וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הפתעות בחיים: השווארמה שהדהימה את המונה

29.5.2018 / 7:30

המחיר שלה נמוך משמעותית מהמתחרות, המנה נדיבה יותר, האיכות גבוהה והיא לא דומה לשום דבר שטעמתם. המונה מוצא סוף סוף שווארמה מצטיינת שמצליחה לרצות אותו בתוך תל אביב

שווארמה צור. קובי רובין
רק 30 שקלים/קובי רובין

כילד שגדל בצנע רב, אני עדיין נושא בזכרוני כמיהה למאכלים מסוימים שהיו יקרים מידי לכיסי בילדות. הייתי נעמד מול דלפק, מרייר לעצמי ומבצע סיבוב פרסה לכיוון הבית. על שווארמה לא היה מה לדבר, היא הייתה תמיד מחוץ לתחום. אימי תמיד נהגה להגיד שמדובר בתכסיס שכינתה "לבשר את העוף", הרי לא מדובר על בשר אמיתי, זה עוף, חצי צמחוני בלחץ קל. לא שהיא טעתה באבחנה, אבל הריח היה מדהים, בשר ההודו נקבה מעורב בשכבות בשומן כבש. אותה טביעת ריח האופיינית של השווארמה הישראלית עדיין משעשעת כל תורכי שמגיע לארץ. אצלם במקור האמיתי של מאכל האלים, הרי מדובר על גרסת כבש עם כבש יחד עם עוד הרבה שומן כבש. הגרסה המקורית יכולה להפיל כל אחד מאיתנו בקלות, מנה מקומית של שווארמה תורכית משביתה את הקיבה ליומיים, ולכן השווארמה הישראלית שכולה קיצורי דרך חסכוניים על חשבון הצרכן פרחה במחוזותינו וסובבה אותנו לשלם יותר מידי על מעט מידי עם צדיקים מועטים בסדום.

הפעם הראשונה שבה מצאתי צדיקים כאלה הייתה על הגבול עם תל אביב בחלק הרמת גני של כביש הטייסים. כעת, זו הפעם השנייה במהלך הכתיבה של המדור, בה מצאתי לשמחתי מקום בעל שווארמה ראויה ולא קמצנית, בתוך העיר תל אביב. מקום שהצליח להפתיע אותי מעבר למילים, כאשר התגובה הראשונית הייתה להחזיק את הדלפק בזמן הנגיסה, עד כדי כך היא טעימה, הללויה. עכשיו, רגע אחרי שהתלהבתי, בואו נחזור לתיאור המדויק.

לכל הטורים של המונה טועם
בשבוע שעבר: מלך הפלאפל
מחלוטה אהובתי: המונה מגלה את חומוס משורר

שווארמה צור. קובי רובין
לא פרגית לא הודו ולא כבש/קובי רובין

לא קל להגיע למסעדת צור, אבל בלי תירוצים, זה שווה את המאמץ ועוד איך. אם אתם יכולים לנסוע עד אמצע שום מקום בשביל לאכול סטייק, אז תוכלו גם לחפש חנייה עשר דקות, זה שווה את זה. כבר שנים שיש לי הפרעת אופניים קשה, כל כמה שבועות חלק כזה או אחר מתפרק מהאופניים. ולכן המונית לוקחת את האופניים לתיקון זריז בחנות על רחוב המסגר. במסגרת הביקורים הקבועים שלי החבר'ה בחנות מקבלים תשובות לשאלות על אוכל רחוב טעים, וגם נותנים לי מידע. בפעמים האחרונות קיבלתי מהם המלצה ללכת לאכול במסעדת צור, עד שהחלטתי להשאיר שם את האופניים וללכת לאכול.

מזה שנים שלא נתקלתי בשווארמה ראויה בתל אביב. יש את המקומות הקלאסיים שעדיין מתבססים על קהל של לקוחות שאוהבים לשלם הרבה על כמות מועטה, יש את המקומות המזדמנים שנפתחים ונסגרים לפרקים כל הזמן, השווארמה על הפלאנצ'ה הכי הצחיקה אותי בזמן האחרון, עוד רעיון שלא צלח, מתי יגיע השלב שבעלי המסעדות יבינו שהלקוחות לא טיפשים?

עוד באותו נושא

השווארמה המדוברת ביותר בתל אביב

לכתבה המלאה
שווארמה צור. קובי רובין
שווארמה צור/קובי רובין

מסעדת צור ממוקמת על רחוב המסגר, מתחבאת בין העסקים הצמודים על הכביש, אם לא היו מספרים על המקום לא הייתי יודע עליו בכלל. השורה הראשונה בתפריט היא גולת הכותרת של המקום, מה גם שהעיניים שלי נתקעו על השורה הראשונה בלי לשים לב לשאר התפריט, שווארמה אנטריקוט. מי בכלל צריך לקרוא שורות נוספות אחרי צמד מלים כזה. מה שאתם רואים בתמונה אלה שכבות על גבי שכבות של בשר משובח ומתובל קלות, אחרי כמה חיתוכים זריזים, קיבלתי לידי את מנת השווארמה, טעימה מעניינת ושונה.

השווארמה מוגשת בפיתה דשנה, על ההתחלה מגישים לך קערה עם צ'יפס ביתי אמיתי, על סלטים אפילו לא חשבתי, רק שווארמה בבקשה. לא היה לבשר ריח לוואי ועל הנגיסה הראשונה התחלתי לחייך לעצמי, בשר עסיסי ונמס בפה, במליחות עדינה מאד, שכבות דקיקות של סטייק משובח, מלווה בשומן בדיוק במידה. הפיתה סופחת אליה את השומן באהבה. אם אתם חובבי שווארמה מושבעים, רוצו לשם. התמהיל של שווארמה אנטריקוט ירגיש לכם כל כך נכון בכל נגיסה, שלא תבינו איך לא עשיתם את זה קודם. יש כאן גם בר סלטים רציני ומקצועי, אל תעשו את הטעות שעשיתי, אכלתי רק את השווארמה, שבעיני היא אחת המנות הכי טעימות בתל אביב. גם בפעם הבאה שאגיע לאכול את השווארמה, את הסלטים אוכל מחוץ לפיתה, לא מתכוון לערבב אוכל מעולה עם בריא, מנה בפיתה 30 שקלים בלבד, על הדרך אפשר להבין, זו המנה הכי שווה במחיר הכי זול.


מסעדת צור. המסגר 13 תל אביב. 03-6877146. כשר. שעות פתיחה: א'-ה' 11:00-17:00

שווארמה צור. קובי רובין
שווה את השהקעה. שואורמה צור/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • שווארמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully