וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיקיליה: מסעדה איטלקית מבית הזקן והים

נמל יפו אמנם לא מצליח כמו נמל ת"א, אבל מסעדת הזקן והים תמיד מלאה. כעת פותחים קברניטיה מסעדה איטלקית חדשה באותו לוקיישן, ומנסים לשחזר את סיפור ההצלחה עם אוכל בסגנון דרום איטליה

פיצה במסעדת הזקן והים. דרור עינב
פיצה במסעדת הזקן והים/דרור עינב

אין הרבה סיפורי הצלחה במסעדנות הישראלית, כאלה שממלאים מסעדה יום אחרי יום, שנה אחרי שנה. אחד מאותם סיפורים נדירים היא מסעדת הזקן והים בנמל יפו. המסעדה פיצחה את הסוד לארוחה משפחתית משתלמת שבה כל אחד יוכל למצוא מנה לרוחו.

עוד סיפור הצלחה הוא המטבח האיטלקי, שאהוב מאוד על הישראלים ורק לאחרונה נפתחו בתל אביב מספר פיצריות ומסעדות איטלקיות חדשות. מחמוד דאוד, בעלי מסעדת הזקן והים החליט להתיך בין שני הז'אנרים. לדבריו, הוא הרגיש שנמל יפו דומה קצת לסיציליה ולדרום איטליה ומה שחסר בו הוא מקום איטלקי ברוח זו. לשם כך גוייס השף אודי מאירי (ביסטרו חרוצים, טרה), ירושלמי במקור שעבד כמה שנים באיטליה ובנה את התפריט של המקום. למרות שמצבו של נמל יפו לא מזהיר, דאוד לא חושש ומביע תקווה כי הנמל יתאושש בקרוב.

מסעדת הזקן והים. דרור עינב
עיצוב בסגנון דרום איטליה/דרור עינב

ניכר כי העיצוב של המקום שואב השראה מדרום איטליה בכלל וסיציליה בפרט בטאץ' צבעוני וכפרי ומתכתב גם עם הים התכול שבחוץ. הכסאות כחולים, התקרה השזורה בצמחייה והחלונות העצומים מכניסים הרבה אור טבעי וכמובן מעניקים תצפית מושלמת לחוף הים ולנמל יפו. יש הרבה שולחנות גדולים שמאפשרים חוויית אכילה מרובת משתתפים (בדומה לקונספט שמזוהה כל כך עם מסעדת הזקן והים). כמו כן ניתן להשקיף תוך כדי סעודה על הנעשה במטבח הפתוח.

קרפצ'יו במסעדת הזקן והים. דרור עינב
קרפצ'יו תמנון/דרור עינב

בתפריט מחלקה גדולה של מנות פסטה טריות בעבודת יד וגם, כמיטב המסורת של הזקן והים שילוב של הרבה דגים ופירות ים. בין המנות ראשונות כמו ארנצ'יני, כדורי ריזוטו בציפוי פריך במבחר גרסאות (32-38 שקלים), מרק דגים בסגנון סיציליה (48 שקלים), קרפצ'ו תמנון בוויניגרט ים תיכוני וסלט שורשים (48 שקלים), שרימפס ג'מבו בלאק טייגר אפוי עם רוטב חמאת זרעי עגבניות וצ'ילי (48 שקלים), שרימפס בחמאה (94 שקלים), אוסובוקו טלה עם ציר בקר וירקות שורש על מצע קרם תפו"א (94 שקלים), פפרדלה עם ראגו בקר 7 שעות, טרטר עגבניות ופרמזן (79 שקלים), ריזוטו סלמון עם אספרגוס, אפונה שמנת גרידת לימון ופרמזן (79 שקלים), רביולי ערמונים (69 שקלים) ועוד.

סיקיליה. נמל יפו. שעות פתיחה: א'-שבת 11:00-00:00. לא כשר

אוסובוקו במסעדת הזקן והים. דרור עינב
אוסובוקו במסעדת סיציליה/דרור עינב
פסטה פירות ים במסעדת הזקן והים. דרור עינב
פסטה פירות ים/דרור עינב
שרימפס במסעדת הזקן והים. דרור עינב
שרימפס במסעדת סיציליה/דרור עינב
מנות במסעדת הזקן והים. דרור עינב
פותחים שולחן/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully