וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארוחה הכי טעימה שתכינו ב-10 דקות: פטוצ'יני לימונה

עונת הלימונים בשיאה והשף עידו פיינר מנצל אותם כדי להכין פטוצ'יני לימונה, מנה המבוססת על שני מרכיבים בלבד - לימון וחמאה, שיוצרים יחד מנה מושלמת ועשירה בטעם

פטוצ'יני לימונה. נמרוד סונדרס
בבסיס המנה רק שני מרכיבים, שיוצרים יחד מנה מושלמת ועשירה בטעם- פטוצ'יני לימונה/נמרוד סונדרס

השף עידו פיינר (מול ים, גריג) והחקלאית והיזמית שי שבח העבירו את ביתם המשותף מהעיר לחווה המשפחתית של נשות משפחת שבח במושב בארותיים. מחלון המטבח שלהם ניבטות ערוגות הירק ובשביל המתפצל מהבית למבנה החווה ממוקמים עצי לימון, עמוסי פרי. קשה להתעלם מפירות ההדר בתקופה זו של השנה ולא משנה אם יש לכם אספקה קבועה מעץ סמוך או שהיא מגיעה מהדוכן בשוק או בסופר, עכשיו זה הזמן להוציא להם את המיץ.

בעקבות המעבר מהעיר אל הכפר הצטרף לאחרונה פיינר כשף של מסעדת רוברטה וינצ'י, מסעדה איטלקית משפחתית בפרדס חנה - כרכור הסמוכה בה הוא עורך מדי חודש שתי ארוחות שף עבור 12 סועדים מאושרים בשני קונספטים: האחד כארוחת שף איטלקית סביב שולחן גדול המבוססת על חומרי גלם מקומיים ועונתיים מהחווה ובהשראת המטבח האיטלקי. הארוחה השניה המכונה פיצה בינג' (Pizza Binge), בנויה כולה על טהרת המאפה האיטלקי האהוב, מהראשונה ועד האחרונה ומוגשת על הבר מול הטאבון הגדול.

לכבוד ההתחדשות יצאנו עם פיינר ושבח לקטיף וליקוט בחווה בסופם הם הכינו לנו ארוחה משפחתית ועונתית בת ארבע מנות. אחרי שפירסמנו את המתכונים למרק עלי הכרוב החורפי והעוף השחום והעסיסי עם תבשיל החוביזה, הגיעה תורם של הלימונים לככב והפעם במנה מפתיעה בפשטותה - פטוצ'יני לימונה. בבסיס המנה הזו בסך הכל שני מרכיבים, לימון וחמאה, שיוצרים יחד מנה מושלמת ועשירה בטעם. הטריק הוא איזון הטעמים, מסביר פיינר, "אם חסרה חמיצות מוסיפים עוד מיץ לימון, אם חמוץ מדי מוסיפים מעט מלח ואם הטעמים עוצמתיים מדי, מוסיפים מעט חמאה".

למי שרוצה לשריין מקום לארוחת השף האיטלקית ב-18 בפברואר או לערב פיצה בינג' ב-4 למרץ מומלץ מאוד להזמין מקום מראש בטלפון 04-6037377.

קיימא בארותיים. נמרוד סונדרס
המיקום האהוב על תרנגולות החווה, מתחת לענפיו גדושי הפרי של עץ הלימון/נמרוד סונדרס

כמות: עבור 4 סועדים
זמן: 10 דקות
דרגת קושי: קל

עוד באותו נושא

מהחווה לסיר: מרק עלי כרוב ורוזמרין

לכתבה המלאה

מצרכים:

1 חבילה פסטה מסוג פטוצ'יני (או כל פסטה אחרת שאוהבים)
100 גרם חמאה
100 מ"ל מיץ לימון טרי (מעט פחות מחצי כוס)
50 מ"ל מים מבישול הפסטה (מעט פחות מרבע כוס)
צ'ילי יבש גרוס או טרי קצוץ בעונה, לפי הטעם
צרור גדול של עשבי תיבול לפי הטעם והעונה, קצוצים גס (בזיליקום, רוקט, כוסברה, פטרוזיליה, טארגון)
מלח

להגשה:
גבינת פרמזן

אופן ההכנה:

1. מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן.

2. יוצקים את מי הבישול ששמרנו (50 מ"ל) ומיץ הלימון למחבת גדולה, מוסיפים את החמאה, ממיסים על אש בינונית ומביאים לרתיחה קלה.

3. מוסיפים את הפסטה והצ'ילי, מסירים מהאש ומערבבים פנימה את הירוקים.

4. טועמים ומתקנים תיבול: החלק הטריקי במנה הוא איזון הטעמים. אם חסרה חמיצות מוסיפים עוד מיץ לימון, אם חמוץ מדי מוסיפים מעט מלח, אם הטעמים עוצמתיים מדי, מוסיפים מעט חמאה.

5. מגישים עם גבינת פרמזן מגורדת.

עידו פיינר ושי שבח, קיימא בארותיים. נמרוד סונדרס
מהעיר אל חיי הכפר. השף עידו פיינר והחקלאית שי שבח בגינת ביתם הגובלת בשדות החווה/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully