וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מוסד הקובה העיראקי נסגר לצמיתות?

27.2.2018 / 14:03

המסעדות העיראקיות ממשיכות להיעלם מהנוף המקומי. מסעדת דוד חביב בשוק התקווה שבתל אביב עומדת סגורה מזה כחודשיים, האם איבדנו עוד מוסד ותיק?

צילום: עידו שחם בימוי: בת גולן עריכה: רן צימט

בסרטון: הקובה של דוד חביב ברויאל שף

חובבי המטבח העיראקי יודעים שמסעדה עיראקית אמיתית היא זן נדיר בסכנת הכחדה. מסעדות מצוינות שהפליאו בקובה ובתבשילים ופעלו בארץ שנים ארוכות נסגרו בעשור האחרון, כמו מסעדת נדרה באור יהודה וישראל מרכז הקובה בשוק התקווה. בין המקומות הבודדים שנותרו לשמור על הגחלת הייתה מסעדת דוד חביב בשוק. המסעדה מורכבת מדוכן קובה וממולו מסעדה משפחתית, הפכה להיות המעוז האחרון בשוק לאכול בו קובה אסלית.

מסעדת דוד חביב נפתחה על ידי סב המשפחה, יוסי חביב. בעיראק הייתה לו עגלת שיפודים קטנה וכשעלה ארצה בשנות ה-60 התבסס בשוק התקווה ופתח בה מסעדה המתמקדת באוכל עיראקי אותנטי. בהמשך עברה המסעדה לניהולו של דוד חביב, הבן. המסעדה התפרסמה בתכנית הריאליטי רויאל שף ששודרה בשנת 2014, ובה הופיעו גם בנותיו של חביב, האחיות התאומות מירב בן שושן ושני ירושלמי, שבישלו במטבח המסעדה.

מתגעגעים? מתכון לקובה חאלבי של דוד חביב

קובה אורז דוד חביב. ענבל מרמרי
קובה אורז במסעדת דוד חביב/ענבל מרמרי

המסעדה והדוכן נמצאים בלב השוק, סמוך לרחבה בה משחקים ותיקי השוק בשש-בש. במקום הוגשו תבשילים עיראקיים כמו מרקי קובה, שיפודים, ומנות מיוחדות כמו צלעות ומעיים לצד סלטים. בדוכן הקובות הציעו מגוון של קובות עיראקיות מכל הצורות והסוגים כמו קובה ברוז מצופה אורז; קובה בורגול; קובה פטטה עם תפוח אדמה ועוד.

לפני מספר שבועות, בסוף 2017, סגרה המסעדה את דלתותיה בפתאומיות ודלתותיה נעולות כבר מעל לחודשיים. כרגע העתיד לוט בערפל וסביב סגירתה יש שמועות רבות, חלקן נוגעות למחלוקות על רקע כספי, אחרות מתעקשות שמדובר בתנאי הרישוי. שני בן שושן, אחת מבנות המשפחה מכחישה מכל וכל ואומרת כי מדובר בסך הכל במנוחה ממושכת שלקחו ההורים מהעסק האינטנסיבי ומוסיפה כי היא מקווה שבקרוב יהיו לה חדשות טובות למכורים לקובה.

מתי המסעדה תיפתח שוב?
בן שושן: "אין באמת תשובה מגובשת. בינתיים זה סגור, הם לקחו מנוחה לשם מנוחה. נראה מה יוליד יום". כרגע, כאמור, המסעדה עומדת סגורה עד להודעה חדשה.

דוד חביב. רחוב נוריאל על פינת המבשר בתוך שוק הבשר, שכונת התקווה, תל אביב.

קובה בורגול דוד חביב. ענבל מרמרי
קובה צהובה בדוד חביב/ענבל מרמרי
מסעדת דוד חביב. ענבל מרמרי
מסעדת דוד חביב/ענבל מרמרי
הקובה של חביב. קובי רובין
דוכן הקובות/קובי רובין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני ירושלמי, מירב בן שושן ודוד חביב בימי רויאל שף/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully