וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק מישראל: מסעדה מקומית חדשה מבית מונאר

27.9.2018 / 7:00

הצמד שהקים את מסעדת מונאר, ההודית הלוהטת, שולף שפן נוסף מהכובע - איגרא רמא: מסעדה מקומית מחומרי גלם ישראליים בלבד. גולות הכותרת שלנו בתפריט: פתיתים של אסם ועוגת ביסקוויטים

ראמן קר באיגרא רמא. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
ראמן קר באיגרא רמא/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

הצמד ענר בן רפאל ותמיר מיכאלי הקימו לפני שנתיים את מונאר, מסעדה הודית בסגנון דאבה - מסעדת פועלים מדרום תת היבשת. השניים, שעבדו במשך שנים בתחום הקולינריה (בעיקר עם השף רן שמואלי), החליטו להתחיל את דרכם העצמאית בווליום נמוך - מסעדה צנועה בנחלת בנימין עם שולחנות ספורים, שעובדת בשעות הצהריים בלבד (בהמשך נכנעו לבקשת הקהל ופתחו את המקום גם שני ערבים בשבוע), ומציעה תפריט מצומצם של מנות פועלים הודיות מחומרי גלם מקומיים ובהגשה אותנטית. במהלך השנתיים מונאר הפכה חביבה מאוד על קהל האכלנים התל אביבי וזכתה לשבחים רבים, מה שנתן לשניים תיאבון לחלום על מקום חדש שנפתח השבוע, לא רחוק מנחלת בנימין אבל רחוק מאוד מדרום הודו.

סשימי באיגרא רמא. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
"אלה לא מנות של דגים ופירות ים, אלה פשוט דגים ופירות ים"/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

איגרא רמא (גג גבוה בארמית), היא המסעדה החדשה של השניים, מסעדה מקומית המתבססת אך ורק על חומרי גלם מקומיים ועונתיים שמגיעים למסעדה ישירות מהחקלאים, ללא ספקים וללא תיווך. כל חומרי הגלם במטבח הם ישראלים, מלבד הפלפל השחור (כן, די דומה לדוק של האחים דוקטור). כך תמצאו בתפריט, מעבר לביטוי הרב שמקבלים הדגים הטריים שמביאים הדייגים מדי בוקר והירקות והפירות שהביאו החקלאים, גם קריצות למנות ישראליות שכולנו מכירים מהבית, כמו מנה שנקראת פתיתים של אסם או קינוח של עוגת ביסקוויטים.

כמו במונאר, שהפכה לאחת האופציות הצמחוניות הכי טובות בעיר, עם תפריט כמעט טבעוני, גם כאן לא תמצאו בשר, אבל דגים ופירות ים כאמור - יש ויש. תפריט המסעדה מחולק לשלושה חלקים: מהאדמה, מהים ומהנשמה. הקונספט העומד מאחורי המנות (בעיקר באגף הימי) הוא לתת לחומרי הגלם המשובחים לבלוט, בלי יותר מדי משחק. הטיפול בדגים הוא מינימלי, או כמו שכתוב בתפריט "אלה לא מנות של דגים ופירות ים - אלה פשוט דגים ופירות ים. הכל מבוסס על מה שיוצא מהים שלנו כאן (אם לא יצא, אין)".

עוד באותו נושא

ירום הודו: 17 מסעדות הודיות מצפון ועד דרום

לכתבה המלאה
איגרא רמא. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
שיפצו בעצמם/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

באגף האדמה בתפריט, אשר ישתנה בהתאם לעונות השנה, יש מנות כמו עגבניה מטוגנת ומוצרלה חמימה במרק קר של עגבניות וצ'ילי (44 שקלים), פניס - עוגה מטוגנת של חומוס שבושל בחלב וחמאה, מרק קר של שומשום ושקדים, סלסת עגבניות ועשבים (49 שקלים), רפרפת פריקי - פריקי בבישול ארוך בחלב וחמאה, חציל שרוף וירוקים בחמאת ליים (46 שקלים); פתיתים של אסם מבושלים ביין לבן ומרווה, קישואים בלדי וגבינת פקורינו מחוות הנוקד (48 שקלים), ראמן מקומי קר (49 שקלים) ועוד.

אגף הים בתפריט מציע (אם יש בנמצא כמובן) סרטנים כחולים (20 שקלים ל-100 גרם), קלמארי על הפלנצ'ה (35 שקלים ל-100 גרם), פלמידה לבנה (30 שקלים ל-100 גרם), סשימי (42 שקלים) ועוד. אגף הנשמה (המתואר בתפריט כ"דברים קטנים שאנחנו מכינים למשפחות בבית") כולל שש צלוחיות קטנות (22 שקלים לאחת) כולל צזיקי צנוניות וזנגוויל, מטבוחה ממגי אורגני, פול, כרוב מבושל עם פקורינו, חציל מבושל בחלב וחמאה, ודלעת. בשביל הניגוב יש בייגלה ירושלמי (9 שקלים).

רשימת היינות היא גם כן ישראלית בלבד וכוללת כמה יינות בוטיק שתוכלו לטעום רק פה, לצד ערק וג'ין ממזקקת פלטר ובירה מכבי.

איגרא רמא. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
עוגה מטוגנת של חומוס/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

הלוקיישן של איגרא רמא בברנר 2 יצלצל ככל הנראה מוכר לבליינים התל אביבים הוותיקים בזכות מסעדת הטאפאס אלי אולי של אנטוניו מנסה, ששכנה שם בעבר והייתה שם לוהט בתל אביב של סוף שנות התשעים. בהמשך החליף הלוקיישן כמה בעלויות, כשהפאזה האחרונה שלו הייתה בדמות הבר הניו אורלינסי פרנץ' 57, שנסגר לפני כשנה.

כמו במונאר, גם כאן התגייסו ענר ומיכאלי, יחד עם שאר הצוות שלהם ובמו ידיהם שברו וצבעו קירות ונתנו למסעדה אופי מגניב משל עצמה. גם את החצר האחורית של המסעדה הפכו השניים לחצר יפיפייה, מוארת ומלאת צמחייה, ממנה (כמו גם ממקומות הישיבה בתוך המסעדה) ניתן להשקיף על ההתרחשויות במטבח. מאיגרא רמא לבירא עמיקתא (מגג גבוה לבור עמוק), אומר הביטוי בארמית, אך אנחנו נאחל לצמד להישאר בגבהים שאפיינו אותם עד כה.

איגרא רמא, ברנר 2, 03-7787533, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 12:00-16:00 ו 19:00-23:00, שישי: 12:00-16:00, שבת סגור. לא כשר

איגרא רמא. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
ויש גם חצר יפה/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully