וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטחינייה: מסעדה חדשה לאוהבי הטחינה

1.3.2018 / 13:45

בטחינייה החדשה בשוק לוינסקי בתל אביב יגישו לכם אוכל טרי על בסיס חומרי הגלם מהשוק עם חידוש מרענן - כל המנות מבוססות על טחינה

ברוסקטה פול מצרי עם טחינת זיתים, עגבניות וגבינת פטה. אייל לוי,
ברוסקטה עם פול מצרי, טחינת זיתים, עגבניה וגבינת פטה/אייל לוי

במשך תקופה ארוכה דמיין יהונתן ברבי את מה שהוא עושה עכשיו יום-יום. עם עגלה קטנה הוא יוצא מהמסעדה החדשה דנדשה שלו בשוק לוינסקי, עובר אצל חבשוש וקונה קצת סומק וכמון, עובר אצל החלבן וקונה ממנו יוגורט כבשים טרי, קונה פיצוחים בחנות האהובה עליו, עוצר אצל חיים רפאל ובוחר את הזיתים הכי טובים, ואצל פנסו הוא מצטייד בשערות קדאיף. עם המלאי הזה הוא חוזר אל הטחינייה, בר הטחינה החדש שפתח השבוע יחד עם שותפו אייל לוי.

עוד מקומות בשוק לווינסקי שווה לבדוק:
פסטה בר, פסטה טרייה בעבודת יד בשוק לווינסקי
אוזריה, החמארה העליזה של אביבית פריאל

דגים כבושים ומטבלים. אייל לוי,
ממש לא רק טחינה/אייל לוי

"במשך כשנה עבדתי על יאכטה בלב ים", מספר ברבי, "נכון שזה היה קסום ונפלא אבל זה גם מאוד בודד ויש ימים שלמים שלא יוצאים מהמטבח וצריך להיות מאוד יצירתיים בחומרי הגלם. ככה התחלתי לעשות ניסויים בטחינה. ידעתי שאני רוצה לחזור לארץ ולעשות משהו חדשני, משהו שעוד לא היה בעיר. כשהתחילו לצאת לי דברים מגניבים עם טחינה וכל מיני אנשים התלהבו הבנתי שיש לי קונפסט חדש ביד ועם זה חזרתי לארץ".

ברבי, שלפני שיצא למסע על היאכטה בישל במסעדת ליליות הכשרה, הקים בשוק לוינסקי את הבר שלו, מסעדה קטנה שהיא כולה בר של 35 שולחנות. "אין מטבח הכנה או מטבח קצה", הוא מבהיר, "אני מכין את האוכל מול עיני הלקוחות, לפי טעמם האישי, מוסיף ומשנה כל מנה שתתאים למי שאוכל אותה, התפריט הוא רק המלצה".

עוד באותו נושא

המתכון ליום חופש מושלם: סיור טעימות בשוק לוינסקי

לכתבה המלאה
טחינת פאבה ושעועית בובס עם סלט עשבים וביצה רכה. אייל לוי,
טחינה פאבה וביצה רכה/אייל לוי

התפריט עצמו ישתנה כל הזמן, לפי ההיצע של השוק ולפי מצב הרוח, ונכון שטחינה היא חומר גלם מרכזי אבל יש עוד כל כך הרבה דברים. כמו למשל טרטר חציל וקינואה אדומה עם סחוג דבש על טחינת אריסה ולפת מוחמצת עם בצל ירוק (24 שקלים); מנה טוניסאית של תפוח אדמה אפוי עם נתחי טונה לבנה בשמן זית, זיתים, פלפל צ'ומה, שעועית וטחינת לימון כבוש (32 שקלים); טחינת פאבה חמה עם סלט עשבים חמוץ, ביצה רכה וביצה רכה (28 שקלים); סביצ'ה דג על טחינה עם יוגורט כבשים ועלי גפן עם שמיר וצ'ילי (29 שקלים).

מה אין בתפריט? לא תמצאו בו מנות עם בשר. ברבי מרגיש שהוא מתבגר ועם ההתבגרות הוא מפתח יותר חמלה לבעלי החיים. בטחינייה תמצאו גם עראק ביתי תוצרת בית מצפת שמיוצר במיוחד עבור הטחינייה מחומרי גלם מיוחדים כמו תאנים ושיזפים. יש עוד כל מיני קוקטיילים בהתאמה אישית שהלקוחות יכולים להרכיב לעצמם על בסיס מיצים ופירות שיש במקום, למשל משקה תותים, נענע ושיבא שאפשר לבחור איזה אלכוהול להוסיף לו, ובשעות הערב גם הווליום של המוזיקה עולה והאווירה מתחממת.

תפוח אדמה אפוי עם טונה לבנה. אייל לוי,
תפוחי אדמה עם נתחי טונה לבנה/אייל לוי

הטחינייה פועלת כרגע במתכונת הרצה, התפריט משתנה כל הזמן ושעות הפעילות מוגבלות כרגע כי המקום נפתח רק בשעות הערב. החל מיום ראשון בשבוע הבא המקום יהיה פתוח גם לצהריים. בעוד ימים ספורים גם יתווספו עוד מקומות ישיבה לדבריו של ברבי, ככה שיש מקום לכולם אז תגיעו.

הטחינייה, לוינסקי 33 תל אביב, שעות הפעילות א'-ה' 12:00- אחרון הלקוחות, ימי ו' עד 16:30, מוצ"ש החל מ-19:00 (השבוע להרצה פתוח כל יום החל מ-18:00), 054-9930373

חטיפי בטטה ופטריות עם טחינה. אייל לוי,
חטיפי בטטה ופטריות עם טחינה לבנה/אייל לוי
דג כבוש על תפוחי אדמה עם טחינת קרמל. אייל לוי,
בלי בשר/אייל לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully