וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריקסה או מעקודה? דוכן חדש בשוק התקווה

15.5.2019 / 13:40

האיש שאחראי למהפכה הקולינרית שהתחוללה בשוק התקווה בשנה האחרונה, ממשיך לפתוח מקומות, והפעם - דוכן קטן, שמתמחה בשתי מנות מרוקאיות בלבד, אבל וואו, איזה מנות

פריקסה. שי אלפסי,
פריקסה של בית/שי אלפסי

בשלהי הקיץ של השנה שעברה, מצא שי אלפסי פינה קטנה בשוק התקווה ופתח בה את מסעדת הקובייה, מין ביסטרו-שוק מדליק בשוק התקווה, שבא להפיח קצת רוח קולינרית מודרנית בין כל השיפודיות הוותיקות של אזור שכונת התקווה. יחד עם ג'לאל סלאם, המוח היצירתי שמאחורי התפריט, בקובייה הגישו מנות צבעוניות ורעננות החל מסביצ'ה וסלטים מעניינים, ועד תבשילים קלילים עמוסי ירקות שוק ועשבים.

כריך מעקודה. שי אלפסי,
כריך מעקודה/שי אלפסי

כשהתפנתה החנות מול הקובייה ניצל אלפסי את ההזדמנות ופתח שם את קפה הודיה, בית קפה מעוצב, באווירת שוק תוססת, עם ארוחות בוקר ומאפים המבוססים על המטבח הערבי ועל מאכלי עדות, מבלי לשכוח את הקוקטיילים הצבעוניים שהפכו את המקום מדי ערב, יחד עם מוזיקה אתנית, לחמארה ים תיכונית.

ג'לאל סלאם, שטביעת ידו הייחודית התוותה את התפריטים של הקובייה ושל קפה הודיה, המשיך מאז לפרויקטים אחרים, אבל זה לא עצר את אלפסי מלממש את החזון שלו להפוך את שוק התקווה ליעד קולינרי, והשבוע הוא פתח דוכן קטן חדש המחזק את האחיזה הקולינרית שלו בשוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מעקודה. שי אלפסי,
מעקודה ממתכון משפחתי/שי אלפסי

הדוכן הקטן, שנפתח בסמוך לקובייה, מציע רק שתי מנות עליהן גדל אלפסי ושאותם אכל מדי שבוע במהלך ילדותו, כריך פריקסה טוניסאי, וכריך מעקודה מרוקאית. בתור מי שגדל בבית מרוקאי, אלפסי מספר שמדי שישי היה מגיע לבית סבתו לאכול מעקודה בלחם של בית, לחם מרוקאי מסורתי שמכינים לקראת שישי, ואוכלים גם בערב עם הדגים החריפים.

לחם בית מרוקאי. שי אלפסי,
לחם בית מרוקאי/שי אלפסי

את הלחם המרוקאי הביתי בדוכן החדש הוא אופה בעצמו ממתכון של אמא שלו, כמו גם את שאר המרכיבים בכריך: מטבוחה, סלט חצילים, פלפלים חריפים, ואת המעקודה עצמה (25 שקלים), פשטידה גבוהה של תפוחי אדמה, גזר, אפונה וביצים, הוא גם מכין בעצמו ממתכונים משפחתיים של אמא שלו ושל דודותיו. גם את לחמניית הפריקסה הוא מכין במקום ומטגן על פי כללי המסורת, ושם הוא מוסיף לימון כבוש ביתי, אריסה תוצרת בית, תפוח אדמה, טונה משומרת, צלפים וזיתי קלמטה, וביצה קשה וחמוצים כמובן (25 שקלים). להשלמת האווירה המרוקאית יש במקום גם עראק וויסקי מתוצרת שיבאס- "הבקבוקים האלה שתמצא בכל בית מרוקאי על השולחן בסלון".

הדוכן, הודיה 24 תל אביב, 03-9747333, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:00-22:00, וביום ו' 10:00 ועד שעה לפני כניסת השבת.

דוכן כריכים בשוק התקווה. שי אלפסי,
בהתחלה היה גם ערוק אבל ויתרו על זה/שי אלפסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully