהרצל 16. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
החלל של הרצל 16/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
מסעדת דיסקו טוקיו. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
מסעדת דיסקו טוקיו שתיפתח בעוד כחודש/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully