וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מול קרואטיה: קרם ברולה או בורקס ממולא גבינות?

15.7.2018 / 10:09

הגמר הגדול קורה הערב, הזדמנות מצוינת לערוך תחרות בין בורקס גבינות קרואטי לבין קרם ברולה צרפתי. לפניכם שני המתכונים, אתם מחליטים מי המנצח

מאפה גבינות קרואטי. רותי רוסו,
את המטבח הצרפתי אנחנו מכירים אבל מה עם הקרואטי?/רותי רוסו

המשחק המרגש הערב בגמר המונדיאל בו יתמודדו נבחרות צרפת וקרואטיה זו נגד זו על הזכות להיות אלופות העולם בכדורגל, הוא דו קרב ספורטיבי בין שתי מדינות אירופאיות. שתי חברות באיחוד האירופי שמסמלות שני קצוות שונים; צרפת המבוססת שחגגה בדיוק 229 שנים של עצמאות ממערב היבשת לעומת קרואטיה, הצעירה המזרח אירופית, שחגגה לפי חודש 27 שנים. שתי מדינות עם מסורות ותרבויות שונות, שבאות לידי ביטוי גם במקום הכי חשוב- המטבח כמובן.

השפית רותי רוסו בשיתוף עם האיחוד האירופי, אספה את מיטב המתכונים הלאומיים של אירופה לכבוד שנת המורשת התרבותית עליה הכריזו באיחוד ויצרה תפריט מגוון בן 28 מנות תוך שימוש במרכיבים ישראליים מקומיים. אנחנו ביקשנו לקבל את המתכונים שנבחרו לייצג את שתי המדינות שיתחרו ביניהן הערב, כדי להיות מוכנים עם המנה המנצחת.

את המתכונים הנוספים של מדינות האיחוד תוכל למצוא כאן.
ועוד מהמיטב מהמדינות:
עוגת מדיארקה קרואטית
פיסלדייר צרפתי

קרם ברולה עם לואיזה. רותי רוסו,
קלאסיקה מהמטבח הצרפתי. קרם ברולה/רותי רוסו

צרפת- קרם ברולה עם ורבנה (לואיזה)

על ענקית הקולינריה, צרפת, נכתבים בלי הרף סדרות, תחקירים וספרים, ולכן בחירת מתכון אחד מתוך השפע המטורף של צרפת הגדולה, דומה לחיפוש פירור בתוך לונה פארק הזדמנויות עצום.

מחוזותיה הרבים והשונים כל כך מבחינה אקלימית, פיתחו, כל אחד, מטבח מקצועי ומסועף משל עצמו. אוצרות השמנת, התפוחים והבקר של נורמנדי, הצדפות והמלח של ברטאן, המטבח האריסטוקרטי והמתוחכם של פריז, איזורי האלפים עם הגבינות המפורסמות, ועוד לא אמרנו דבר. קרם הברולה שמזמן הפך לנדבך קינוחים גלובלי ומתאים לאקלים הישראלי, היווה בחירה מתבקשת.

את הקרם הזה הפעם נגיש מבושם בוורבנה (לימונית אם תרצו או לואיזה), המזוהה עם המטבח של פרובנס בדרום המדינה תוך קריצה לתעשיית הבשמים העצומה שמרכזה בחבל זה. בון אפטי (bon appétit) ובתיאבון!

עוד באותו נושא

מיני גאלט שוקולד ופירות קיץ

לכתבה המלאה
קרם ברולה עם לואיזה. רותי רוסו,
לא רק לתה. עליי ורבנה מיובשים המשמשים את המטבח הצרפתי וגם את תעשיית הבשמים המקומית/רותי רוסו

מצרכים:
530 מ"ל שמנת מתוקה
2 מקלות וניל חצויים
20 גרם לימונית יבשה (וורבנה/ לואיזה), או 40 גרם עלי לימונית טריים
2 חלמונים
80 גרם סוכר ועוד קצת לפיזור מלמעלה


אופן הכנה:
1. מחממים מראש תנור ל- 170 מעלות.

2. בסיר קטן מבשלים בחום נמוך את השמנת המתוקה עם הווניל ועלי הלימונית במשך 20 דקות ומסננים.

3. בקערה טורפים בעזרת מטרפה ידנית את החלמונים עם הסוכר עד שמתקבל קצף בהיר.

4. מוסיפים את קרם השמנת החמים בהדרגה לתערובת החלמונים תוך טריפה מתמדת.

5. יוצקים את התערובת לכלים אישיים, מניחים אותם בתבנית אפייה עם שוליים גבוהים לתוכה יוצקים מים עד לחצי גובהן של התבניות האישיות ומכניסים לתנור ל-40 דקות.

6. מקררים את הקרם ברולה עד הסוף במקרר. מפזרים מלמעלה עוד קצת סוכר ומקרמלים את הסוכר עם מבער או בתנור שחומם מראש לחום עליון הכי גבוה (מצב גריל).

מאפה גבינות קרואטי. רותי רוסו,
זגורסקי סטרוקלי/רותי רוסו

קרואטיה: זגורסקי סטרוקלי (מאפה מסורתי במילוי גבינה)

טינה קרצה (Tina Krce), שגרירה בפועל בשגרירות של רפובליקת קרואטיה: "המטבח הקרואטי הוא שילוב רבגוני בין קולינריה ים-תיכונית ומטבח מרכז אירופאי. יש כל כך הרבה מטעמים משמן הזית הנהדר, יין מעולה, גבינות צאן נפלאות, פירות ים ודגים, בשר מעודן ועד קינוחים אופייניים.
היום אני מזמינה אתכם לטעום את מנת הזגורסקי סטרוקלי המסורתית, שהיא מאפה בצק דק במילוי גבינה. מקור המנה באזור היפהפה שבצפון מערב המדינה, והיא אחת האהובות עלי ביותר. כדאי לכם לנסות ולהכין אותה פעם אחת בעצמכם. דובר טק (Dobar Tek) ובתיאבון".

טיפ: אם כבר ארגנתם את המטבח שלכם למבצע הזה, כדאי להכין כמות כפולה של בצק ולהקפיא את הסטרוקלי אחרי שלב החליטה ולפני האפייה. אחר כך תוכלו לאפות לעצמכם מנות אישיות מהירות יותר ונפלאות לא פחות.

מאפה גבינות קרואטי. רותי רוסו,
סכין זה לפשוטים/רותי רוסו

מצרכים:

לבצק:
6 כוסות קמח
5 ביצים
1 כף שמן
קורט מלח
450 מ"ל מים

למילוי:
1 ליטר גבינת קוטג' (4 חבילות)
4 ביצים
1 חבילה שמנת חמוצה עשירה
2 כפיות מלח
100 גרם חמאה נמסה

לסיום:
1 ליטר שמנת מתוקה
200 גרם חמאה נמסה

אופן ההכנה:
1. מכינים את הבצק: מעבדים במיקסר עם וו לישה את כל המרכיבים לבצק חלק מאוד. אם מכינים ביד, מנפים את הקמח על משטח נקי, יוצרים במרכז שקע גדול ולתוכו שוברים את הביצים ויוצקים את השמן והמים. מתחילים לעבוד מהחוץ פנימה בזהירות עד שהמים נספגים בקמח ואפשר להתחיל ללוש אותו. לשים עד שהבצק חלק ומופיעות בו בועות. מניחים לבצק לנוח 20 דקות.

2. מערבבים את כל חומרי המילוי ובינתיים מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות).

3. פורסים בד גדול ונקי על משטח גדול כמו שיש או שולחן אוכל ומפזרים על כל הבד כמות נדיבה של קמח (שימו לב שבמקומות שאין קמח הבצק ידבק לבד וזה יהיה ממש חבל).

4. שמים את הבצק על ההד ומפדרים מלמעלה בהרבה קמח. מתחילים לעבוד עם מערוך ולאט לאט משטחים ומרדדים את הבצק עד שהוא ממש דק. אפשר למתוח גם עם הידיים ולהיעזר בבד.

5. מורחים את הבצק בשכבה נדיבה של חמאה, מפזרים את המילוי במרכז ומורחים עם כף גדולה.

6. מתחילים לגלגל את הבצק לגליל באמצעות הרמת הבד בחלק שקרוב אליכם- זאת הדרך הטובה ביותר לגלגל את כל הסטרוקלי ביחד והיא פחות מסובכת ממה שהיא נשמעת.

7. חותכים את הסטרוקלי לכמה מקטעים באורך התבנית ומסדרים אותם בשכבה אחת זה לצד זה, אם צריך שימו בכמה תבניות.

8. יוצקים על הסטרוקלי את השמנת עם החמאה כך שתכסה את הבצק לחלוטין. מכסים באלומיניום ומכניסים לתנור ל- 30 דקות. מסירים את האלומיניום ואופים פללא כיסוי עוד 20 דקות או עד שהסטרוקלי זהובים ואתם תשתגעו אם לא תאכלו אותם מיד.

מאפה גבינות קרואטי. רותי רוסו,
בדרך המסורתית לשים את הבצק בידיים/רותי רוסו
מאפה גבינות קרואטי. רותי רוסו,
את הבצק מרדדים על סדין מקומח היטב/רותי רוסו
מאפה גבינות קרואטי. רותי רוסו,
אחרי שמסדרים את מילוי הגבינות נעזרים הסדין כדי לגלגל את בצק/רותי רוסו
מאפה גבינות קרואטי. רותי רוסו,
חותכים את בצק הסטרוקלי למקטעים ומסדרים בתבנית/רותי רוסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully