וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים בתור: 10 המסעדות המבוקשות בישראל

19.7.2017 / 11:00

ישראל היא לא ניו יורק, בה אנשים מוכנים לעמוד שעות בתור גם בשביל סתם גלידה. אצלנו התורים מוקדשים לרוב למקום הטרנדי התורן אבל יש 10 מסעדות שתמיד יהיו מלאות, אז אל תשכחו להזמין מקום

תור בסוסו אנד סאנס. אינסטגרם עומר מילר,
התור להמבורגר/אינסטגרם עומר מילר

אחד הפרקים הזכורים ביותר בתולדות הסדרה סיינפלד, הוא הפרק במסעדה הסינית בעונה השנייה. החבורה של ג'רי ממתינה במשך פרק שלם לשולחן פנוי במסעדה סינית מבוקשת, כאשר נראה שבכל רגע הם עתידים להתיישב סוף סוף. בסוף הפרק הם מתייאשים וחותכים, כששנייה אחרי זה קוראים בשמם כמובן. הגאונות של סיינפלד תמיד נמצאת בפיצוח רגעים מהסוג הזה בדיוק שנוגעים לנו בנקודות הכי רגישות, אבל נדמה שבמקרה הזה אפילו יותר מתמיד, כי מי מאתנו לא היה בסיטואציה הזאת לפחות פעם אחת בחיים.

אז נכון שישראל היא עדיין לא ניו יורק, ותרבות התורים כאן למסעדות היא לא מה שקורה שם - שאנשים מוכנים לעמוד בתור בשביל מסעדה, המבורגר, קרונאט או גלידה, במשך שעות, בכל מזג אוויר. אבל גם בארץ טרנד התורים תפס תאוצה בשנתיים האחרונות, בדרך כלל זה המקום הטרנדי התורן כמו התורים שייצר בתחילת דרכו דוכן ההמבורגרים של עומר מילר - סוסו אנד סאנס, או התור לברגר קינג בימים הראשונים של הפתיחה מחדש של הרשת בארץ.

העניין הוא שכאן בניגוד לניו יורק, רוב הזמן מדובר במקומות הטרנדיים של הרגע. היום עומדים בתור במקום אחד, בעוד שבועיים כבר יפתחו מקום אחר שנעמוד בו בתור. עם זאת, יש עדיין מקומות בארץ שעומדים במבחן גם אחרי כמה שניות פעילות. הנה עשרה כאלו.

בית תאילנדי, תל אביב

בית תאילנדי.
תמיד מלא

כשהתחלנו לחשוב על הכתבה הזאת ולגבש את הרשימה, בית תאילנדי זה כמובן השם הראשון שעלה. אפשר אפילו להגיד ששם הכתבה הזמני היה "רשימת המסעדות שתמיד מלאות על שם בית תאילנדי". ואכן, קשה למצוא דוגמא למסעדה שכמעט תמיד יהיה בה מלא. הזמנות של הרגע האחרון הן בגדר נס, ואם הגעתם בלי להזמין רוב הסיכויים שתאלצו להמתין. המסעדה התאילנדית של יריב מלילי חגגה בשנה שעברה חצי יובל, ולפני פחות משנה נולדה לה אחות קטנה ולילית - בר הקאב קם, אבל אם חשבנו שזה מה שיפנה קצת מקום בבית התאילנדי ממש לא, גם הקאב קם היה מועמד רציני לרשימה הזאת.

סוד הקסם: אוכל תאילנדי אותנטי ומעולה, במחירים סבירים יחסית, ועסקיות משתלמות במיוחד, כל זה באווירה קז'ואלית ולא מחייבת.

בית תאילנדי, בוגרשוב 8, תל אביב, 03-5178568. לא כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סוהו, ראשון לציון

קרם ברולה במסעדת סוהו. יציק בראל,
קרם ברולה בסוהו/יציק בראל

נשאר בסקשן האסיאתי, שהוא ככל הנראה אחד האהובים על הקהל הישראלי. אחד הפרמטרים לגיבוש הרשימה, היה שמדובר במסעדות גדולות שתמיד מלאות. מסעדה קטנה זו לא חוכמה למלא, אבל מסעדה גדולה שתמיד מלאה זה כבר סיפור אחר. מסעדת סוהו האסיאתית בראשון שהפכה עם השנים לסוג של מוסד, ממש לא מאכלסת אנשים מראשון בלבד, אלא מכל סביבת הערים השכנות, ואנחנו מכירים אנשים שנוסעים אליה במיוחד מת"א.

סוד הקסם: בסוהו מצליחים ליצור אווירת בילוי לילית ועם זאת להגיש מנות גדולות ומפנקות שקולעות בול לטעם הישראלי. כל זה לצד סושי וקינוחים מפנקים במיוחד.

סוהו, משה בקר 15, ראשון לציון, 03-9590800. לא כשר

נונו, הוד השרון

מסעדת NONO. באדיבות המסעדה, מערכת וואלה! NEWS
נונו איטליאנו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המסעדה

אחד המטבחים העיקריים המתחרים על תואר אהבת הקהל הישראלי הוא האיטלקי כמובן. נונו האיטלקית מהוד השרון, שנפתחה לפני שלוש שנים וחצי, החלה כסוד ליודעי דבר ולתושבי האזור, והפכה עד מהרה להיות אחת המסעדות האיטלקיות המדוברות בארץ. אז נכון שהמטבח האיטלקי חביב מאוד על הישראלים, אבל בנונו הצליחו לפצח את הנוסחה באופן מדויק. אבי אפרתי הכתיר אותה כאחת הפיצות הטובות בארץ, ואנחנו ניסע בשביל פיצה טובה לכל מקום שנידרש.

סוד הקסם: המשפחתיות, הפסטות והפיצות הן הסוד כנראה ללב המיינסטרים הישראלי. עצם העובדה שהיא נמצאת בפרברי הוד השרון מוסיף לה נקודות חן.

נונו, ז'בוטינסקי 2 הוד השרון, 09-8353600. לא כשר

שגב אקפסרס רמת החייל, ת"א

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שגב אקספרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגב אקספרס ומסעדותיו של שגב משה בכלל, הן הדוגמה הטובה ביותר, שלא משנה לעיתים כמה מבקרי אוכל יירתעו ממסעדה מסוימת, הקהל מצביע ברגליים. והקהל הישראלי מת על המסעדות של שגב. יעידו על כך כמות המסעדות שהשף פותח בזו אחר זו ברחבי הארץ, כולן מלאות ומצליחות. האוכל המתקתק, הפיוז'ן שקורץ למטבחים שונים מהעולם, המנות הגדולות, והעיצוב שיש שיגידו מצועצע לעתים, פשוט עובד. שגב משה הפך לסיפור הצלחה בקרב הקהל הישראלי, כשהחביב במיוחד על הקהל הוא סניף האקספרס ברמת החייל, אשר נמצא כמעט תמיד בתפוסה מלאה.

סוד הקסם: מנות גדולות, תפריטים גדולים שבהם כולם ימצאו מה לאכול וכמובן עצם היותו של שגב עצמו שף-סלב לא מזיקה.

שגב אקספרס, הברזל 38 רמת החייל תל אביב, 077-414-2025. לא כשר

לימוזין רמת ישי

לימוזין. צילום: רביב שטיין,
לימוזין/צילום: רביב שטיין

למרות שלעיתים נדמה כאילו כולם סביבנו הופכים לטבעונים או צמחונים. אבל העובדות בשטח מדברות בעד עצמן, והעובדות הן - שעדיין רוב הישראלים מתים על בשר. לימוזין הצפונית מרמת ישי היא דוגמא מעולה לכך. מדובר במסעדה שמלאה תמיד – על ידי תושבי האזור, על ידי המוני ישראלים שפוקדים את הצפון בסופי שבוע לצד חובבי בשר שעולים לרגל במיוחד. לא מזמן העתיקה המסעדה את מיקומה ללוקיישן לא רחוק משם, גדול יותר, ומשופץ ויש לנו הרגשה שזה יעשה למקום רק טוב.

סוד הקסם: בעלי המקום, התחילו את דרכם כבוקרים בצפון, שבהמשך הקימו אטליז ואז גם מסעדה. ככה עובדים אנשים שבאמת אוהבים בשר. הבשר שמסופק כאן הוא איכותי, גדל בצפון, ובאופן כללי יש כאן אווירה כפרית בסגנון הבמערב הפרוע.

לימוזין, חורש האלונים 14 רמת ישי, 04-9533173. לא כשר

איציק הגדול, תל אביב

איציק הגדול. נמרוד סונדרס
פותחים שולחן מפנק/נמרוד סונדרס

איציק הגדול, מלך השיפודים והסלטים של תל אביב, הוא אחד המוסדות העמידים ביותר בת"א. למרות שלא מעט ניסו להתחקות אחר ההצלחה של איציק לוזון, אף אחד לא מדגדג את הקרסוליים שלו. המסעדה, שרק הלכה וגדלה לאורך השנים, עובדת בצורה מעוררת השתאות, של מעין פס נע, המלצרים עם אוזניות מתקתקים את השולחנות בזה אחר זה, וגם בקרב תיירים הוא נחשב לאחד המקומות הכי נכונים לפתוח בהם שולחן.

סוד הקסם: פתיחת שולחן כמו שישראלים אוהבים, עם שפע בלתי נגמר של סלטים, לאפות חמות וכמובן המון בשר שיפודים. למרות המחירים הלא זולים, המסעדה תמיד הומה מסועדים.

איציק הגדול, דוד רזיאל 3, תל אביב, 03-6830033. לא כשר

אורי בורי, עכו

מסעדת אורי בורי. נמרוד סונדרס
אורי בורי/נמרוד סונדרס

אורי בורי, הפך להיות שם נרדף למסעדות דגים בארץ. תגידו לאנשים למנות שלושה שמות של מסעדות דגים – אורי בורי תהיה ביניהן. תגידו לאנשים למנות שלושה שמות של מסעדות בעכו – גם אז אורי בורי תהיה ביניהן. למרות שבשנים האחרונות נפתחו עוד מספר אופציות עכואיות לא רעות בכלל מקומה של אורי בורי מובטח. דגים טריים, הקרבה לחוף עכו ודמותו המפורסמת של אורי עצמו עושות את שלהן.

סוד הקסם: לאנשים יש מקום חם בלב ובקיבה למוסדות ותיקים ואורי בורי בהחלט עונה לקטגוריה הזאת. תוסיפו לזה את הדגים הטריים של עכו ואת האווירה המיוחדת של המקום וקיבלתם סיפור הצלחה.

אורי בורי, ההגנה עכו, 04-9552212. לא כשר

המחבוא של אדי, אילת

המחבוא של אדי. נמרוד סונדרס
המחבוא של אדי/נמרוד סונדרס

אין ישראלי שמכבד את עצמו שלא היה במסעדת המחבוא של אדי לפחות פעם אחת. מדובר באחת המסעדות שהכי מזוהות עם העיר הדרומית, וכזו שזה כמעט חובה לפקוד בביקור בה. לאילת חוקים משלה, ולכן מנות מוקרמות למיניהן שבערים כמו תל אביב כבר מזמן הוצאו מחוץ לחוק, מקבלות כאן לגיטימיות וחיים מחודשים. בשנתיים האחרונות עבר המקום טלטלה כאשר נשרף כליל, אך אשלי, בנו של אדי, לא התייאש ופתח את המחבוא של אדי במיקום חדש, עם מנות נוספות ומראה מעודכן יותר, לצד המנות המיתולוגיות.

סוד הקסם: נכון שאילת מספקת בשנים האחרונות לא מעט אופציות קולינריות. אבל אנחנו אנשי הרגלים, ואחד ההרגלים האהובים עלינו הוא לבוא למחבוא של אדי בחופשה השנתית באילת.

המחבוא של אדי, המסגר 2 אילת, 072-3341119. לא כשר

גמברינוס היא מהזן הנדיר שיש לגביו קונצזוס בקרב מבקרי מסעדות, כמו גם סועדים כאחד. בית בירות ומסעדת גריל הפכו את גמברינוס להיות השם האשדודי החם של השנים האחרונות, אליה נוהרים תושבי היישובים הסמוכים, אך גם מבקרים מהמרכז ששמעו אודות הפלא האשדודי ורצו לבדוק את השמועה בעצמם. שיטוט באינסטגרם של המקום לא מותיר מקום לספק כי שתי המנות הפופולריות ביותר הן שרימפס בחמאה ושום וסטייק אנטרקוט.

סוד הקסם: מנות גדולות בתמחור שבמרכז הארץ אפשר רק לחלום עליו, מבחר אינסופי של בירות ואווירה שאוצרת בתוכה את כל היתרונות של המסעדנות בניינטיז שאליהם אנחנו מתגעגעים לעתים קרובות.

גמברינוס, מנחם בגין פינת בני ברית, אשדוד, 08-8655719. לא כשר

מחניודה, ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפולנטה של מחניודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חותמת את הרשימה הנציגה הירושלמית, שהספיקה מאז שנפתחה כבר להוציא שלוחות אל מעבר לים בלונדון ובפריז. כל כך הרבה חיקויים ניסו לעשות למחניודה במהלך שנותיה, אבל שום דבר לא משתווה למקור. אומרים ששף שמופיע בטלוויזיה מזניק בדרך כלל את הביקוש למסעדה, אבל לזכותה של מחניודה ייאמר כי היא הפכה להיות מצרך מבוקש עוד הרבה לפני שאסף גרניט נהיה כוכב. משהו בתמצית הישראליות, האווירה השמחה וכמובן האוכל שאנחנו כל-כך אוהבים.

סוד הקסם: אווירת חפלה בשילוב עם מטבח שף הצליחו ליצור תמהיל שקשה לנצח, ולא היה עובד בשום מקום אחר בארץ, חוץ מבירושלים.

מחניודה, בית יעקב 10 ירושלים, 02-5333442. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    11
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully