וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רך, מצנן ומענג: עוגת בננות בחושה עם גלידת שוקולד

עוגת הבננות הבחושה הזאת, משובצת עם שבבי שוקולד יכולה לקבל כל מיני גרסאות, בשל החום הכבד, מירב שיינר שוזרת בין חתיכות העוגה, חתיכות גלידת שוקולד מלבניות, התוצאה יפיפייה, והכי חשוב - מצננת

עוגת בננות בחושה וגלידת שוקולד. אלון מסיקה, מערכת וואלה! NEWS
עוגת בננה - שוקולד/מערכת וואלה! NEWS, אלון מסיקה

מה יש בשילוב הזה של עוגה וגלידה שמעלה לנו את רף ההנאה? ככל הנראה מצב הביניים של שני המוצרים יחד כשהם נפגשים: הגלידה נמסה ונספגת בעוגה וזו הופכת לעסיסית ונימוחה עוד יותר. משחק המרקמים משתולל בפה ואנו נהנים מקינוח מתוק ורך, מצנן ומענג.

החום הגדול של הקיץ דוחק אותנו לכל מיני פינות ואנו נחפש כל דרך (ותירוץ) כדי לצנן עצמנו. גלידה תבוא בדרך כלל כאופציה שנייה אחרי מזגן מקפיא. השנה, אני מודה, כיסיתי את כל אפשרויות השידוך עם הגברת הזו: עוגיות, בראוניז, שבלולי שמרים ועכשיו לסיום עם עוגה בחושה.

המתכון שלפניכם התגלגל לידיי לפני כשלוש שנים ומאז אני מרבה לשחק עמו, להוריד ולהוסיף כל מיני טעמים (מוצרי חלב שונים/ פירות/ אגוזים/ ממתקים) תוך שמירה על הנוסחה הבסיסית. העוגה הזו יוצאת תמיד אוורירית וטעימה והיא קוצרת מחמאות רבות, כך שהגלידה פה היא רק תירוץ - כמו בשאר ימות הקיץ.

עוגת בננות בחושה וגלידת שוקולד. אלון מסיקה, מערכת וואלה! NEWS
עוגת בננות בחושה וגלידת שוקולד/מערכת וואלה! NEWS, אלון מסיקה

מצרכים:

ל-2 תבניות אינגליש

4 ביצים גדולות
200 גרם (1 כוס) סוכר
160 מל' (כ-2/3 כוס) שמן
1 בננה גדולה ובשלב, מעוכה היטב
230 גרם (כוס וחצי) קמח מנופה
1 כפית אבקת אפייה
200 גרם יוגורט (עד 5%)

מטבעות שוקולד חלב/ מריר מקומחים

גלידת שוקולד באריזה משפחתית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אופן הכנה:

1. בקערת מיקסר עם בלון הקצפה מקציפים את הביצים והסוכר לתערובת תפוחה ובהירה. מזלפים את השמן באיטיות וממשיכים להקציף עד שהתערובת הופכת בהירה, קרמית וחלקה יותר. חשוב לשים לב שבמהלך ההקצפה הסוכר לא מצטבר בקרקעית הקערה, יש לגרוף מדי פעם עם מרית ולהמשיך.

2. מוסיפים את הבננה המעוכה ומקציפים עוד כדקה.

3. מחליפים לוו גיטרה ומוסיפים את היוגורט והיבשים (קמח ואבקת אפייה) בשתי פעימות: קמח, יוגורט, קמח, יוגורט. מערבלים בין לבין כדקה. ניתן בעזרת מרית להשלים את איחוד הבלילה בתנועות קיפול. חשוב לא לערבל יתר על המידה כדי לשמור על תערובת אוורירית ועל מנת שלא לפתח גלוטן במידה רבה מדי - דבר אשר יוביל לעוגה במרקם דחוס.

4. יוצקים את הבלילה לתבניות ומסדרים מעל את מטבעות השוקולד המקומחים קלות. אופים 35-40 דקות בטמפ' של 170 עד למבחן 'קיסם יבש'. ניתן להוסיף מטבעות שוקולד או פתיתי שוקולד גם לתוך הבלילה - עד 20% ממשקלה.

5. מצננים בתבנית כשעה. בינתיים נוטלים 'תבנית אינגליש' נוספת, לתוכה יוצקים את גלידת השוקולד ומיישרים היטב. מחזירים למקפיא לשעה.

6. כעת פורסים את העוגה לחתיכות בעובי 2 ס"מ לכל היותר . מיד לאחר מכן מוציאים את הגלידה שיצקנו לתבנית ופורסים גם ממנה פרוסות בעובי הנ"ל. כל שנותר הוא לשבץ את פרוסות הגלידה בין פרוסות העוגה: מוציאים פרוסת עוגה ושמים במקומה פרוסת גלידה. כך ממשיכים הלאה עם התבנית השנייה. מכניסים את התבניות למקפיא לרבע שעה.

7. מגישים למרכז השולחן ואוכלים בכפות. אפשר גם לחתוך כל סנדוויץ' באמצע ולקבל מיני קסטות של עוגה בחושה וגלידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully