וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתה בשר ומסבחה: שני שפנים חדשים יוצאים מהכובע של הקוסם

5.8.2018 / 15:07

דוכן אוכל הרחוב האהוב והפופולרי הקוסם מתחדש עם שתי מנות: פיתה בשר ומסבחה. האם גם הפעם המהומה סביבן מוצדקת?

הקוסם. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
לא עראייס אלא פיתה בשר/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

בישראל אוהבים לאמץ טרנדים קולינריים מחו"ל, בדרך כלל מדובר במנות יפות שרואים באינסטגרם, כמו גלידה שחורה, קערות סופר פוד, או צ'ורוס מיוחדים, עד שבסוף מישהו מרים את הכפפה ומביא אותן לארץ. טרנד העראייס, לעומת זאת, שכבש בשנתיים האחרונות את הרחוב הישראלי, דווקא מגיע מכאן, או יותר נכון - מארצות ערב. בשונה מההמבורגר והפיצה, ששולטים גם הם באוכל הרחוב ביד רמה ומנסים כל הזמן להמציא את עצמן מחדש, העראייס שומר על נאמנות למקור. מדובר במנה של בשר טחון, בתוך פיתה על הגריל, שבמשך שנים היה אפשר למצוא פה ושם, בעיקר במסעדות ערביות, אבל מי שהביאה אותו למרכז הבמה היא מסעדת M25. בהמשך צצו חיקויים, מוצלחים יותר או פחות, ברחוב אבן גבירול אף נפתחה לאחרונה מזללה בשם ערוסה, מאיר אדוני מגיש אותה בדוניא ועוד.

הקוסם. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מסבחה חמה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

השבוע השיק הקוסם, הלא הוא אריאל (אריק) רוזנטל, מנה חדשה, מעין טייק אוף למנת העראייס. או כמו שהוא מבקש לכנות אותה - פיתה בשר, ולא עראייס, הוא מבקש להדגיש. מנות חדשות אצל הקוסם הן תמיד אטרקציה עבור פודיז נלהבים, בעיקר כשחוץ מפיתה הבשר, יש גם מסבחה חדשה, כבר יותר מסיבה אחת לקפוץ לשם לטעום.

מנת הפיתה בשר בגרסה של הקוסם מגיעה פתוחה, כלומר לא בפיתה שלמה, אלא רק בצד אחד של הפיתה. הבשר הטחון מגיע על גביה, לצד קצת טחינה, חריף וקונפי שום (30 שקלים). הבשר עסיסי וטעים, וכשהוא אינו דחוס בין שתי שכבות של פיתה זה הופך את המנה לקלילה יותר והרבה יותר נעימה לאכילה (אולי גם קצת פחות משביעה מעראייס קלאסי). את המנה בוחר לשווק הקוסם כפיתה בשר, כשם ש"קל לזכור", מהלך שזוכה אצלנו למספר נקודות זכות, בעוד שברחבי תל אביב תופעת המנות בעלות השמות המוזרים מתחילה להעיק עלינו מעט.

עוד באותו נושא

במקום הכי סואן בארץ: עראייס לחובבי בשר שמבינים עניין

לכתבה המלאה
הקוסם. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
התור אצל הקוסם היום/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

כאמור, לצד הפיתה בשר בתפריט מופיעה גם המסבחה החדשה. חומוס חם באוגוסט לא נשמע כמו דבר אטרקטיבי במיוחד לארוחת צהריים אבל המסבחה של הקוסם מצליחה לשבור גם את המיתוס הזה. מדובר במסבחה עדינה, טחונה גס, מלאה בלימון ושום, אשר מגיעה עם ביצה קשה וחציל מטוגן ופלאפל בצד (36 שקלים). אם צריך עוד הוכחה לכך שהקוסם יודע מה הוא עושה היא טמונה במנת מסבחה מקצוענית בהחלט, עשויה מחומרי גלם מעולים, טובעת בשמן זית מצוין, ביצה קשה קצת חומה וכמון.

הקוסם. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מנות חדשות/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

בכל פעם שהקוסם משיק מנות חדשות מתייצבים לקוחותיו הנאמנים, כדי לבדוק את העניין וכמובן להעלות תמונות לאינסטגרם, לפני כן זה קרה עם הבוריק המוצלח, שבאופן מצער למדי כבר ירד מהתפריט, ובהמשך היו זה הקבב והדג המרוקאי בפיתה. לנו רק נותר לקוות ששתי המנות המצוינות האלה לא ילכו לשום מקום.

הקוסם, שלמה המלך 1 תל אביב, 03-5252033

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully