וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל מבטחים: סיור אוכל מפתיע באשדוד

כולם מכירים את פסקדו, גמברינוס ואידי, אבל לאשדוד יש עוד הרבה סודות טעימים שמחכים להתגלות. ממסעדה בוכרית, דרך סטודיו שף ועד לצ'יפס הכי טוב בארץ- מגלים את המקומות הכי שווים באשדוד

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: יותם וקס

בסרטון: ביקור במסעדת רונג'אן

העיר אשדוד עלתה לכותרות לאחרונה עקב חילוקי דעות בין האוכלוסייה החרדית לחילונית לגבי פתיחתם של עסקים בשבת. אותו מפגש תרבויות מרתק שקורה בתוכה הוא גם זה שמייצר שפע קולינרי מרהיב, והופך את אשדוד לתיבת אוצר השופעת במאכלים ומסעדות שמחכים להתגלות.

זה לא סוד שבשנים האחרונות פודיז ומבקרי אוכל תל אביביים מדרימים מעט כדי לגלות שפסקדו של יחי זינו היא אחת ממסעדות הדגים הטובות בארץ, שאוכל כמו ברחוב התאילנדי אוכלים ברונג'אן ואוכל הודי בנמסטה וכדי לשתות בירה טרייה מהחבית לצד סטייק בגמברינוס צריך לעמוד בתור.

התושבים מודעים לכך היטב, וממלאים את המקומות בהמוניהם ובנוסף, כל כמה זמן יש פתיחות חדשות בעיר. הנה רשימה של שמונה מקומות נוספים שבביקור הבא, חובה לעצור בהם.

ראיחונה: מסעדה ומאפייה בוכרית

ראיחונה, מסעדה בוכרית אשדוד. דרור עינב
שולחן עם מעדנים בוכרים בראיחונה/דרור עינב

משמעות השם ראיחונה בבוכרית הוא גן עדן ולזה התכוונו התאומים שמעון ואלכס פלתיאלוב כשפתחו את המקום לפני שלוש וחצי שנים. שני האחים שהאכילו את בני העדה באירועים במשך שנים, פתחו תחילה מאפייה בוכרית, אבל מהר מאוד התרחבו, ובמקום נפתחה גם מסעדה קטנה בה עובדים יחד כל בני המשפחה. חוץ מהלחם הנאפה על דפנות טאבון בוכרי מסורתי ומגיע עם מגוון של סלטים, תוכלו להתענג על צ'יבורקי וסמסה, כיסוני מנטי עדינים במילוי בשר טלה, מרק שורפה מבשר כבש, פלוב שמכין לב, סב המשפחה, ומגוון גדול של בשרים על הגריל.

ראיחונה, הבנאים 3, אשדוד. 050-808-6296. א'-ה' 10:00-23:00, מוצ"ש: חצי שעה מצאת שבת עד 24:00. כשר

קורסר: דיינר מזרח אירופאי

קורסר, אשדוד. דרור עינב
מרק פירות ים ושרימפס בשמנת עם בייקון בקורסר/דרור עינב

כשבחוץ עוגנות הסירות במרינה ובפנים שולחנות עץ כבדים, הדיינר המזרח אירופאי קורסר, הוא בדיוק מסוג המקומות למלא בהם את הכוס בבירה טריה מהחבית ולהפליג רחוק במחוזות הדמיון. המקום מציע לצד תפריט של 20 סוגי בירה מהחבית, אותן גם ניתן למלא בבקבוקים של ליטר ולקחת הביתה, תפריט עשיר וכבד בהתאמה. באופן מפתיע למרות גודלו הרחב של התפריט וההיצע הרחב כל המנות עשויות טוב, מצלחת נקניקיות עסיסיות עם חרדל חריף שפותח את כל מערכת הנשימה, דרך מרק פירות ים ענק מתובל היטב ואפילו הפיצה מככבת עם בצק מוצלח ותוספת פפרוני פיקנטית.

קורסר, אוניון 1,מרינה אשדוד. 08-855-5090. פתוח כל יום מ-09:00 בבוקר ועד אחרון הלקוחות. לא כשר

החצר האחורית: סטודיו שף

החצר האחורית, אשדוד. דרור עינב
סשימי טונה אדומה עם קריספי קייל ואבקת לימון פרסי בחצר האחורית/דרור עינב

אחרי 11 שנים בהם למד ועבד במסעדות בפריז, ארה"ב וגם בתל אביב חזר השף הצעיר מתן דהן לאשדוד ופתח את החצר האחורית. לא מדובר במסעדה של ממש אלא בסטודיו שף כפי שמכנים אותה דהן ושותפו מתן אטיאס. בין פעם לפעמיים בשבוע מבשל דהן ארוחת טעימות בסטודיו שנבנות לפי לדרישת הקהל שנרשם ומדי פעם הוא גם מארח אצלו שפים אחרים. המחיר לארוחה כולל בין 6-7 מנות, קינוח וכוס יין. בחלל המקסים והמעוצב שיצרו השניים מתקיימות הארוחות לפעמים סביב שולחן אבירים גדול ולפעמים סביב שולחנות זוגיים ואינטימיים בהתאם לאופי הערב והארוחה.

החצר האחורית, האשל 7, אשדוד. 054-200-6069. כשר ללא תעודה

הולנד צ'יפס: הצ'יפס הכי טעים בארץ

הולנד צ'יפס באשדוד. דרור עינב
פיש אנד צ'יפס בהולנד צ'יפס/דרור עינב

מסתבר שהצ'יפס הכי טעים בארץ נמכר באשדוד. הולנד ידועה בצ'יפס האדיר שנמכר בדוכנים ברחוב, ומסתבר שגם באשדוד תוכלו למצוא את הדבר האמיתי. סטיבן ואיזבל ריבל היו בעליו של בית קפה קטן בהולנד לפני שהגיעו לביקור בארץ והחליטו שהם עושים עליה עם ביתם. במקום מוגשים שני סוגי צ'יפס- תפוח אדמה ובטטה ואפשר לקחת ארוחה שכוללת דג קוד מטוגן בבלילה. מבין הרטבים לבחירה אל תשכחו לבקש את רוטב חמאת הבוטנים הפיקנטי שאין נפלא ממנו לטבילת צ'יפס הבטטה.

הולנד צ'יפס, רוגוזין 72, אשדוד. 050-808-6303. שעות פעילות: א', ב', ג', ה' 11:00-22:00 ד' 11:00-19:00 ו' 11:00-15:00. כשר

אדיס עלם: סעודה אתיופית צבעונית

אדיס עלם  אשדוד. דרור עינב
מגש ביינטו המורכב מאינג'רה לצד תבשילים וסלט רענן/דרור עינב

את מגש הביינטו הצבעוני והמתובל שמגישה אפרת אספה במסעדת אדיס עלם מומלץ לאכול לצד הבירה האתיופית המרירה שמוגשת במקום. את הארוח מסיימים בקפה אתיופי חזק שנקלה על מחבת לעיניי האורחים. את המסעדה הקטנה והמקסימה פתחה אספה, מהנדסת אלקטרוניקה, לאחר שחזרה משליחות באוסטרליה עם משפחתה והחליטה שזו הדרך בה היא רוצה להנציח את זכר אמה שנפטרה באתיופיה והייתה בשלנית ידועה בכפר. אספה היא מארחת בנשמתה ואת התבשילים שלה המבוססים בעיקר על קטניות וירקות היא מתבלת בעדינות ומגישה עם אינג'ירה אווירית העשויה קמח טף.

אדיס עלם, הבנאים 5, אשדוד. 053-273-6551. שעות פעילות: א'-ה' 12:00-22:00. כשר

ברבריני: קפה שכונתי עם פיצות וגלידות הום מייד

גלידה של ברבריני באשדוד. דרור עינב
גלידת קרמל מלוח ופיסטוק עם דובדבני אמרונה בברבריני/דרור עינב

בסמוך להולנד צ'יפס פתחו לאחרונה חבורת אנשי לילה מהעיר את הברבריני. מקום עם ווייב כיפי ואווירה טובה שמגיש פיצות מהטאבון, ארוחות בוקר וגלידות שמכינים במקום כמו גלידת במבה נוגט, קרמל מלוח ופיסטוק עם דובדבני אמרנה.

ברבריני, רוגוזין 74, אשדוד. 08-855-4545. שעות פעילות: א'-ה' 8:30-21:00 שישי 8:30-00:00 שבת- 9:00-23:00. לא כשר

קנקון: מעדניה שהופכת למסעדה

קנקון,  אשדוד. דרור עינב
סביצ'ה טרי בקנקון/דרור עינב

קנקון הוא מקדש לאוהבי הבשר, הדגים ופירות הים. את השפע, המגוון והאיכות שיש כאן קשה למצוא במקומות אחרים בארץ, בטח ברמת המחירים הזו. מה שלא הרבה אנשים יודעים, הוא שבמעדניה שמזכירה חווית קניות בחו"ל, יש בר שפתוח לאורך כל שעות היום וב-20:00 בערב כשהחנות נסגרת, נוספים לו שולחנות והוא מתפקד כמסעדה לכל דבר. המקום מספק שפע של חוויות קולינריות בלתי נשכחות: לאכול לובסטר טרי מתוך האקווריום הענק שבמרכז החנות, להתפנק באויסטרים על הקרח או לבחור נתח בשר לפי משקל וללגום לצד האוכל יין איכותי או בירה מהחבית.

קנקון אשדוד. האורגים 19, אשדוד. 08-6677699. כל יום 11:30 - 24:00. לא כשר

פיתה בסטה: החיים בפיתה

פיתה בסטה, אשדוד. דרור עינב
פיתה עם אסאדו שבושל שמונה שעות של פיתה בסטה/דרור עינב

בשורת המנות בפיתה הגיעה גם לאשדוד. בפיתה בסטה של האחים עדן ובר נצר תוכלו למצוא בתוך הפיתה נקניקיות מרגז או פרוסות אנטריקוט עם ביצת עין, אסאדו שנצלה שמונה שעות ומגיע עם צ'ימיצ'ורי, לימון כבוש ובצל מטוגן או מילויים צמחוניים כמו קציצות ירק ובוריקה מטוגנת במילוי ביצה. בזמן ששני האחים דואגים לניהול המקום ולאווירה השמחה עם צ'ייסרים של אוזו שנמזגים ללא הפסקה.

פיתה בסטה, הבנאים 1, אשדוד. 050-999-0949. שעות פעילות: א'-ה' 11:00-01:00, ושבת 20:00-02:00

קורסר, אשדוד. דרור עינב
20 סוגים שונים של בירות מהחבית שאפשר גם לקחת הביתה. קרוסר/דרור עינב
ראיחונה, מסעדה בוכרית אשדוד. דרור עינב
הלחם הבוכרי של ראיחונה/דרור עינב
קנקון,  אשדוד. דרור עינב
אויסטרים על הקרח בקנקון/דרור עינב
פיצה במסעדת קרוסר. דרור עינב
פיצה פפרוני בקרוסר/דרור עינב
הולנד צ'יפס באשדוד. עומר הרפז,
סטיבן ואיזבל ריבל עם בתם מחוץ להולנד צ'יפס/עומר הרפז
החצר האחורית, אשדוד. דרור עינב
פניפורי/דרור עינב
קנקון חנות דגים ובשר. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
כשהחנות נסגרת המקום הופך למסעדה של ממש. קנקון/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully