וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני גאלט שוקולד ופירות קיץ

הגאלט הצרפתי הוא מאפה שאופים ללא תבנית ועם הרבה אומץ. מירב שיינר מתאימה אותו לחום ולעונת הפיקניקים ומכינה מאפים קטנים ומתוקים במילוי פירות קיץ חמצמצים

טארטלטים  עם גנאש ודובדבנים. אלון מסיקה, מערכת וואלה! NEWS
פינוק לקיץ. מיני גאלטים עם שוקולד לבן ופירות/מערכת וואלה! NEWS, אלון מסיקה

בעונה בה יוצאים לפיקניק בצרפת, מתמלאים הפארקים האורבניים והיערות באזורים הכפריים שמיכות צבעוניות וסלסילות מלאות כל טוב המחביאות בתוכן שלל הפתעות כדוגמת הגאלטים.

מאפה הגאלט הוא כפרי וגס במונחים של אפייה צרפתית. הוא מורכב מבצק פריך ושביר, גדוש בפירות קיץ ונאפה ללא תבנית במה שמכונה אפייה אמיצה- עד שהבצק מקבל צבע עמוק והפירות מתקרמלים - האומץ הוא להוציא רגע לפני שנשרף.

הגרסה שלי למאפה מתאימה יותר למטבח המקומי - גרסה מוקטנת ומרעננת המשלבת בין חמוץ למתוק ובין רך לפריך. את ה'גאלט' הזה אין בעיה לאחסן במקרר ולהנות מטעם שילך וישתבח, בהנחה שתצליחו לשמור על איפוק. ואלו שלא מוכנים לוותר על הגאלט בגירסתו המקורית, יכולים לוותר על הגנאש ולעשות שימוש באותו הבצק- יוצרים תחתית גדולה, ממלאים בפירות, מקפלים מסביב כדי שהתוכן לא יברח ואופים באומץ עד השחמה וקירמול.

לעוד פינוקים מתוקים לקיץ:
קינוח מרים: עוגת גלידת טירמיסו קפואה
ביס מהשמש: פאי לימון קייצי ומרענן
הלהיט הנצחי: עוגת ביסקוויטים קרה ללא אפייה

טארטלטים  עם גנאש ודובדבנים. אלון מסיקה, מערכת וואלה! NEWS
הגרסה המקומית לגאלט/מערכת וואלה! NEWS, אלון מסיקה

מצרכים:

כמות: 10-12 יחידות

לתחתית:
330 גרם קמח (1/3 1 כוסות)
1 חלמון בינוני
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
120 גרם אבקת סוכר (כוס)
10 גרם אבקת קורנפלור (כף)
1/4 כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
2-3 כפות מים קרים

לקרם:
300 גרם פתיתי שוקולד לבן איכותי 29%
160 גרם שמנת מתוקה 38%
20 גרם דבש, רשות (כף)
1/4 כפית תמצית וניל איכותי

לקישוט:
פירות יער טריים מכל הסוגים/שזיפים/ נקטרינות חתוכים לקוביות

עוד באותו נושא

מעלה מעלה: עוגת גורקה רוסית עם דובדבנים ושמנת

לכתבה המלאה

אופן ההכנה

1. את הגנאש הלבן יש להכין 5 שעות מראש: מביאים לרתיחה את השמנת והדבש בקלחת קטנה וכשהנוזל רותח מערבבים עם כף עץ עד לסף גלישה במטרה לשחרר כמה שיותר מים. מסירים מהאש ומוסיפים את הווניל.

2. מניחים את פתיתי השוקולד הלבן בתוך קערה חסינת חום, יוצקים מעליהם את הנוזל החם וטורפים היטב. ניתן לבצע את הפעולה עם מוט בלנדר כדקה לכדי קבלת תערובת אחידה וסמיכה. יוצקים את הגנאש לכלי שטוח (עד כמה ומניחים ישירות על הקרם ניילון נצמד שיאטום כניסת אויר והיווצרות נוזלים שיהרסו את הגנאש.

3. הבצק: מעבדים במעבד מזון עם להב מתכת את כל מרכיבי הבצק, למעט המים. מתחילים בפולסים ומוסיפים בהדרגה את המים לפי הצורך. ממשיכים לעבד במהירות גבוהה עד שהחומרים נאספים לבצק חלק ונעים למגע. מעבירים על גבי ניילון נצמד, משטחים, עוטפים ומכניסים למקרר לצינון של 15-20 דקות.

4. מרדדים הבצק הקר לעובי של עד 7 מ"מ וקורצים ממנו עיגולים בקוטר של 7-9 ס"מ. מניחים על גבי תבנית מרופדת נייר אפייה ומכניסים למקרר.

5. מחממים תנור ל-170 מעלות ומכניסים לאפייה של 15-18 דקות עד לקבלת דיסקיות זהובות. מצננים בתבנית 5 דקות ולאחר מכן מעבירים בזהירות (בעזרת תרווד או פלטה מדורגת) על גבי רשת צינון לחצי שעה לפחות

6. מעבירים את הגנאש הקר לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומתחילים לערבל במהירות נמוכה 1-2 דקות. מעבירים למהירות גבוהה ל-2 דקות נוספות עד לקבלת תערובת בהירה ואוורירית מאד. יש להיזהר מהקצפת יתר שעלולה 'לשבור' אותו.

7. מעבירים את הגנאש המוקצף לשקית זילוף. גוזרים את הקצה בצורת משולש קהה זווית (כמו צנטר סנט הונורה) ומזלפים שבילים מתעקלים על גבי הקלתיות היוצרים צורת פרח- מהפנים אל החוץ.

8. מניחים מעל פירות יער טריים או כל פרי חמצמץ אחר חתוך לקוביות ומגישים.

אחסון:
ניתן לשמור בטמפ' של 25 מעלות ביום ההכנה ואחר כך במקרר בכלי אטום עד 5 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully