וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולא: משנה מקום משנה מזל?

10.5.2018 / 7:00

רולא החיפאית היא אחת מהמסעדות הצנועות ובו זמנית גם האהודות באזור הכרמל. אבי אפרתי הגיע לביקור במשכנה החדש של המסעדה כדי לבדוק האם היא עדיין ראויה לכתרים שנקשרו לה

רולא. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
שושבורק ברולא/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

מסעדת רולא בחיפה צברה לה אוהדים רבים מאז נפתחה. מועין חלאבי ורולא דיב הביאו לעיר הכרמל את המטבח השאמי במובניו המושקעים. סלטים, קבב ושיפודים של מסעדנים ערבים יש בחיפה לרוב. תמיד היו. גרסת הסלואו פוד של המטבח הזה, המוכרת ממקומות כמו עזבה או דיאנא, לא נכחה בחיפה מעולם. בגלגולה הראשון פעלה רולא ברחוב מוריה, במרכז הכרמל ולפני כשנה העתיקה את משכנה מהכרמל המפונפן לעיר התחתית, בסמוך לנמל. אם אפשר לדבר על מתחם בחיפה המנומנמת, הוא מתקיים שם. ביסטרו וניה, הנמל 24 ומקומות נוספים, מוכרים פחות, פועלים בגזרת שער פאלמר, בואך הנמל, של עשרות מטרים זה מזה. כולא, של השף עודד חצבני, הייתה אף היא חלק מהמתחם אך סגרה את שעריה. עכשיו פועלת באותו חלל רולא.

ביקורנו הקודם ברולא התקיים במיקומה על הכרמל. היה לנו נחמד אז. ניכרו אמנם פערים מסוימים באיכות המנות אבל הסה"כ היה חביב, אמיתי, הגון ומלא באינטגריטי. אמנם הופתענו לגלות מקום צנוע למדי, שכלל לא מתכוון לספק את הכתרים הקולינריים שהיו מי שקשרו לו, אבל יצאנו בתחושה חיובית. הרגשנו שטוב וחשוב שתהיה בחיפה מסעדה מהסוג הזה ואף חשבנו שלא יזיק כלל אם גם בתל אביב.

לביקור הנוכחי הגענו עם ציפיות שהונחו מהחוויה הנעימה ההיא, אז. שמחנו למצוא חלל פנימי עכשווי, מושקע יותר מזה של המקום על הכרמל, עם מטבח פתוח ובר. בנוסף, יש גם חלל חיצוני לא קטן, הפונה לנוף האורבאני, הברלינאי משהו, של רחוב הנמל.

קצת הצטערנו לגלות שגם בגלגול הנוכחי אין ברולא מנות מן הים כלל. חיפה שוכנת לחוף ימים ורולא עצמה ממש על החוף. הצטערנו, אבל גם הערכנו את הבחירה. צניעות ואינטגריטי הן שמדברות כאן; ואנשים צנועים עם אינטגריטי, להבדיל מנפוחים, עושים את מה שהם טובים בו.

לכל הטורים של אבי אפרתי

שושוברק וקבב חלבי, רולא. רונית אבידן, ספק 500
קבב ברולא/ספק 500, רונית אבידן

היינו ארבעה והתחלנו עם כל מיני קטנות: מחמרה (29 שקלים), חיאר ולבן (33 שקלים), פטוש (32 שקלים), שושברק (44 שקלים) וקציצות נענע (42 שקלים).

מחמרה היא ממרח על בסיס רסק פלפלים ואגוזי מלך. היא הוגשה בצלוחית קטנה וטעמיה היו עדינים ונעימים. חיאר ולבן הוא הוורסיה הגלילית-שאמית לצזיקי, על בסיס יוגורט, עם טוויסט סומאק ונענע. בסדר' אבל שום דבר מיוחד לכתוב עליו הביתה. סלט הפטוש, עם הירקות המוכרים בתוספת עלי ריג'לה, נענע, פטרוזיליה, זעתר טרי וסומאק, היה, כמו קודמיו, נעים אבל ללא טאץ' יוצא דופן של טריות או מגע תיבול.

קצת התבאסנו מהשושברק - כיסני הבשר ברוטב יוגורט חם עם שום ורכז רימונים. זו אחת המנות האהובות עלינו במטבחים מהסוג הזה וטעמנו רבות כמותה בכל מקום בארץ. כיסני השושברק כיכבו בארוחתנו הקודמת ברולא. הפעם, הבצק היה מדויק פחות, מרקם טעמי המלית היה מגובש פחות וגם רוטב היוגורט החזיק טוב פחות את הכול. הסה"כ לא היה יותר מבינוני. רק קציצות הנענע הקטנות, ארבע במספר, מהודקות ומתובלות היטב, עשו את זה. היחידות בסט הפתיחה שהרגישו שוות באמת.

עיניכן הקוראות: זה לא שמשהו היה לא טוב בסבב הפתיחה, אבל למעט קציצות הנענע, המשכנעות ממש, השאר היה סביר שכזה, טיפה בנאלי. לא מה שחשבנו למצוא במסעדה שכולה אופי כמו רולא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הטאבון של מסעדת רולא. באדיבות המסעדה,
הטאבון של מסעדת רולא/באדיבות המסעדה

המשכנו עם שישטוואק (59 שקלים), קבב אורפה (68 שקלים), מג'דרה כמנה עיקרית (48 שקלים) ושיפודי סינטה (82 שקלים). במנת השישטוואק היו שני שיפוד פרגיות קטנים, במרינדת יוגורט, שמן זית, נענע וזעתר. הם היו עדינים, נעימים, בסדר. לא פחות אבל גם לא יותר. הקבב אכזב. שש קציצות לא גדולות, על פיתה דקה עם שלולית טחינה, עגבניות שרי בגריל וסלט בצל, סומאק ועשבים. היה בו משהו קצר טעמים, מאד לא סוחף. חסרו בו אופי, דחיסות מתבקשת, תיבול נכון. אם הראשונות היו סבירות גם אם לא מלהיבות וכיסני השושברק בינוניים, את הקבב אין מנוס מלתאר כבינוני ומטה.

מנת שיפודי הסינטה, שהוזמנה כחיזוק מאחר כי הרגשנו קצת רעבים עדיין, הייתה בעייתית ממש. היא הוגשה על אותה פיתה עם אותן תוספות, אבל איכות הבשר הייתה, נו... כמדומני שעדיף לו רולא לא הגישו אותה. בינוני ומטה-מטה, הן באיכות הבשר והן בשל מצב הצבירה היבשושי.

כמו קציצות הנענע שהיו היחידות הטובות ממש בסבב המנות הקודם, גם בעיקריות נמצאה מנה אחת מוצלחת באמת - המג'דרה. מאסה של תבשיל בצל מקורמל, עדשים שחורות ובורגול גס שהייתה באמת טעימה לאללה, רק חבל שיחידה בסבב העיקריות.

רולא. אמיר דיב, ספק 500
כנאפה ברולא/ספק 500, אמיר דיב

חלקנו כנאפה (32 שקלים) לא רעה אבל לא מלהיבה וסיימנו עם טעם מעט חמצמץ של אכזבה. השורה התחתונה לא הייתה רעה אולי, אבל בוודאי לא טובה. ערב קודם, כחלק מסופ"ש צפוני, אכלנו בדיאנא, של דוחול ספאדי, בנצרת. נכון, רולא אינה מנסה לכוון לרף המצוינות של דיאנא, הפנינה החד משמעית של המסעדות הערביות בישראל ולבטח אחת מחמש המסעדות הטובות כאן. אבל מאחר ובכל זאת מדובר במסעדות המושתתות על אותו מטבח, הפער צרם. האוכל ברולא הפעם גם היה טוב הרבה פחות מזה הצנוע אך הסימפטי, הזכור לנו מהלוקיישן הקודם. יכול להיות שהמעבר מהכרמל לעיר התחתית לא היטיב עם רולא?

רולא, הנמל 33, חיפה. 052-2273812

חשבון בבקשה

חשבון במסעדת רולא. מערכת וואלה! NEWS
חשבון במסעדת רולא/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully