וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר טוב שוק התקווה: הקפה הטרנדי שנפתח בשכונה

18.12.2018 / 12:05

הצמד שפתח את מסעדת השוק הקובייה המדוברת, עושה זאת שוב הפעם עם קפה הודיה: בית קפה - מסעדה, אשר נמצא מעבר לכביש, ומציע אוכל מושקע בסגנון כפרי, בעיצוב מגניב במיוחד

קפה הודיה. רעות סהר,
מגש ארוחת הבוקר, צילום: רעות סהר/רעות סהר

לפני כחצי שנה התעורר שוק התקווה בדרום תל אביב רק כדי לגלות כי המוני חובבי אוכל, או פודיז כמו שנהוג לכנותם, ממלאים את רחובות השוק, בדרכם אל מסעדת הקובייה. אזור "התקווה" שבדרך כלל מוכר יותר בזכות סצנת שיפודים ערה, זכה לפתע לעדנה קולינרית מחודשת, והפעם מהברנז'ה חובבת הגסטרונומיה, אבל גם מסתם אנשים שאוהבים לאכול.

עוד מסעדות חדשות בתל אביב ששוה לבדוק:
L28 המטבח הניסויי מבית הירזינים שמארח שפים
ORRO בר יין ומעדנייה חדשים בגן החשמל

קפה הודיה. שי אלפסי,
מנות קטנות וצבעוניות, צילום: שי אלפסי/שי אלפסי

מסעדת הקובייה, מאחוריה עומדים שי אלפסי וג'לאל סלאם, הראשון אחראי על הפיתוח הקונספטואלי והשני על הפן הקולינרי, הפכה תוך שבועות ספורים לחוד החנית הקולינרי העדכני של השוק. אלפסי וסלאם, חברים ושותפים ותיקים, לא התכוונו לעצור שם. בזמן שהקובייה התמלאה באנשים הם פזלו לכיוון הנכס שממול. לאלפסי היה חזון - לא סתם בית קפה, אלא קפה-מסעדה עם קפה איכותי, אבל גם אוכל טוב. ואת החזון הזה בדיוק הוא מממש השבוע, בקפה הודיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קפה הודיה. רעות סהר,
כנאפה עם תאנים צלויות, צילום: רעות סהר/רעות סהר

אתמול נפתח קפה הודיה, ארבעה צעדים מדלת הכניסה לקובייה. במקום תפריט שף בשרי שמוגש בקובייה, קפה הודיה מציע תפריט חלבי של כריכים, סלטים, מאפים וממרחים, הכל פרי יצירתו של סלאם, שמוגשים בווירטואוזיות המוכרת ממסעדת הקובייה - בעטיפה מעוצבת וצבעונית. כמו בקובייה, גם כאן הכל יוצא ממטבח פתוח ששומר על דיאלוג בין הסועדים למטבח.

קפה הודיה. רעות סהר,
הכל מציוד ממוחזר, צילום: רעות סהר/רעות סהר

בקפה הודיה תוכלו ליהנות מארוחות בוקר כפריות רחוקות ממנות הביצים המוכרות שהתרגלנו אליהם, כאן ההתמקדות היא במנות שוק יפהפיות. זה מתחיל בפוקצ'ה כפרית עם מטבלים (16 שקלים), וממשיך לברוסקטה עם רסק עגבניות, תרד וכדורי לבנה (26 שקלים), חצילים בתנור עם רוטב עשבי תיבול ופטה כבשים (28 שקלים), סינייה גבינות אפויה (44 שקלים), ויש גם גרסה טבעונית (38 שקלים).

יש תפריט מזאטים חמוד לשעות הבוקר והצהריים כמו ממרח אבוקדו עם זעתר ובצל ירוק; איקרה לבנה; כרובית צלויה בלאבנה וטחינה; ממרח ארטישוק עם עשבי תיבול, בצל צלוי, אגוזי לוז וצ'ילי; סלט ביצים עם מיונז ועוד (22-34 שקלים).

קפה הודיה. שי אלפסי,
מאפים מתנור אבן, צילום: שי אלפסי/שי אלפסי

יש גם מגש ממרחים שבו אתם יכולים להזמין שישה ממרחים לבחירתכם עם סלט כפרי ופוקצ'ה חמה (48 שקלים). חוץ מכל אלה יש מגוון מאפים מרהיבים כמו פאטייר עשבי תיבול ובצל (36 שקלים); לחמג'ון גבינות ותרד (34 שקלים); מאפה לאבנה וזעתר (28 שקלים); מאפה בצק עלים של גבינת חלומי, דבש ואורגנו (34 שקלים); מאפה תפוחים וגבינת עיזים (36 שקלים) ועוד. יש גם תפריט כריכים בלחם שסלאם מכין בעצמו, כמו כריך סלט ביצים, בצל כבוש, מלפפון חמוץ וירקות טריים (24 שקלים); כריך חם של שמנת ותרד (26 שקלים); כריך שוקולד השחר, אגוזים ופירות העונה (16 שקלים) ועוד.

קפה הודיה. יעל לאור,
ובערב דגים נאים, צילום: יעל לאור/יעל לאור

לצד תפריט האוכל יש תפריט של קפה, שתייה חמה וקרה, יינות ובירות. ובימים אלה ממש עובד אלפסי על תפריט קוקטיילים המבוסס כולו על ירקות ופירות טריים מהשוק. החזון של אלפסי לא נעצר כאן, הוא חולם במהלך החודש הקרוב לפתוח את קפה הודייה בשעות הערב במתכונת ייחודית של בר קוקטיילים ודגים נאים, בינתיים בתקופת ההרצה קפה הודייה נסגר בשעות אחר הצהריים.

קפה הודיה. שי אלפסי,
פוקצ'ות ומטבלים, צילום: שי אלפסי/שי אלפסי

בהמשך יש עוד חלומות על בראנץ' בסגנון בופה שיוגש בימי שישי. קפה הודיה עוצב כולו מחומרים ממוחזרים ומציוד שאלפסי אסף ושיפץ. החל מכורסאות וספות עשויות חביות שנחתכו, נצבעו ורופדו, ועד שרפרפים מבלוני גז, בר וספסלים ממשטחי עץ שחודשו, ואפילו יש שימוש בבסטות שוק שננטשו והפכו בקפה הודיה לפינות ישיבה חמודות. קפה הודיה פועל כרגע במתכונת הרצה החל מ-7:30 בבוקר ועד 16:00. שישי עד כניסת שבת. כאמור, בהמשך יורחבו שעות הפעילות עד 23:00 בלילה.

קפה הודיה. הודיה 21 שוק התקווה תל אביב, 03-9578333

קפה הודיה. שי אלפסי,
קוקטיילים מפירות וירקות טריים, צילום: שי אלפסי/שי אלפסי
קפה הודיה. שי אלפסי,
פאטייר וסלט ירקות, צילום: שי אלפסי/שי אלפסי
קפה הודיה. שי אלפסי,
באווירת שוק, צילום: שי אלפסי/שי אלפסי
קפה הודיה. שי אלפסי,
פלפל חריף, צילום: שי אלפסי/שי אלפסי
קפה הודיה. שי אלפסי,
מאפים שמתאימים לבוקר, צילום: שי אלפסי/שי אלפסי
קפה הודיה. שי אלפסי,
הרבה עלים ירוקים, בצק וגבינות, צילום: שי אלפסי/שי אלפסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully