וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיק ברכיים של עונג: קציצות ערוק על הדרך

9.10.2018 / 6:30

מנת פיתה עם קציצות ערוק וטחינה מושלמת בצומת דרכים ברמת השרון מעבירה צמרמורות עונג בגופו של המונה וגורמת לו לצאת בקריאה נרגשת לקוראיו: אל תחפשו כ"כ רחוק טעמים שנמצאים לכם מתחת לאף

הערוק - הקציצות של אמא. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
פיתה של אושר/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

במהלך עבודתי במונית יצא לי לטעום מאות קציצות בדרכים, חלק מהמקומות מעולים וכתבתי עליהם, אבל רוב המקומות לא מצליחים לייצר קציצות ראויות למאכל. אין דבר יותר עצוב מקציצה מטוגנת לא טעימה, כאילו הצליח הטבח לקלקל את התערובת כך שאפילו הטיגון לא הצליח להרים את הטעם, אתה נוגס את הקציצה ודוחה אותה על המקום, היא חוזרת לצלחת.

אמרתי זאת כבר בעבר, להיות טבח של אוכל רחוב זו גאונות, יודעי דבר בתחומם, השפים הנסתרים ללא הילת הכבוד שבאמת מגיעה להם, בלי הרבה טקס בישבן, קמים כל בוקר ועושים את אותו הדבר בדבקות אמיתית, מההיכרות שלי איתם, רובם חכמים ונבונים, עם שק של ידע בלתי נדלה על כל אשר קורה מסביבם.

כזה הוא אסף. הגעתי אל המקום של אסף, בצומת דרכים ברמת השרון, לפני מספר שבועות, עד לפני כמה חודשים הוא עוד ישב במיקום מעט אחר בצומת, קצת יותר בעייתי. הפעם זיהיתי את הדלפק על פינה אחרת, נראה שמצא מקום קבע, שולחנות, כיסאות וסככה מעל, תעודת כשרות תלויה בגאון, אסף לא חסך מעצמו את העבודה הקשה.

הערוק - הקציצות של אמא. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
קצת סלטים למלא את הפיתה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

המקום של אסף ידוע כמזנון של ערוק, קציצות ערוק מעשה יד אמן. בדרך כלל מסעדות נוטות לשים בפרונט את המנה הכי יקרה שלהן, דווקא כאן המנה הכי בסיסית היא מנת הדגל. אסף יודע מה הוא עושה. תזמינו לעצמכם מנה של ערוק בפיתה (25 שקלים), ככה בדיוק. אסף יפתח את הפיתה, פיתה בסגנון אבו נפחא, וימלא אותה בשכבה עבה של טחינה. בדרך כלל אני לא אוהב טחינה של מסעדות, אותם בקבוקי טחינה - מים בבקבוק לחיץ, לא בא טוב אף פעם. אני אוהב את הטחינה שלי בבית בשקט, טחינה גולמית בצלוחית, טחינה אתיופית לא מלאה חס וחלילה, עם פיתה על הגז, ארוחת ערב מושלמת. עד לערוק של אסף, פה נשברתי.

על הטחינה המעולה הוא שם ביצה קשה חתוכה, הרבה פלפל, אל תפריעו לו, ככה זה צריך להיות מוגש, קצת מלח, אסף בשוונג, חצילים בשכבה דקה וסמלית - לא צריך יותר מזה, עיגולי בצל סגול, סלט כרוב כמו שאסף מכיר מהבית, ואז מגיע תורן של קציצות הערוק, הללויה של ערוק, מתובלות בכבדות ועם זאת מתוקות. אל תדאגו, אסף שם מספיק, תמיד רוצים יותר, אפשר להבין, אסף מסיים את המנה עם חיוך, ועם עוד טחינה מלמעלה.

בשבוע שעבר

שווה כל שקל: דאבל מפרום על קוסקוס

לכתבה המלאה
הערוק - הקציצות של אמא. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
טעים על הדרך/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

הגעתם למטבח של שף בקטנה, במהלך ההמתנה אתם תאבדו את הסבלנות, אי אפשר לקנות סבלנות, תתאפקו בבקשה. לאחר מכן לכו שבו, לקחתי את הביס הראשון וחיפשתי כיסא לשבת, זה כל כך טעים שזה עושה פיק ברכיים של עונג, בואו נראה אתכם אוכלים את זה זקופים, אתם ישר תתכנסו אל תוך עצמכם, תרצו להגן על המנה בגופכם, שילוב הטעמים כל כך מענג, קציצות הערוק נימוחות עם הטחינה, יחד עם החצילים אל תוך הפיתה שהכילה את כל הכובד, סמכו עליי, אתם לא תהיו רעבים אחרי מנה של ערוק.

זה גם מתוק, גם חריף, גם מתובל, טחינה ועוד טחינה מעל הכל. אנשים אוהבים לספר על מנות אקזוטיות שאכלו בכל מיני מקומות, על מטבחים אוריינטליים רחוקים מידי ועל תערובת החריף עם החמוץ, החמוץ עם המתוק, ועוד מיני שילובים שנשמעים בלתי אפשריים. תשמעו לי, לא צריך לנסוע כל כך רחוק כדי למצוא את השילובים המעניינים, הם נמצאים ממש כאן ליד הבית.

טעים על הדרך - הערוק (הקציצות של אמא), שדרות אהרן יריב 1 רמת השרון (בצומת המרכז למורשת מודיעין - מל"מ), שעות פעילות: 09:00-19:00. כשר למהדרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully