וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירל פאוור: ארבע מסעדות שמובילות נשים

3.5.2018 / 12:39

בתוך עולם המסעדנות הגברי יש מסעדות ספורות שבהן הדמויות הנשיות עומדות בפרונט. לא נתנו לסגירה של אורנה ואלה לשבור אותנו - הינה 4 מקומות משובחים שבהם הרוח הנשית מנשבת

מנות חזרת במסעדת מנטה ריי. אפיק גבאי
מרגישים שזה נשי. מנה של מאנטה ריי/אפיק גבאי

מטבח של מסעדה הוא עסק אינטנסיבי מאוד ולרוב זו טריטוריה גברית, כוחנית וייצרית. מעטות המסעדות בעלות הרוח הנשית והעדינה מאחוריהן, כאלה שהעידון שלהן בא לידי ביטוי בטעמים, בעיצוב ובאווירה. לרגל השקת אתר נשים ישראלי חדש, אחות קטנה לוואלה! NEWS, העונה לשם Sheee, ריכזנו עבורכם את המסעדות הבולטות שבהן. לפניכם ארבע מסעדות תל אביביות מאחוריהן עומדות נשים, הן לא צריכות לסמן טריטוריה, הריחות מהמטבח שלהן מספיקים בהחלט.

עוד מסעדות מומלצות

מאנטה ריי

מנות חזרת במסעדת מנטה ריי. אפיק גבאי
ליד הים/אפיק גבאי

עפרה גנור היא אמנם לא שפית אבל היא אחת המסעדניות הוותיקות בארץ. היא יזמה את יריד טעם העיר המיתולוגי ועומדת גם מאחורי רשת הגלידריות אייסברג. המסעדה שלה, מאנטה ריי, פועלת מזה עשרים שנה בחוף הים בתל אביב, נתון מטורף בעולם שבו מסעדות נסגרות עוד לפני שהן סוגרות שנת פעילות ראשונה. גנור היא הרוח החיה של המקום שהרבה שפים מוכרים התחילו בו את הקריירה שלהם. מנטה ריי מפורסמת בארוחת הבוקר שלה, אבל מול הגלים הכחולים יש עוד תפריט שלם עם דגים נאים, דגים בגריל, אויסטרים, מאזטים צבעוניים, פירות ים, סלטים ונתחי בשר בגרסאות שונות. האוכל של מנטה ריי מתכבת עם הרקע הכחול של הים, זה אוכל פשוט ולא מתוחכם וקל לכל אחד למצוא משהו שהוא אוהב. הרוח הנשית של גנור ניכרת באווירה הים תיכונית הנינוחה ובאירוח חם ומזמין.

מאנטה ריי, יחזקל קויפמן 703 תל אביב, 03-517-4773

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אואזיס

מסעדת אואזיס חוגגת שנה. תמר מצפי,
וירטואוזיה נשית/תמר מצפי

שף רימה אוליברה היא דמות פחות שגרתיות בעולם הקולינריה הישראלי והמסעדה שלה יוצאת דופן באוכל ובגישה. האוכל של רימה הוא פראי ואקספרימנטלי וחוויית הארוחה באואזיס היא הרפתקנית ובו זמנית מוקפדת. התפריט דינמי ומשתנה אבל אפשר למצוא בו מנות וירטואוזיות כמו חזה ברווז על הגריל עם ריבת תה סיגליות מצרפת על פרנץ' טוסט פלפל שחור ופסיפלורה טרייה או סשימי סלמון עם אטריות תה ירוק תוצרת בית, יוזו דאשי, בוק צ'וי, פוריקקה פריחת דובדבן ועלי שיסו טריים. יש גם מנות ראשונות קונבנציונליות יותר או פחות וקינוחים מלהיבים כמו קרפצ'יו תותים מקורמלים עם פלפל סצ'ואן וגלידת גבינת עיזים וגרניום תוצרת בית. אוליברה עושה את כל המאמצים להתרחק מגנריות והתוצאה היא תפריט מסקרן ושובב, עם השראה שמגיעה ממקומות שונים בעולם, בהגשה נשית מלאת מחשבה ודמיון.

אואזיס, מונטיפיורי 17 תל אביב, 03-6206022

אוזריה

פסטה שחורה במסעדת אוזריה. דן לב,
הפסטה השחורה של אוזריה/דן לב

באחד ממפגשי הרחובות המאובקים של שוק לוינסקי בואך פלורנטין פתחה אביבית פריאל את אוזריה. זה היה לפני ארבע שנים כשהאזור היה מלא בעיקר בחנויות תאורה או כלי מטבח בסיטונאות. היום זה כבר לוקיישן לוהט שהולם במיוחד את האוכל הים תיכוני סלאש בלקני שמגישים במקום, באווירת טברנה עליזה, עם מוזיקה בווליום מכובד ונקסט-דור צמוד, מין בר אוכל זריז עם דגש על אלכוהול ששותים בעמידה, לפעמים אפילו ברחוב מרוב עומס. בתפריט של אוזריה יש כמה מנות שהפכו לאייקוניות כמו מטבל עלי הגפן המצוין, פסטה שחורה עם סרדינים ועגבניות שרי צהובות, מוסקה עם ארטישוק ירושלמי או סופלאקי של סינטה מיושנת. התפריט לא נשי והמנות אפילו אגרסיביות בטעמים שלהם לעיתים, אבל היד של אביבית מדויקת ובטוחה ולא סתם הפכה אוזריה ללוקיישן הכי לוהט של האזור כשמחוצה לה תמיד מתקבצת להקה של ממתינים לשולחן.

אוזריה, מטלון 44 תל אביב, 03-533-0899

קפה האנוי

ק-פה אנוי. נמרוד סונדרס
קליגר,
הצד הנשי של ויאטנם/נמרוד סונדרס קליגר

בקיץ שעבר נפתחה בכיכר רבין קפה האנוי, מסעדה ויאטנמית כשרה שהיא זרוע ארוכה שנשלחה לכאן מצרפת, מסעדת בת של מסעדה מצליחה תחת אותו השם בפריז. על הסירים הופקדה נופר זוהר, מי שהגיע אל גמר העונה השניה של משחקי השף וכבשה את ליבם של השופטים אייל שני ואסף גרניט. לא פשוט לגשת אל המטבח הויאטנמי עם מגבלת הכשרות אבל זוהר עשתה שעורי בית ובנתה עבור קפה האנוי תפריט מעניין עם מנות ויאטנמיות מוכרות שעברו התאמה לחיך הישראלי כמו סלט פפאיה ויאטנמי עם פרחי בננה, קערות באו בון ארומטיות עם מגוון תוספות צבעוניות, וכריך הבגאט הויאטנמי המפורסם באן מי במילוי עוף או אווז. המסעדה מעוצבת להפליא, בצבעוניות עליזה ובולטת, זוהר כבר אינה השפית של המסעדה ומתפקדת רק כיועצת אבל העבודה הקשה שעשתה בתחילה ניכרת. הצד הנשי של וייטנאם.

קפה האנוי, מלכי ישראל 3 תל אביב, 03-6771184

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully