וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם הנוסטלגיה: המסעדות הסיניות עדיין כאן

5.1.2019 / 7:40

גם אתם נתקפתם לאחרונה בגעגוע בלתי מוסבר לאגרול שמנוני ברוטב אדום זרחני? ברצון עז למרק תירס סמיך או לעוף בלימון? אתם לא לבד, בשם הנוסטלגיה, אבל לא רק, אספנו 7 מסעדות סיניות ותיקות, שעדיין פועלות כאן מתחת לרדאר. הכינו את הצ'ופסטיקס

הסינית האדומה. נמרוד סונדרס
געגועים לסינית האדומה/נמרוד סונדרס

גם אתם מצאתם את עצמכם לאחרונה בהתקף געגועים לאגרול ברוטב ורוד זרחני ולעוף חמוץ מתוק? גם לכם התכווץ הלב כאשר סגרו את המסעדה "הסינית האדומה" המיתולוגית בשנה שעברה, אחרי 40 שנות פעילות?

היו תקופות בישראל שמסעדות סיניות היו אטרקציה עד כדי כך שהאוכל הסיני הגיע לכל קניון. פתיחתה של מסעדת צ'יינה קלאב בשבוע שעבר בתל אביב, היוותה עבורנו תירוץ מצוין להיזכר בכמה מסעדות סיניות שעדיין פועלות כאן, מנסות להביא לישראל קצת מהמטבח העשיר. חשוב להדגיש, כי בניגוד לצ'יינה קלאב, המודרנית, עם נאמנות טעמים למקור הסיני האותנטי, כאן מדובר במסעדות ותיקות, הנישאות על גלי הנוסטלגיה, ועדיין מגישות את אותן קלישאות של אגרול ברוטב חמוץ-מתוק ומרק תירס סמיך. אז בקיצור - עד כמה אתם טובים עם צ'ופסטיקס?

פת קואה, או "הסינית של אהרוני", הרצליה

מי שהביא את המטבח הסיני לכל בית בישראל עם רב המכר "הבישול הסיני", ומי שהיה הפנים של האוכל הסיני בישראל, ישראל אהרוני, עדיין מחזיק במסעדה הסינית האהובה הזאת בהרצליה פיתוח כבר 20 שנה, למרות שאינו נמצא שם בפועל. העיצוב אמנם מיושן והתפריט קצת חוזר על עצמו, אבל האוכל הסיני של אהרוני מוגש כאן בשיא תפארתו עם מנות כמו דג בג'ינג'ר, עוף עם פטריות וביצי שלו, אווז צלוי בשום ודבש, חזיר בברוקולי, בקר ברוטב צדפות, ועוד אי אילו מנות שעשויות היטב על פי המתכונים המקוריים של אהרוני, ומוגשות בחלל צנוע ובכלי קרמיקה סיניים מקוריים.

פת קואה, גלגלי הפלדה 6 הרצליה פיתוח, 09-9547478

עוד באותו נושא

על קצה הצ'ופסטיק: האם זהו סופו של המטבח הסיני בישראל?

לכתבה המלאה

פק היי, בת ים

באופן די מפתיע, העיר בת ים טומנת בחובה את אחת המסעדות הסיניות הטובות בארץ, שפועלת כמעט מתחת לרדאר ומסתתרת בבניין מגורים פשוט, שם מגישים אוכל סיני סצ'ואני בהשפעת ויאטנאם, בהתאם למוצאם של הבעלים של המסעדה שהגיעו לישראל בספינת פליטים מויאטנאם ב-1979.

מזה 3 עשורים מגישים כאן כמה מהקלאסיקות הסיניות המוכרות בישראל משנות ה-80 כמו עוף מטוגן בשומשום, אגרולים קריספיים, בקר סצ'ואן חמוץ מתוק, כדורי עוף ברוטב ורדרד וגם עוף בקשיו, אבל גם מנות פחות מוכרות כמו ברווז צלוי ברוטב אננס, מרק לימון וירקות, עוף מוקפץ עם פקאנים, וגם וונטון מטוגן ממולא עוף. יש גם גלידה מטוגנת מצופה קוקוס ובננה מטוגנת שמוגשת עם גלידה לקינוח כמיטב המסורת הסינית-ישראלית. הכל בעיצוב הסיני הידוע, אדום ומצועצע, ובאווירה של הזמן עמד מלכת.

פק היי, שדרות העצמאות 7 בת ים, 03-5063202

לונג סנג, ת"א

אחרי 30 שנה באלנבי פינת בן יהודה (פינה שקיבלה את הכינוי צ'יינה טאון בזכות מקבץ המסעדות הסיניות השוכנות בה כמו הונג קונג דים סאם, פוראמה לשעבר וצ'יינה קורט), ארזו לפני שנתיים את הפנסים הסיניים במסעדת לונג סנג ועברו אל משכן חדש באלנבי 44 בתל אביב. אל המיקום החדש עבר גם המיתוס הידוע על המסעדה שמחזיקה בשני תפריטים: תפריט אדום רגיל לפשוטי העם, קלישאתי יותר, ותפריט שחור לסינים אמיתיים מסין ולמביני עניין. בתפריטים, תגלו לבד באיזה מהם, אפשר למצוא מנות כמו פלפלים ירוקים חריפים עם בשר לבן ופירות ים קצוצים, עוף בלימון במעטפת פריכה, בשר לבן עם קשיו, בקר בבצל ירוק, ועוד מיני מטעמים אורגילניים.

לונג סנג, אלנבי 44 תל אביב, 03-5163769

פוראמה, אשקלון

דים סאם בפוראמה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
דים סאם בפוראמה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

פוראמה האשקלונית נפתחה ב-1985 ומציעה כבר 3 עשורים בופה אכול כפי יכולתך, בגרסה הסינית כמובן, לצד ארוחות עסקיות משתלמות. ביולי 2013, נפתחה שלוחה למסעדת הוותיקה בתל אביב, כשטרנד הדים סאם היה בשיאו. סכסוך בסניף התל אביבי הוביל את אחד הבעלים לפתוח ממש ליד את מסעדת הונג קונג דים סאם, ובהמשך פוראמה התל אביבית שינתה את שמה לחלוטין והיום היא "הבית של טוני".

אם גם אתם מבולבלים אז השורה התחתונה היא שבאשקלון ממשיכים להגיש את הבופה שלוש פעמים בשבוע, כולל ביום שבת המבוקש, עם מגוון מנות סיניות כמו שא-ג'יאו שהם כיסוני בצק אורז ממולא שרימפס, או נתחי בקר בפלפלים, מרק חריף חמוץ, עוף קונג פאו ברוטב מתקתק עם בוטנים ועוד.

פוראמה, אורט 26 אשקלון, 08-6738497

הונג קונג דים סאם, ת"א

הונג קונג דים סאם. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
הונג קונג דים סאם/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

אז כאמור, אחד הבעלים הסיניים של פוראמה, במהלך מעט מתריס, הלך ופתח את הונג דים סאם בבניין הצמוד לפוראמה, שם מוגשים מגוון דים סאם בעיקר בסגנון קנטונזי, אבל לא רק, יש גם כמה מנות קרות וכמה חמות. בין המנות הפופולריות של המקום יש כיסונים שגרמו לרבים להתאהב במקום, כמו צ'אנג פאן שרימפס - דפי אורז טריים בעבודת יד במילוי שרימפס ובמבוק, או סיו מאי - כיסונים פתוחים במילוי בשר או עוף, ויש גם שיאו לונג באו- כיסוני אורז ממולאים בשר לבן. חוץ מדים סאם תמצאו עוד כמה מנות על הקו האסיאתי בפינת הרחובות הכי סינית בתל אביב.

הונג קונג דים סאם, בן יהודה 9 תל אביב

סאן פלאואר, ראשון לציון

את 35 שנות קיומה של מסעדת סאן פלואר בראשון לציון תוכלו להרגיש בקירות מחופי העץ, בעיצוב המיושן, בתקרות הירוקות ובמפיות המקופלות לגובה על כל צלחת. וכמו במסעדות סיניות רבות גם כאן הזמן עצר מלכת ועדיין מגישים כמה מהקלאסיקות של האייטיז כמו אגרול ברוטב ורוד חמוץ מתוק, אורז מטוגן עם אפונה ותירס, כדורי עוף באותו רוטב ורוד חמוץ מתוק, מרק וון טון, שרימפס עטוף בשומשום, ובשר לבן, בקר או עוף ברטבים שונים המבוססים בעיקר על מתוק אבל גם על קצת חריף וחמוץ. והכי חשוב - תוכלו לדעת מה גורלכם בסוף הארוחה כי עדיין מחלקים שם עוגיות מזל סיניות עם החשבון.


סאן פלוואר, ז'בוטינסקי 44 ראשון לציון

המסעדה הסינית בנווה שאנן, ת"א

המסעדה הסינית הוותיקה בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
המסעדה הסינית הוותיקה/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

במדרחוב נווה שאנן שוכנת מסעדה סינית וותיקה, אין לה שם ואין לה תפריט בעברית. על הקיר תמצאו תמונה מוגדלת של כל מנה בתפריט כשבין האפשרויות יש מרק וונטון בציר כמעט שקוף אבל מלא טעם, באו מאודה במילויים שונים, נודלס תוצרת בית עם ירקות ובשר או מנה מצוינת של שרימפס מוקפץ עם ירוקים. עברית לא תשמעו שם, אבל בעל המקום מדבר אנגלית ויישמח לעזור לכם ובין יושבי המקום תמצאו את הפועלים הסינים של הרכבת הקלה ועובדים סינים אחרים שבשכונה הזו נחשבים למקומיים, ומי לא רוצה לאכול איפה שאוכלים המקומיים.

המסעדה הסינית. נווה שאנן 26, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully