וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש מנות שאהבנו השבוע

בכל סוף שבוע נמליץ לכם על שלוש מנות שעשו לנו את השבוע. והפעם - מנה בת"א, מנה בירושלים, ומנה באתונה

מסעדת דוק היא אחת המסעדות הקטנות האהובות עלינו בתל אביב. תמצאו כאן תפריט עונתי פר-אקלסנס ושימוש בחומרי גלם מקומיים בלבד, מה שמבטיח שבביקורים חוזרים אף פעם לא תתקלו באותו תפריט בדיוק, אלא רק בכמה מנות מוצלחות שהצליחו לקבל קביעות (כמו הקולורבי האייקוני) ועוד כמה חדשות ומפתיעות. השבוע, בערב קייצי לוהט בעוד תור של אנשים ממתין לשולחן מסביבנו, אכלנו שם מנה אדירה של בשר סרטנים כחולים מפורק, על קרם תירס גילי, עם קצת קרם פרש ובצל ירוק. את המנה מגישים כאן עם כפיות, שהתבררו כנחוצות מאוד, כי לא תרצו להשאיר כלום בצלחת. מדובר במנה שנעלמת ברגע מרוב שהיא טעימה אבל לא שוכחים אותה גם שבוע אחר כך.

דוק, אבן גבירול 8, תל אביב, 03-6098118. לא כשר

ירושלים: סמי פרדו ברולה, אננס ובזיליקום בסדנא

סמי פרדו ברולה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
סמי פרדו ברולה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

בסוף השבוע שעבר בילינו לילה בירושלים. נחמד לגלות כי למרות התדמית המסורתית של העיר - יש איפה לאכול בשישי בערב, ולאכול טוב. מסעדת הסדנא למשל, שהתמלאה כבר בשעה שבע וחצי בערב, היא אולי המסעדה הפחות מוכרת בקבוצת מחניודה, שבשונה ממסעדת הדגל של הקבוצה, דווקא פתוחה בערב שישי. האווירה במקום כיפית ותוססת, והאוכל נהדר. חיבבנו מאוד את המנות הראשונות שאכלנו - סלט תמנון וטרטר טונה אדומה, אבל המנה שגרמה לנו לסיים את הערב עם חיוך הייתה קינוח הברולה סמי פרדו, עם קרם אננס ובזיליקום. למרות שהיינו מעט סקפטיים, כמה עוד אפשר להפתיע אותנו עם קרם ברולה, המנה הייתה כיפית, מרעננת ושונה. הבזיליקום הוסיף ניחוח מיוחד ומפתיע, פרחי קרם האננס היו מושלמים, ועיגולי הברולה החצי קפואים היו הקינוח הכי נכון שאפשר לבחור בחודש אוגוסט החמים.

הסדנא, דרך חברון 28 ירושלים, טלפון: 02-5672265. לא כשר

בשבוע שעבר

שלושה דברים שווים שאכלנו השבוע

לכתבה המלאה

אתונה: ריזוטו דגים שחור ב- Varoulko Seaside

ריזוטו פירות ים שחור. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
ריזוטו שחור בנמל של פיראוס/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

גם לנו, כמו לכל עם ישראל, הייתה נציגות ביוון בשבוע האחרון. אצלנו הפור נפל על אתונה, ובאחד הימים הרחקנו לנמל של פיראוס עם יעד ברור - מסעדת Varoulko Seaside. בדרך מהחנייה אל המסעדה, עברנו דרך מסעדות רבות, כולן נראות מבטיחות עם נוף מרשים, אבל אנחנו הלכנו בצעד בטוח אל עבר היעד שלנו. מדובר במסעדת שף של דגים ופירות ים, מומלצת מישלן מאז 1993, עם נוף משגע לסירות העוגנות בנמל. המנות הראשונות היו מעולות, אך גודלן גרם לנו לחשוש מעט שלא נצא שבעים מהארוחה. למרבה השמחה, המנות העיקריות שהזמנו של דג/פירות ים בשילוב ריזוטו או פסטה, היו מפנקות ונדיבות (ועם המון חמאה). המועדפת עלינו הייתה מנת ריזוטו דיונונים שחור עם חתיכות בשרניות של דג לוקוס. אז שמרו לעצמכם את השם, בשביל הפעם הבאה שאתם מגיעים לאזור, שווה נסיעה. (טווח מחירים: החל מ-40 אירו לאדם).

Varoulko Seaside

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully