וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה טוב היה איציק: מלך הפלאפל של שדרות

13.3.2018 / 8:45

התואר מלך הפלאפל ניתן לאיציק במידה רבה של צדק. הכדורים מועמסים לפיתה בנדיבות עם סלטים טעימים ומושחתים והופכים אותו לגולת הכותרת של שדרות

פלאפל אצל איציק מלך הפלאפל בשדרות. קובי רובין
הפלאפל של שדרות/קובי רובין

הגעתי לשדרות לקראת ערבו של עוד יום חול, שקט יורד על העיר בשעות בין הערביים, בלי אינפורמציה על מה קורה בעיר. את הלקוח הורדתי לענייניו והבטחתי לחזור בזמן, אפילו שמתי שעון מעורר לא לאחר, וחזרתי לעסוק בעיקר, איפה אוכלים פה? בפעמים היחידות שעברתי ליד שדרות, הייתה בדרך לרכיבת אופניים בקיבוץ בארי. אי אפשר שלא לנסוע ברחבי העיר ולדמיין את עצמך מזנק לממ''ד הקרוב כל הזמן (אל דאגה, העיר מרופדת בממ''דים כל כמה מטרים) והאוירה רגועה ושלווה.

לכל הטורים של המונה טועם
המנה שמכניסה את כולם לכיס הקטן
הבאגט שמוכיח - הלקוח תמיד צודק
לכל הטורים של המונה טועם

פלאפל אצל איציק מלך הפלאפל בשדרות. קובי רובין
תמיד יש תור אצל איציק/קובי רובין

נסעתי ברחבי העיר, עד שעצרתי את המונית מול מלך הפלאפל. לא עצרתי בגלל השם, ברוך השם כל המדינה מלאה במלכים. עצרתי כי התור היה משמעותי, ובדיעבד הייתה זאת החלטה נבונה. איציק חייך לכל לקוח בתורו, הידיים והראש של איציק לא באותו קצב, מעל הידיים הוא מקסים וחייכני, כל אחד מקבל את כל תשומת הלב, הוא לא יתן לאף אחד ללכת בלי שהוא מרוצה, מהידיים למטה, זו מלאכת מחשבת של תנועה ויעילות מירבית. צוות העובדים רק מסייעים לו במרכיבים השונים והוא מנחית אותם בזריזות לתוך הפיתה. כל הזמן הכדורים הטריים מוטלים אל תוך השמן בתנועת יד עדינה. כל כדור ברוך השם, גדול ושמן. אין מראה יותר יפה בפלאפליה ממראה הכדורים שנעלמים להם אל תוך השמן.

עוד באותו נושא

כדורים של פעם: פלאפל טרי ללא הפסקה

לכתבה המלאה
כדורי פלאפל אצל איציק מלך הפלאפל בשדרות. קובי רובין
יש מראה יפה מזה? כדורי פלאפל בשמן/קובי רובין

הגיע תורי, פיתה ריחנית וגדולה בעבודת יד, כזאת שממלאת את כל כף היד, איציק הכניס לתוכה יותר מדי כדורים ועליהם תפוח אדמה מטוגן מצופה בבלילת קמח. הפיתה עלתה על גדותיה עוד מאחורי הדלפק, ועכשיו ממשיכים להעמיס, אחרי כמה שניות מצאתי את עצמי בתנועה שמאלה לעבר הסלטים החופשיים, סלט של יותר מידי צבעים, סלט משוויאה אמיתי וטרי בהתאם. התחלתי להעמיס אל תוך הפיתה בלי בושה, איציק מכין סוג של סלט חצילים, יותר נכון ממרח של שמן חצילים שאי אפשר להפסיק לטרוף ממנו. עכשיו הבנתי למה לקחתי כל כך הרבה סלט משוויאה, הייתי חייב לאזן את השמן.

כדורי פלאפל אצל איציק. קובי רובין
גם אריק שרון אהב לאכול כאן/קובי רובין

איציק רואה הכל, הוא חייך לעצמו, אמר לי להוסיף עוד, המשכתי להעמיס עוד ועוד סלט משוויאה, כי למה לא? כדורי הפלאפל של איציק פריכים וקלים בצורה מדהימה, מתובלים מאד. בקצה הנגיסה יש חריפות קלה ומעודנת, אבל בלי מלח, הללויה. אחרי בירור מול איציק, הבנתי שהוא מתנגד למלח כמוני, מי שרוצה שיוסיף לעצמו. הפלאפל גם ככה מעולה וטעים, ניגשתי אל איציק כתלמיד אל מורה, חיפשתי וקיבלתי הסברים הכל ומהר, עם חיוך וקשר עין אמיתי. רציתי לא לחסל את הפיתה, אבל התקפלתי אל תוך עצמי ואכלתי עד הקצה, הפיתוי היה טעים מדי (16 שקלים לפיתה). אחר כך גיליתי שלמלך הפלאפל היה לקוח מיתולוגי מפורסם, אחד, אריק שרון. מי אמר שאין אקשן בשדרות?


מלך הפלאפל. בן יהודה 10 שדרות מרכז העיר. 08-6849536. כשר. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-21:00 ו' 0900-1530

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully