וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל שני מציג: מלכה כשרה חדשה

7.3.2018 / 16:00

מלכה, המסעדה החדשה של אייל שני יצאה לדרך בתל אביב ומביאה בשורה מרעננת לעולם המסעדנות המקומי בכלל ולשומרי הכשרות בפרט

סטייק אנטרקוט. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אומצת אנטרקוט/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

מי שמכיר את מסעדת ליליות השוכנת בבית אסיה בתל אביב, לא היה מזהה אותה אתמול בערב. כמה שנים שהמסעדה לא היתה מלאה ושמחה כמו שהיא היתה אמש, ערב הפתיחה של מסעדתו הכשרה החדשה של אייל שני ושותפו שחר סגל מלכה, בשיתוף עם קרן דואליס. כמו ליליות, גם מלכה היא מיזם קולינרי חברתי בשיתוף עמותת על"ם בו בני נוער המוגדרים כצעירים בסיכון עוברים הכשרה במקצוע הטבחות. מסעדת מלכה החדשה נראתה קצת כמו פורט סעיד למבוגרים, מוזיקה עליזה, יין וצ'ייסרים שנמזגו בנדיבות וכמיטב המסורת של אייל שני חלק מהמנות גם הוגשו על ניירות קרטון וחלק בשקיות נייר.

עוד מסעדות חדשות בתל אביב ששוווה לבדוק:
הולה, מסעדתו החדשה של ויקטור גלוגר
הטחינייה מסעדה חדשה על טהרת הטחינה

מסעדת מלכה החדשה הכשרה של אייל שני. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
ויש גם גפילטע בר/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

התפריט המסקרן של שני יודפס מחדש מדי יום ויציע כל פעם מנות שונות בהתאם להיצע ולמצב הרוח. אתמול בערב הפתיחה יצאו מהמטבח למשל סלט ירוק בשקית (39 שקלים); קרפצ'יו סלק מפוחם עטוף בשמן זית ושלג רך של חזרת לבנה (44 שקלים); חריימה של פלמידה בעגבניות חריפות (53 שקלים ל-100 גרם); טייק אוף מופלא על מנת השניצל והפירה המוכרת לכולנו כשהפעם שני מציע שניצל זהוב ודק ממולא בפירה בוער המתפרץ ממנו ונמס (67 שקלים); צלי לילה עמוק של טלה ושורשי אדמה (90 שקלים) ועוד.

בבר המסעדה גם יש עמדה ששני קורא לה גפילטע בר ובה טבח מכין על המקום מנות זריזות שנראות נהדר כמו בליני מטיאס אורליקה שזה דג מטיאס עטוף בבליני ענק מבושם באיולי (47 שקלים) או גפילטע ניגירי סושי של ג'ל דה פרפום דה קרפיון עם חזרת אדומה (38 שקלים) וגם סלט ביצים (17 שקלים), איקרא (29 שקלים) ומרק עוף שנמזג לצלחת מקנקן כסף (38 שקלים). כמובן שיש בתפריט שקית נייר של לחם עם קציפת עגבניות וטחינה (22 שקלים) וגם צלחת החריפים המסחררת המוכרת לכולנו מפורט סעיד (23 שקלים). יש כמובן תפריט אלכוהול וקינוחים מסקרנים כמו תינוקות של סופגניות או ג'לי פרחי חבצלות (42 שקלים).

עוד באותו נושא

המזנון בתפוח הגדול נפתח: ומה אומרים בניו יורק טיימס על אייל שני?

לכתבה המלאה
קרפצ'יו סלק מפוחם. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
קרפצ'יו סלק מפוחם/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

זוהי ההתנסות הראשונה של שני עם אוכל כשר עם תעודה בארץ וחסרונן של השמנת החמוצה והחמאה המככבים בשאר המסעדות שלו ניכר במבט ראשון בתפריט. יש שימוש חוזר בטחינה, קצף עגבניות, איולי ושמן זית, למרות שהסועדים העידו, וביניהם גם שומרי כשרות, לא מרגישים שחסר משהו באוכל. מזה כמה שנים שקרן דואליס מנסה לגרום למסעדה בבית אסיה להתרומם ולהצליח ומזה זמן מה חיזרה הקרן אחרי שני וסגל שהיו מאוד עסוקים בפרויקטים אחרים. משהבשיל הזמן, אומרים בקרן, אייל שני מאוד שמח לקחת על עצמו את הפרויקט החברתי הזה וגם לא חשש להשאיר את המסעדה במתכונתה הכשרה.

בליני אינטיאס. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
בליני אינטיאס/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

כחלק מצי המסעדות של קרן דואליס מסעדת מלכה תכשיר ותעסיק בשכר כמובן כל שנה שמונה עד עשרה בני נוער כשלצורך כך הוכשר צוות ייעודי הכולל עובדת סוציאלית, המלווים את בני הנוער בתהליך. הכשרה זו מקנה להם מקצוע מבוקש ומציידת אותם לראשונה בחייהם בכלים ובמיומנויות המסייעות להשתלבות בחברה. כ-250 בוגרים של התוכנית במסעדת ליליות השתלבו בשוק העבודה בתחום. מסעדת מלכה פועלת כרגע במתכונת הרצה ופותחת את דלתותיה מדי יום ב-19:00 בערב, בסופי השבוע סגור.

מלכה, וייצמן 4 בית אסיה תל אביב

מסעדת מלכה החדשה הכשרה של אייל שני. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
פורט סעיד למבוגרים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
מסעדת מלכה החדשה הכשרה של אייל שני. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
ממלכת העגבניות/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
אייל שני מאסטר שף. צילום מסך
אייל שני/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully