וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קברי צדיקים: איפה אוכלים בצפת?

30.4.2019 / 14:30

צפת אולי מפורסמת בזכות קברי הצדיקים שלה, אבל גם בתחום הקולינרי יש לה לא מעט מה להציע, החל מהמסעדה הביתית של זוכי MKR, דרך הפריקסה של זהבה ועד הלחוח התימני, אז צאו לטיול בצפת, וכשתהיו רעבים תשלפו את הרשימה הזו, רק לא בשבת

גבינת המאירי צלויה. אלון מסיקה
גבינת המאירי צלויה/אלון מסיקה

צפת היא אחת הערים היפות והתלולות בארץ, זאת שתמיד תמצאו את עצמכם בה באמצע עליה או ירידה. אבל לא רק העליות, גם מגוון האוכלוסיות בצפת, יוצרות יחד עיר מעניינת מבחינה קולינרית. גם להיסטוריה הקולינרית של צפת יש חלק בהיצע שלה כיום - המחלבות הוותיקות: מחלבת המאירי הידועה כמחלבה הראשונה בארץ, ומחלבת קדוש בת 100 השנים, מהמחלבות שיצרו את גבינת המאירי ואת הגבינה הצפתית, נכסי צאן ברזל של תעשיית הגבינות הישראלית. העיר גם מייצרת יין ביקב צפת וביקב אבוהב, כאשר בזכות מיקומה הגבוה הענבים גדלים בשינויי אקלים גדולים בין היום ללילה, ובאדמת בזלת מה שמעניק ליין המיוצר שם טעם ייחודי.

מעבר לכך יש בעיר תחושה של תנופה חדשה, עסקים חדשים נפתחים בה אחרי תקופה ארוכה של נמנום, והעסקים הוותיקים שפועלים מוכיחים שאפשר להתפרנס ולשגשג גם מבלי לפתוח בשבת. צאו לטיול בצפת, וכשתהיו רעבים תשלפו את הרשימה הזו.

אסתר ויהונתן

חומוס. אסתר ויהונתן,
החומוס שהשף חיים כהן התלהב ממנו/אסתר ויהונתן

אסתר ויהונתן, זוכי התכנית "המטבח המנצח" (MKR), רכבו על גל ההצלחה שלהם ופתחו מסעדה הנושאת את שמם. המסעדה בשרית וכשרה כמובן, בה הם מגישים אוכל ביתי ומנחם, כשגולת הכותרת היא החומוס של יהונתן שזכה לסופרלטיבים מחיים כהן ורותי ברודו בתוכנית. את המקום הקטן הם מפעילים בעצמם, יהונתן במטבח ואסתר בפלור, הם לא לוקחים הזמנות והמקום כל כך מבוקש עד שלעיתים פשוט נגמר האוכל. עוד בתפריט: קציצות דגים, עראייס, סיגר דג, דג מרוקאי חריף ועוד.

אסתר ויהונתן, ארלוזרוב 107 צפת, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-21:00, וביום ו' 11:00-15:00, 053-2522702, כשר

עוד באותו נושא

לא רחוק משם: סיור אוכל בכפר ראמה

לכתבה המלאה

בית העוגות

הקונדיטורית שרון יואב הקימה במקור את בית העוגות שלה ביסוד המעלה, בפינה שקטנה עם גינה קסומה, אבל לפני חודש ארזה את התבניות ואת המתכונים ועברה למבנה קשתות עתיק ברחוב מונטיפיורי בצפת. שם בין קירות הלבנים העתיקות והחשופות היא מגישה תפריט בית קפה עם ארוחת בוקר עשירה, מטבלים שהיא עושה בעצמה, וכמובן מגוון קינוחים מעשה ידיה. הכל יפה ומושקע ונעשה מכל הלב.

בית העוגות, מונטיפיורי 20 צפת, שעות הפעילות ימים א'-ה' 9:00-20:00, יום ו' 9:00-25:00, 052-6510881, כשר

סעודה בגן עדן

בבית צפתי ישן וציורי באחת השכונות הגבוהות והשקטות של צפת, אל מול נוף קסום, הקימו יעל ורפי בריגל את סעודה בגן עדן. מדובר במסעדה חלבית, איטלקית וים תיכונית, עם כמה מנות דגים וארוחות בוקר ענקיות מרשימות. יעל, שמגיעה ממשפחה של נשים מסעדניות, מגישה מנות כמו פסטות עמוסות גבינות, דגים מפולטים אפוייים ביין ועשבי תבלין, ארוחות בוקר לצד לחם שנאפה במקום, ומנות ראשונות כמו פיצות ומאפה הקלסונס, בצד דק מאוד ממולא גבינה צפתית מלוחה שנחשב למאכל מסורתי של העיר צפת.

סעודה בגן עדן, הגדוד השלישי 33 צפת, שעות הפעילות בימים א'-ה' 9:00-22:00, יום ו' 9:00-14:00, 04-6972434, כשר

האר"י 8

בפאתי העיר העתיקה, במבנה עתיק בן 120 שנים עם אווירה מיוחדת שוכנת האר"י 8, מסעדת בשרים כשרה. במקום תפריט של נתחי בשר שיושנו לצד אוכל גלילי ביתי, פסטות בעבודת יד, כריכים, סלטים טריים ועוד. המנות הבולטות בתפריט הן סיגר ממולא בשר קצוץ שמוגש עם טחינת הר ברכה גולמית לצד סלט בורגול עם נענע וחמוציות, או נתח ואסיו עם ירקות צלויים. בערב לובש המקום אווירת בר מגניבה.

האר"י 8, האר"י 8 צפת, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-22:00, 04-6920033, כשר

הפריקסה של זהבה

פריקסה זהבה. קובי רובין
פריקסה זהבה/קובי רובין

הפריקסה של זהבה הוא מטבחון עם פינת אוכל ביתית ובחוץ עוד שני שולחנות קטנים. הבסיס של המקום הזעיר הזה הוא הפריקסה, לחמניה מטוגנת ממולאת בביצה קשה מעורבבת בקוביות קטנות של תפוחי אדמה מבושלים, עם חצילים, רוטב לימון, הרבה טונה, טרשי תוצרת בית, אריסה חריפה, ורוטב לימון מרוכז ששמים על הכל. יש מי שנשבעים שמדובר במנה הכי טעימה בצפת כולה, אבל זהבה מכינה גם קוסקוס, שקשוקה וגם ספינג' לקינוח.

הפריקסה של זהבה. רחוב ירושלים 26 צפת, שעות פעילות בימים א'-ה' 10:00-20:00 ו' 10:00-15:00, 04-6974342, כשר למהדרין

הלאפה של רפי

מסעדת פועלים וותיקה בצפת הפועלת כבר מאז 1992 בציר המחבר בין המדרחוב לעיר העתיקה. אם אתם בכיוון של שווארמה, אז כאן תמצאו אותה בגרסה המסורתית בפיתה פרנה טרייה, לצד מגוון אדיר של סלטים. יש מנות בשר נוספות כמו פרגיות, מעורב, קציצות, בשר טלה, נקניקיות מרגז פיקנטיות או טחול ביתי, הכל עשוי ביד אוהבת עם חיוך ובאווירה ביתית.

הלאפה של רפי, רחוב ירושלים 88 צפת, שעות הפעילות בימים א'-ה' 9:00-23:00 וביום ו' 9:00-17:00, 04-6921496, כשר

הלחוח הצפתי

לחוח צפתי. הלחוח הצפתי,
טוויסט מעניין/הלחוח הצפתי

המאכל התימני הפופולרי - לחוח, בטוויסט מעניין, מוגש בסימטאות העיר העתיקה בצפת בדוכן קטן, בו רונן התימני מטגן לחוח במחבת לוהטת מול עיני הלקוחות. על הלחוח עורמים ירקות טריים וגבינה צפתית מקומית של מחלבת קדוש שנמסה מהחום, אפשר לגוון עם גבינת עיזים, גבינת כבשים או גבינה צהובה, או לערבב כמה סוגי גבינות יחד. חוויה צפתית ייחודית.

הלחוח הצפתי, סמטת הגלריות, צפת, (אין טלפון), כשר

ארט קפה מיכאל

ארט קפה מיכאל. באדיבות המסעדה,
מול נוף קסום/באדיבות המסעדה

ART קפה מיכאל שוכן בלב המדרחוב אבל בפינה שקטה ואינטימית הצופה לעבר העיר העתיקה. במקום תמצאו מנות חלביות, עוגות ושלל קינוחים באווירה אומנותית. מחלונותיה משקיף נוף ציורי של הרי מירון ומבעד למרפסת הפתוחה נפרשת העיר העתיקה כשעל קירות המסעדה מוצגות יצירות אומנות של אומני העיר. התפריט חלבי ונשען ברובו על המטבח האיטלקי עם כמה הבלחות מקומיות, כמו פסטות טריות, דגים, רביולי במבחר טעמים, סלטים וקינוחים.

ארט קפה מיכאל, רחוב י"ז 108 סמטת רימונים צפת, שעות הפעילות ימים א'-ה' 9:30-23:00, 077-6596243

  • עוד באותו נושא:
  • צפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully