וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפל עודף מ-10: הסוד של שוק רמלה

19.6.2018 / 6:38

אם המונה היה יכול הוא היה מגיע לשוק השוקק של רמלה מדי יום, שם הוא מגלה את פלאפל השוק שמחזיר עודף מ-10 שקלים. רק חבל שהפיתה מאכזבת

פלאפל השוק. קובי רובין
פלאפל בפיתה/קובי רובין

אם הייתי יכול להגיע לשוק רמלה כל יום, הייתי עושה את זה בשמחה. יש את המקומות הרגילים שכולם מכירים, למשל דוכני הסנדביץ' הטוניסאי היוקרתי. לא משנה איפה תאכל, זה כנראה יהיה יקר מדי ביחס לתמורה. רק תחליטו איפה תרצו לצאת ולשחות בבריכת השמן. לא תצליחו לעבוד עליי, גדלתי בבית טוניסאי מכל הצדדים, במקסימום מדובר על סנדביץ' טריפוליטאי, כי אף אחד לא מכין מרמומה לפנים, מרכיב חובה בסנדביץ'. עכשיו להסבר - מרמומה, יותר פלפל מעגבניה, מטבוחה בדיוק אותו דבר, אבל ההפך, יותר עגבניה מפלפל.

צריך לחצות את שוק רמלה לפחות פעמיים בשביל להבין לאן כל סמטה מתפצלת ומסתעפת. כשלא מכירים מספיק טוב, הכל נהיה מסובך. טיילתי ברחבי השוק וראיתי את שלום אסייג מצלם את סדרת שנות השמונים, אחת הסדרות הכי אהובות עליי. כמות הפירגון שקיבל בתוך השוק הייתה ראויה לציון, פשוט נתנו לו לצלם בשקט, בלי להפריע באמת, לפעמים חוצים את פניו ומחייכים. אחרי שאכלתי בורקס רותח ב-3 שקלים בלבד, וקיבלתי כוויה של "תתאפק יא שמן" חציתי שוב את השוק.

לכל הטורים של המונה טועם

פלאפל השוק. קובי רובין
עודף מ-10/קובי רובין

על רחוב אסתר המלכה ראיתי את פלאפל השוק, פלאפליה של 8 שקלים. נכנסתי פנימה להצטרף אל התור, אחריי הצטרפו שלושה פועלי הובלות, אחד מהם מכיר את המקום, והביא את כל השאר. "איך פה?" הבחור מאחוריי הרים בתגובה את הראש בלי הצוואר ושאל אותי "במה אתה עובד?" "נהג מונית" עניתי. "פה אוכלים", קבע.

הכדורים יצאו רותחים מהשמן הלוהט, ג'מיל מקפיד להכין כדורים רק כשיש לקוחות ליד הדלפק. העובד הגיש לי כדור קודם, לא פחות לוהט לטעימה, אוכל רותח הוא פיתוי ששווה את הכאב, אבל אחרי הכווייה מהבורקס 3 שקלים, חיכיתי עם השפתיים ליד הכדור דקה וחצי, עד שהצלחתי לראות את הכדור דרך האדים. פלאפל ירוק מתובל מדי וחריף בהתחלה, אבל זה נרגע בהמשך. הכדורים אווריריים ולא קטנים, הטעם והריח מעלפים בצורה מפתיעה. איך ג'מיל עושה פלאפל כזה טעים ב-8 שקלים? מצד שני, שילמתי רק 8 שקלים למנת פלאפל עם כל התוספות ולפעמים בחיים, אסור לשאול יותר מדי שאלות, זה רק מסבך את הראש.

עוד באותו נושא

סיור אוכל: שוק רמלה המתחדש

לכתבה המלאה
פלאפל השוק. קובי רובין
פלאפל/קובי רובין

עדיין מחכים לכדורים הלוהטים ועוד אנשים רעבים הגיעו אחרינו, ממש ממול למקום שוקקת לה סנדביצ'יה יקרה עם שירות זריז. ועדיין, לא ראיתי בתור אצל ג'מיל סימני שבירה. הכדורים ניתרו מתוך הכלי היישר אל תוך הפיתות. הפיתה של ג'מיל לא להיט, היא כושלת להחזיק את הכל ביחד כמו שצריך וברוך השם יש תוספות. אז נתחיל, סלט ירקות רגיל, או כמו שאני קורא לזה - מים בטעמים, אף פעם לא הבנתי איך שמים מלפפון ועגבניה בתוך פיתה, הכל נהיה רטוב. יש גם חצילים מטוגנים, פלפל ירוק מטוגן - הגרסה עם הכוויה, כרוב ומלפפון חמוץ, אחרי כל זה תקבלו צ'יפס בצלוחית, רק אם תבקשו יפה. עד כאן 8 שקלים. ששאר המבקרים יכתבו על כל התפריט של מסעדה יקרה מדי, אבל אנחנו אוהבים פלאפל ושיהיה בזול ועם הכל, בטח כשהוא מחזיר עודף מעשרה שקלים.


פלאפל השוק. אסתר המלכה 3 רמלה. 052-6027715. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-19:00 ו' 09:00-16:00

פלאפל השוק. קובי רובין
יש מבחר סלטים/קובי רובין
פלאפל השוק. קובי רובין
טרי מהשמן/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully