וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צהובים מגאווה: גבינה ישראלית זכתה לראשונה בתחרות הגבינות החשובה בעולם

15.11.2018 / 13:50

רגע לפני שאתם ממהרים להשוויץ בגבינה תוצרת חוץ שרכשתם בנסיעתכם האחרונה לאירופה, תדעו שכאן בארץ, במחלבת שירת רועים שבקיבוץ לוטם מיוצרת גבינה שזכתה לאחרונה במדליית זהב בתחרות הגבינות הטובה בעולם

גבינת פרי מגדים של. מתן שגיא,
פרי מגדים שזכתה במדליית כסף/מתן שגיא

כשהבחינה מיכל מור מלמד, גבנית במחלבת שירת רועים, שהגבינה שלה "מעיין חרוד" עלתה לגמר בתחרות הגבינות העולמית היא פרצה בבכי. "מתחילת הדרך ידעתי שזו הגבינה הטובה ביותר שלי", היא מספרת. "כבר 31 שנה שהתחרות הזו מתקיימת וזו פעם ראשונה שגבינה ישראלית מתמודדת ואפילו מגיעה לגמר".

מסעדות חדשות ששוה לבדוק:
OPA מסעדתה מבוססת הירקות של שיראל ברגר
הקובייה, האמצע שבין מסעדת שוק למסעדת שף

מחלבת שירת רועים היא מחלבת בוטיק, המייצרת גבינות מחלב צאן (עזים וכבשים). במחלבה שממוקמת בקיבוץ לוטם שבצפון מיוצרות גבינות קשות, חצי קשות, חצי רכות ורכות, בשיטות מסורתיות הנהוגות באירופה, ללא חומרי שימור, ללא צבעי מאכל וללא ציפוי שעווה. הגבינות של מיכל, שהחלה את דרכה בכלל בתור קלינאית תקשורת והתאהבה במקרה בתחום הגבנות, כבר זכו בלא מעט פרסים, אבל זה ללא ספק הפרס היוקרתי ביותר.

גבינות צאן. אנטולי מיכאלו,
גבינות בוטיק/אנטולי מיכאלו

World Cheese Awards 2018 היא התחרות הנחשבת והיוקרתית ביותר בעולם הגבינות, אפילו יותר ממונדיאל הגבינות שמתקיים כל שנה בצרפת. בתחרות השנה, שהתקיימה בברגן שבנורווגיה, השתתפו 41 מדינות מכל היבשות והוגשו כ-3500 גבינות שהתחרות ביניהן על התואר הטובות ביותר לשנת 2018. אלפי הגבינות סודרו על שולחנות ארוכים כש-200 שופטים שחולקו לצוותים טעמו את הגבינות ודירגו אותן. "בגלל שזו פעם ראשונה שאנחנו משתתפים", מספרת מיכל, "זה היה מאוד מפתיע לגלות שמתוך 78 הגבינות שעלו לגמר, 'מעיין חרוד' שלנו דורגה במקום ה-16, כלומר נבחרה לגבינה ה-16 הטובה בעולם השנה. זה הישג בלתי נתפס וכבוד גדול מאוד, גם לנו וגם לישראל".

עוד באותו נושא

חלב עם הרוח: הצצה למחלבה אורגנית קטנה ומטריפה

לכתבה המלאה
מיכל וגבינות הצאן. מתן שגיא,
מיכל והגבינות שלה/מתן שגיא

בין 16 הזוכות במדליית הזהב של התחרות יש גבינות מנורווגיה, שווייץ, איטליה, צרפת, שוודיה, בריטניה ואפילו דרום אפריקה. מעיין חרוד, כפי שמספרת מיכל, היא גבינה קשה מחלב כבשים מסוג גבינת תום, שמשמעותה בצרפתית גליל גבינה עגול, "יש בה טעמים מתפרצים שמתפתחים בפה, וזה מה שהביא לה את הניצחון". מיכל נקראה הפעם גם להשתתף כשופטת באחת מקטגוריות התחרות, ולכן התקשתה לעקוב אחרי ההתקדמות של הגבינה שלה במעלה הניקוד, "הייתי עסוקה מכדי לשים לב שהגבינה שלי מקבלת ניקוד גבוה, רק כשעלתה לגמר הסבו את תשומת ליבי שזכיתי להיכנס לטופ 16, התרגשתי מאוד".

גבינות צאן. מתן שגיא,
הגבינות של שירת רועים/מתן שגיא

כיוון שהגבינות של שירת רועים אינן מיוצאות, מיכל התקשתה בתחילה להשיג את האישורים הנדרשים כדי להוציא את הגבינות שלה לתחרות העולמית, "הבירוקרטיה כמעט הרגה אותי", היא מספרת, "אבל בסוף הצלחתי להשיג את האישורים הנדרשים והייתי מאוד גאה לראות את הגבינות שלי לצד כל הגבינות בתחרות".

אגב, גם גבינה נוספת של שירת רועים קיבלה בתחרות מדליית כסף - פרי מגדים, גבינה לקטית קטנה שנעשית בשיטת הכנה מסורתית ונשמרת בנייר הבשלה מיוחד.

אז הנה לנו עוד סיבה ממש טובה לגאווה ישראלית - קולינרית.

גבינות צאן. מתן שגיא,
בשיטות הכנה מסורתיות/מתן שגיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully