וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית דיפלומטית? דא דא ודא ובר א וין סוגרות דלתות

28.4.2019 / 21:46

בית הקפה הפופולרי דא דא ודא, ובר היין הצרפתי בר א וין הודיעו בשעה האחרונה על סגירה פתאומית של שני העסקים בסוף החודש הבא; השתיים מצטרפות לפאן קון מנטקה - מסעדה נוספת שהודיעה על סגירה היום

סינטה וצ'יפס בבר היין של עינב אזגורי. עינב אזגורי, מערכת וואלה! NEWS
סינטה וצ'יפס בבר א וין/מערכת וואלה! NEWS, עינב אזגורי

זה אף פעם לא נעים לבשר על מסעדות שנסגרות. אבל זה עוד יותר מבאס לבשר על מסעדות מצליחות שבכל זאת נאלצות לסגור דלתות. כיכר רוטשילד המחודשת, בתחילתו של רחוב רוטשילד חוותה בחמש השנים האחרונות פריחה בעיקר בזכות שני מקומות, בית הקפה המצליח דא דא ודא, ובר היין הצרפתי האהוב בר א וין, בניצוחו של השף עינב אזגורי.

למרות ההצלחה ואהבת הקהל, בשעה האחרונה התבשרו 150 העובדים בשני המקומות, כי בסוף חודש מאי ייאלצו העסקים לסגור דלתות בשל חוסר רצון של שגרירות צרפת, השוכנת באותו בניין להמשיך ואת חוזה השכירות מול המסעדות.

מנות במסעדת דא דא ודא. צילום: יעל לאור,
נפרדים גם מהביצים של דא דא ודא/צילום: יעל לאור

בשנה האחרונה, כך על פי בעלי קבוצת המסעדות, מנהלת השגרירות הצרפתית מאבק על מנת להתנער מהחוזה מול העסקים, אשר פעלו במקום בחמש השנים האחרונות. כבר לפני מספר חודשים נעשה ניסיון לפתור את העניין כאשר הרוטיסרי אשר פעל בדא דא ודא נסגר, על מנת לפנות מקומות ישיבה בתוך המסעדה על חשבון מקומות ישיבה חיצונים שנלקחו מהמסעדה, אך כעת נראה שזה לא הספיק.

שגיא עברון, מבעלי המסעדות מסר "נגמרו 5 שנים, חיכינו להארכה של 5 שנים נוספות, כמובן שהשגרירות טענה שאין הסכם כזה שבעל פה והוציאה את המקום למכרז . כל מי שרואה את המכרז מבין שהוא מכור . פתאום משום מקום מופיע בחור שבמקרה עבד בשגרירות שבמקרה הוא גם הזכיין של רשת צרפתית מחו"ל שמחפשת נכס בארץ. ראיתי את תנאי המכרז ואותו בחור גם לא עומד בתנאיו. בשתי המסעדות הפועלות במקום מועסקים קרוב ל- 150 עובדים, רובם בעלי משפחות העובדים שנים רבות בעסק. בימים אלו, בהם ענף המסעדות סובל גם כך מקשיים רבים, מקומות רבים נסגרים ועובדים רבים מאבדים את מקום עבודתם, המהלך של השגרירות נראה תמוה ונראה שיש פה ככל הנראה העדפת עסקים בבעלות צרפתית על פני עסקים ועובדים מקומיים".

השף עינב אזגורי והקבוצה ימשיכו להפעיל כמובן את מסעדת קפה נורדוי, אשר נפתחה בשנה האחרונה, וזכתה לשבחים.

עוד באותו נושא

טעם של געגוע: המסעדות שנסגרו ב- 2018

לכתבה המלאה
פאן קון מנטקה. אפיק גבאי,
פאן קון מנטקה, עוד מסעדה שלא שרדה/אפיק גבאי

עוד סגירה עליה התבשרנו היום, של מקום חדש יותר, היא מסעדת פאן קון מנטקה, בחלוצים 3 בלוינסקי, אשר פעלה חודשים ספורים בלבד. המסעדה התקשתה להתרומם, וקיבלה ביקורות די שליליות. לאחר היערכות מחדש יפתחו בעלי המקום סניף קטן יותר של הביסטרו השכונתי בבי, אשר פועל בבן יהודה, ונמצא אף הוא בבעלותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully